2020-01-07, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronagubben
finns det risk för minskad brottslighet i Rinkeby med alla ledar-gestalter bakom lås och bom?

Ja och nej skulle jag väl vilja påstå.
Ju färre ledare som har kontroll över situationen desto mer på lägre position som ser möjlighet att kanske bryta sig ur och skapa egna grupperingar eller försöka styra arbetet på annat sätt.
Kan ju sluta både bättre eller sämre för allmänheten det vet man aldrig!

Kolla t.ex latinamerikanska grupperingar. Ibland blir det värre och eskalerar när huvudmännen tas bort från makten.
Citera
2020-01-07, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Finns d bilder på gripandet? Götgatan är trots allt vältrafikerad.

Skedde väl mitt i natten? Inte lika vältrafikerst då
Citera
2020-01-07, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Instämmer i det. Spanare har legat bakom och koordinerat gripet och att de slagit till när de fått tillräckligt med patruller. Det är det troligaste.

Man ska ju även tänka på att spanare är just spanare och ska inte röja sig i onödan annars blir framtida spanande mycket svårare.
Citera
2020-01-07, 13:55
Medlem
adeymarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shz4life
lången från dps skuld lista e en turk kille från rinkeby. han jobbar med 24k, listan e bullshit. han syns på 24k musikvideor
Finns flera lången från byn idiot
Citera
2020-01-07, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebraut
Källa på det tack...
Det är väl bara en massa spekulationer här i tråden.

Har läst det i media på ett par ställen någon dag eft gripandet. Kan iofs vara påhittat.
Citera
2020-01-07, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Va det 3st i bilen som stoppades?

Vad förvånad man blir att dom inte hittat ett mordvapen, finns ju 1000 ställen att slänga på vägen där det aldrig hittas.

Tre st i den bilen som stoppades på söder ja. Finns väl ingen utanför utredningen som nu vet om man hittade ett vapen i samband med gripandet.
Citera
2020-01-07, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Jo dom har träffats, när yasin och grabbarna var i Italien och shoppade och spelade in video var poydem med, man såg han inne på ett hotellrum tillsammans med kurden ayye yasin och någon mer. Detta är sjukt skumt, yasin måste fått reda på något..
Ja jag tror knappast att de låtsas vara vänner Heller kan precis som du säger vara så att yasin fick veta nåt medans dom var i Dubai
Citera
2020-01-07, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Som jag läste artikeln var det inte enbart Järvapoliser utan bägge delar, Järva och innerstaden eller vad det blir?

Säkerligen med andra poliser inblandade. Vet man att dom nyss avrättat en fd vän så blir det ett bra pådrag.
Citera
2020-01-07, 14:28
Medlem
GPS spårsändare? finns det väl, undrar en som är ganska oteknisk. Hur kunde man annars att fånga upp bilen på Götgatan?
Citera
2020-01-07, 14:32
Medlem
Så här skrev Expressen om gripandet:

"Den ledande Shottazmedlemmen som nu misstänks ha mördat sin ”mest lojala” vän greps i en bil tillsammans med andra Shottazmedlemmar på Götgatan på Södermalm i Stockholm strax efter skjutningen. Flera polispatruller som normalt patrullerar Rinkeby och de västra förorterna var på plats på på Götgatan och eskorterade in bilen till polishuset i Solna."
Citera
2020-01-07, 14:36
Medlem
Vad VET vi kontra vad TROR/SPEKULERAR vi i vad har Expressen skrivit mm):

Vet: 3 pers sitter häktade, Yas*n + 2 till.
4 pers har släppts.

Expressen: Maskerade gärningsmän ses springa från platsen.
Tre män grips samma natt i en bil på Götgatan på Södermalm och två andra i
närområdet (där skjutningen ska ha skett)

Gärningsmännens bil krockad med offrets? (tyckte jag läste det någonstans). OM
någon läst detta får ni gärna länka till artikeln för hittade inte den just nu.

Fyll gärna på. Vad VET vi och vad är SPEKULATIONERNA/EXPRESSENS teorier/information.
Citera
2020-01-07, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebraut
Ni är ju fan lika dumma som grabbarna tråden handlar om. Tror ni på allt som står på nätet eller tidningarna skriver?

Vet ni vilka distrikt det finns ens inom polisen?

Precis som 70% i tråden gapa om förut att Yasin c/o var i Dubai och levde lajf när P0y sköts.

Nej det gör vi inte, däremot tror jag att tidningarna har bättre kontakter inom polisen än vad både du och jag har och det är inte ovanligt att viss information från polisen läcker ut.

Vet du vilka distrikt det finns inom polisen? Och vad har det med saken att göra?

Jag antar att den journalist som skrivit att poliser som normalt patrulerar Rinkeby var med vid gripandet har fått denna informationen någonstans ifrån annars hade han lika gärna kunnat utelämna denna, det KAN ju tyda på vissa saker OM det var Rinkebypoliser med vid gripandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in