2020-01-03, 23:27
Medlem
Exakt var skedde skotten?
Vore skoj att Google mapsa

(Har nog läst iaf 100 sidor av tråden så alla dryga svar undanbedes)
Citera
2020-01-03, 23:32
Medlem
TOGEVICs avatar
Den äldste av de häktade, född 1994, som är medborgare i Storbritannien sedan 2014, är skriven 50-100 meter från mordplatsen.

Han har 5 avsnitt i belastningsregistret i Sverige.
Senast redigerad av TOGEVIC 2020-01-04 kl. 00:09.
Citera
2020-01-03, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dddavid

Läs Sanzan inlägg. Tror det ger en bra överblick. Finns andra inlägg med men minns inte allt.
Citera
2020-01-03, 23:38
Medlem
Mkt snack om att de gripna kommer få livstid bla bla bla... Typiskt flashbackare, bara för att man e gripen så betyder de inte ett skit.

Dessutom, så är de häktade på skälig misstanke vilket ni verkar ha missat. Vilket; 1, är den lägre misstankegraden och 2, endast ger utrymme för s.k. utredningshäktning i 1 vecka. Dyker det inte upp nåt nytt spännande i utredningen så är dom ute om en vecka.

Dessutom blev 3/5 häktade resterande 2 släppta...
Senast redigerad av RamlosaGranatapple 2020-01-03 kl. 23:43.
Citera
2020-01-03, 23:39
Medlem
TOGEVICs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dddavid

Mordadressen enligt tingsrätten är Hjulstavägen 92.
Citera
2020-01-03, 23:40
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tredollar
När jag rökte förr så var det för att snabbt dämpa ångest, fly problem, kunna sova eller för att va en bland grabbarna. men helt ärligt blev man ju en pissluffare framför ps1'an. kunde sitta och spela en jävla räv som hoppa på lådor i timmar istället för att plugga. var rökat slut och pengarna slut så blev de krita och lite på de spåret började mycket dumheter.. röka blev till koks. köpa blev till sälja för att kunna köpa. problemen kretsade runt de man köpte av/med eller sålde till.. åren susade förbi och allt eskalerade. det räckte inte med att köpa - nu hade man ju redan sumpat gymnasiebetygen/utbildningen och så började man gränsa(transportera) för att kunna få samma liv som de andra man Egentligen ville umgås med.. inte värt de. inte coolt nånstans. bara tung misär och rädsla. Man är ingenting i den världen - finns alltid dom som är större, tuffare eller går "steget längre". varje dag äcklas jag över hur mycket mina nära fick stå ut med. .

Ok då e jag med, men allt är inte svart eller vitt. Efter en lång arbetsdag när jag ätit, duschat och gjort det jag ska uppskattar jag å röka en holk å se en film innan jag somnar.

Alla dagar bättre än alkohol enligt mig iaf, men jag förstår dig och för vissa är inget bättre än lite eller ibland.
Citera
2020-01-03, 23:42
Medlem
30Lugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tredollar

Tack! Fint skrivet och håller med! Många barnbarn ska de bli, hehe

... vi säger såhär; om det skulle rökas en liten rackare ikväll så skulle min riktiga bror aldrig få reda på det.. för jag vill inte göra han besviken eller orolig. Han skulle liksom inte tillåta det - även om jag är 37. Det är ju ens brorsa.

När jag rökte förr så var det för att snabbt dämpa ångest, fly problem, kunna sova eller för att va en bland grabbarna. men helt ärligt blev man ju en pissluffare framför ps1'an. kunde sitta och spela en jävla räv som hoppa på lådor i timmar istället för att plugga. var rökat slut och pengarna slut så blev de krita och lite på de spåret började mycket dumheter.. röka blev till koks. köpa blev till sälja för att kunna köpa. problemen kretsade runt de man köpte av/med eller sålde till.. åren susade förbi och allt eskalerade. det räckte inte med att köpa - nu hade man ju redan sumpat gymnasiebetygen/utbildningen och så började man gränsa(transportera) för att kunna få samma liv som de andra man Egentligen ville umgås med.. inte värt de. inte coolt nånstans. bara tung misär och rädsla. Man är ingenting i den världen - finns alltid dom som är större, tuffare eller går "steget längre". varje dag äcklas jag över hur mycket mina nära fick stå ut med.

Förstår. menar på all skit och "skämt" som skrivits tidigare.. att hela situationen är tragisk då många oskyldiga blir påverkade. och vi får stå för notan. sen sitter nån liten feg valp från tidaholm och håller räkning eller firar att en "svarting" blivit mördad. det är vidrigt.. dom klagar på andras föräldrars uppfostrande - som om deras egna föräldrar lyckats bra med uppfostran? sonen sitter som en fegis bakom en skärm och tok-hatar på folk och hetsar folkmord.

Bra att du har bytt livsstil. Det du skriver känns sant och genuint. Jag hoppas att det går bra för dig.

Beträffande den från Tidaholm som håller räkning så håller jag principiellt med dig men känner sedan ett par år att jag inte bryr mig eller rent av glädjer mig när en skitstövel dör. Det är hit utvecklingen tagit oss. Det är kanske det yttersta beviset på hur misslyckad politiken är. Är själv uppvuxen i Stockholm södra förorter under 70- och 80-talen. Det var inte bra då, och det är definitivt inte bättre nu.
Citera
2020-01-03, 23:42
Medlem
terreces avatar
Konstaterar att samtliga med något undantag i denna tråd efter att ha plöjt den har noll koll. Under 25, wannabes eller Instagram Followers.

Ingen av Er har koll annat än på de smågrabbar (DP, Sottaz etv) som springer ärenden i allt. Fatta att det nu böir lapp på luckan. Enda det handlar om är att få ut prodikten i-e. cash in. Så. Små mongona inkl. alla i trådan. Hasta La Vista. Otros Personas ahora. Sin Problemas.

Att Ni inte fattar att DP/Shottaz bara är fotsoldater inkl. ledning utan toppar dem. Jag lovar. Från Byn, Akalla, Rosemg¨rd. Biskopsgården. Från Fittja, Från Odenplangänget.Nehe, Maricons. Todo! No soy quiero pero my chicos has una AK vada tiempo, quiieras provisar? Mongon i hela truppen. Internetkrikare. I SE kör vi med Uruguayanerna. Räcker det så eller vill nån kliva. De som vet de vet. Resten- Håll käft eller kom till Kumla/Hall-
Senast redigerad av terrece 2020-01-03 kl. 23:52.
Citera
2020-01-03, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RamlosaGranatapple
Mkt snack om att de gripna kommer få livstid bla bla bla... Typiskt flashbackare, bara för att man e gripen så betyder de inte ett skit.

Dessutom, så är de häktade på skälig misstanke vilket ni verkar ha missat. Vilket; 1, är den lägre misstankegraden och 2, endast ger utrymme för s.k. utredningshäktning i 1 vecka. Dyker det inte upp nåt nytt spännande i utredningen så är dom ute om en vecka.

Tre st är häktade på sannolika skäl.
Senast redigerad av Stockholmskisen 2020-01-03 kl. 23:49. Anledning: Fel
Citera
2020-01-03, 23:49
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:

Vi vet inte om de kommer att åka dit, men åker de dit, blir det nog livstid, vad skulle det annars bli tror du?
Citera
2020-01-03, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikkblizzy
Finns ingen chans att Ayye skulle ha snackat med polisen, han är absolut den sista som skulle göra det. Ang vem som faktiskt sköt Poy skulle jag tippa 100 att det var Yasin. Med tanke på hur nära han och Franky var + som tidigare nämnt, han har förmodligen planerat detta under hela tiden han satt inne. Bara väntat på att få komma ut och knäppa honom. Otroligt dumt med tanke på hur mycket Yasin har att förlora, han var väl den enda som hade en stabil framtid om han hålla sig till musiken istället för att hålla på med sånthär skit.
Av det jag hört av folk i kretsarna så är det ganska uppenbart att Poy blev dödad för att det var han som sålde ut Gucci och Franky i Köpenhamn i somras. Ryktet har tydligen gått sen mordet och vissa påstår att Poy haft pris på sitt huvud men att man velat vänta på att de större namnen skulle klippa han (såsom Yasin uppenbarligen gjort nu). Bygger ju på teorin om att Yasin velat göra det själv, kanske sagt åt folk att vänta så han fick göra det själv.
Dåligt planerat av Yasin om han har planerat hela sin volta. Den långe som klarade sig i Köpenhamn måste ha förstahandsinformation om vem som sålde ut dem.
Citera
2020-01-03, 23:51
Medlem
Citat:

För att skälig misstanke ska anses vara uppnått krävs:

Sannolikhetsövervikt: Det är mer troligt att den misstänkte är skyldig än oskyldig. Gärningshypotesen är mer trolig än alla andra möjliga hypoteser tillsammans.Individualiserade bevis: Enbart grupptillhörighet är inte tillräckligt.

Sen så är dom väl häktade på sannolika skäl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in