Citat:
Ursprungligen postat av
tredollar
När jag rökte förr så var det för att snabbt dämpa ångest, fly problem, kunna sova eller för att va en bland grabbarna. men helt ärligt blev man ju en pissluffare framför ps1'an. kunde sitta och spela en jävla räv som hoppa på lådor i timmar istället för att plugga. var rökat slut och pengarna slut så blev de krita och lite på de spåret började mycket dumheter.. röka blev till koks. köpa blev till sälja för att kunna köpa. problemen kretsade runt de man köpte av/med eller sålde till.. åren susade förbi och allt eskalerade. det räckte inte med att köpa - nu hade man ju redan sumpat gymnasiebetygen/utbildningen och så började man gränsa(transportera) för att kunna få samma liv som de andra man Egentligen ville umgås med.. inte värt de. inte coolt nånstans. bara tung misär och rädsla. Man är ingenting i den världen - finns alltid dom som är större, tuffare eller går "steget längre". varje dag äcklas jag över hur mycket mina nära fick stå ut med. .
Ok då e jag med, men allt är inte svart eller vitt. Efter en lång arbetsdag när jag ätit, duschat och gjort det jag ska uppskattar jag å röka en holk å se en film innan jag somnar.
Alla dagar bättre än alkohol enligt mig iaf, men jag förstår dig och för vissa är inget bättre än lite eller ibland.