2020-01-03, 17:59
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weedndering
Vållande till annans död samt medhjälp...

Va? Mord och livstid

Många här verkar älska yasin så mycket att dom inte vill greppa fakta att han aldrig kommer tillbaks... Förrens han e runt 50

Man får Vållande om man kör full och kör ihjäl nån typ
Citera
2020-01-03, 18:02
Medlem
Ingen som funderat i banor om det faktiskt var så att Poy valde plats att ses på?

Med tanke på alla kommentarer kring att just platsen i sig inte var särskilt "smart". Har själv inte varit där men med tanke på alla kommentarer verkar det ju vara en öppen plats med övervakning i form av kameror. Kan tillochmed varit så att polisen haft span på just Poy eller att de har span i lägenheter kring området.

Yasin & co kände kanske att detta var enda chansen & tog den.

Kan tycka att kommentarer kring personernas IQ känns en aning låg. Känner liknande typer som dessa om min uppfattning är sällan att de är särskilt obegåvade... många gånger tvärtom. Det som skiljer dem åt är att de har en helt annan uppfattning kring heder och vilka konsekvenser det får om den blir "pissad" på. Om de inte tar till våld i ett sådant läge så förlorar de respekt i området och snacket börjar gå om att de är veka. Detta leder till mindre respekt för gänget de tillhör och bara genom det kan de få reprimander internt. Så antingen så kör man... eller så får man stryk internt. Det är bara att välja.

När det gäller Yasin så är det en kille som kör. Han backar inte. Har flertalet historier från olika personer i samma krets kring vad den gubben är kapabel till.
Citera
2020-01-03, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AhadAhad
Jag är väldigt öppen för att jag kan ha fel men jag befann mig bara några hundra meter ifrån brottsplatsen och har hört många skottlossningar då jag är född och uppvuxen här i Järva och även skottföljden gav mig känslan av att det var två olika vapen utöver hur det lät, det lät som någon lossade och så kom en annan in och la 2 snabba samtidigt som den andra sköt..

Vi får väl se, time will tell

Ok. Ja det kommer visa sig. Ännu bättre om det är två vapen för ökar sannolikheten för att de åtminstone hittat ett av dem. Fler vapen att dumpa blir ju inte enklare om det är riktigt bråttom.
Citera
2020-01-03, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanzan
Polisen va nog runt hörnet oavsätt. Finns ingen flyktväg från platsen heller med bil. Finns 4 olika vägar. Alt 1. Åka mellan pelarna ner mot grönområdet/kollonilotterna mot kista. Ej bilväg men bred nog för att folk ska använda den ibland (troligast med tanke på platsen och hur jag skulle kört). Alt 2. Mot torget=haff . Alt 3. Mot Tensta hållet på Hjulstavägen=haff. Alt 4. Mot Rissne hållet på Hjulstavägen.

Ja. Efter din beskrivning låter cykelvägen/gångvägen som troligast men samtidigt blir de sedda där är det ju tokjinx. Men det blev ju just det med så det är ju möjligt att det var just det de gjorde och fick med sig spanbil in till söder. Det stod ju så i tidningarna att det var just Järvapoliser på söder.
Citera
2020-01-03, 18:07
Medlem
Gnusmas80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
25 år? finns det ens i Sverige?

Han tar i å det knakar väldigtfå som sitter/suttit 25 år i sverige
Citera
2020-01-03, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanzan
Polisen va nog runt hörnet oavsätt. Finns ingen flyktväg från platsen heller med bil. Finns 4 olika vägar. Alt 1. Åka mellan pelarna ner mot grönområdet/kollonilotterna mot kista. Ej bilväg men bred nog för att folk ska använda den ibland (troligast med tanke på platsen och hur jag skulle kört). Alt 2. Mot torget=haff . Alt 3. Mot Tensta hållet på Hjulstavägen=haff. Alt 4. Mot Rissne hållet på Hjulstavägen.

Du har bra koll. Problemet med dessa områden är att man placerat ett tiotal rondeller som försvårar flyktvägen men det finns fortfarande några vägar man kan ta.

Den vägen du nämnde ut mot skogen är dock inte ett bra alternativ då kameror placerats i området (pga nya simhallen som byggs). Samt att polishelikopter var snabbt på plats med thermal kameror. Enklaste vore ifall man stack upp mot rinkebysvängen alternativt någon port med källare så man kunde gömma sig. Polisen har ej tillgång till alla portar eller källare
Citera
2020-01-03, 18:14
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnusmas80
25 år är normalfallet vid livstid, i praktiken blir det dock 16 år eftersom man släpps efter 2/3 av tiden.
Citera
2020-01-03, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealFtalkNY
En teori. Kan det vara så att Yasin snabbt ville hämnas och hamna i fängelse igen? Detta för att undvika att själv bli skjuten nu när alla omkring honom blivit det?

Alltså, första bästa hämnd och sen rakt in i fängelse på 12-15 år. Därifrån kan han samla in pengarna från sina låtar och komma ut med bra kassaflöde sådär 2035.

Detta är en god poäng enligt mig. De vill inte vara ute på gatan, trivs förmodligen bättre i fängelset där de slipper pressen på att dagligen göra allt för att överleva.
Citera
2020-01-03, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Ok. Ja det kommer visa sig. Ännu bättre om det är två vapen för ökar sannolikheten för att de åtminstone hittat ett av dem. Fler vapen att dumpa blir ju inte enklare om det är riktigt bråttom.

Ganska stor chans att två vapen används som i mordet på Karrar. Svårare att knyta samman till personen som tryckte av. Det måste finnas polisvittne.
Citera
2020-01-03, 18:24
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rage.Q
Se för dig själv. Han släppte en album några veckor sen. 6 av hans låtar var med topp 10 mest spelade låtar i Sverige efter några dagar. Idag är hans låt XO nummer 1 och hans andra låt Pt.1 nummer 4.

Vem bryr sig? Han sitter antagligen på livvsstid snart.

Dom kan skänka hans intäkter till ungdomsgården i byn
Citera
2020-01-03, 18:44
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnusmas80

Det tidsbedöms till 25 sen sitter dom av 2/3..

Men jag retas ju med alla yasin fanboys själ klart också
Citera
2020-01-03, 18:48
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allmanbildat
Detta är en god poäng enligt mig. De vill inte vara ute på gatan, trivs förmodligen bättre i fängelset där de slipper pressen på att dagligen göra allt för att överleva.

Därför gör d sig skyldiga till livstid?

Ursäkta men du är en idiot

Om man ville komma undan skulle man lptasig ertappad med ett vapen lr liknande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in