Citat:
Ursprungligen postat av
trazke
Jag har motiverat mina tankar flera gånger. Jag tänker inte skriva det igen. Det går bra att se tillbaka ett par sidor i tråden.
Men bara så att jag förstår dig rätt nu. Du tror alltså att Paulinho är villig att svika sin gamla klubb för att välja ett billigare kontrakt enbart för att det alltid varit hans högsta dröm att spela för Hammarby?
Bortsett från lönen så finns det många anledningar för en spelare att välja Hammarby (och ett antal andra lag) före Häcken. Detta gäller även för Paulinho.
Du pratar mycket om att Bajen måste ha sockrat budet rejält, för att ett kokande Söderstadion skall locka mer än ett tomt Bravida, men har det slagit dig att det kanske var så att Häckens erbjudande var ointressant för Paulinho oavsett vad andra klubbar bjöd? Säg att Häcken erbjöd 100k, så är det lätt matchat.
Jag står kvar vid åsikten om att det inte är någon utanför Mff som har ens 200k i månadslön. De bäst betalada i Bajen har nog max 150k så jag ser inte varför Paulinho skulle få så mycket mer än de andra toppspelarna i där.