2020-01-26, 18:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Börja med att tona ned din hybris. Ni har haft 2 bra säsonger nu.

Sedan fattar jag inte vad du har svårt att förstå? Hade Häcken kommit med ett högre bud än Hammarby så hade han valt Häcken precis som han gjorde 2017 när ni försökte värva honom. Du är nog ensam i hela världen om att tro något annat.

Att han valde Bajen framför Häcken behöver inte betyda att Bajen ger honom en högre lön, utan det kan ju också betyda att Häcken inte längre kunde betala samma lön som tidigare, eller hur?
Sedan finns det ju även andra avgörande faktorer som lockar spelare till Bajen framför Häcken. Tex att vi spelar i EL, vilket Häcken inte gör. Att vara stjärna på Tele2 lockar nog mer än vara stjärna bland de närmast sörjande på hissingen.

I och med att Hammarby säljer iväg Nikola Djurdjic till Kina – enligt Fotboll Sthlms uppgifter får man fyra miljoner kronor – och tar in en kontraktslös Paulinho berättar Jansson att man ekonomiskt gör en nettovinst på anfallsskiftet.
– Jag skulle säga att Paulinho får en väldigt rimlig lön hos oss.

Så, kan vi stänga diskussionen om att Paulinho skulle få 300k i månaden?
Senast redigerad av se_där... 2020-01-26 kl. 18:57.
Citera
2020-01-26, 18:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
I och med att Hammarby säljer iväg Nikola Djurdjic till Kina – enligt Fotboll Sthlms uppgifter får man fyra miljoner kronor – och tar in en kontraktslös Paulinho berättar Jansson att man ekonomiskt gör en nettovinst på anfallsskiftet.

Öh nä? Som jag skrev tidigare så kan JJ lika gärna hänvisa till engångskostnader. Alltså att Paulinhos sign on är lägre än intäkterna för försäljningen av Djurdjic.

Jag tycker fortfarande att det vore sjukt överraskande om Palles lön understiger 300k i månaden.
Citera
2020-01-26, 19:00
Avslutad
Citat:
Jag tycker fortfarande att det vore sjukt överraskande om Palles lön understiger 300k i månaden.
För att det var lönen han hade i Häcken?
Senast redigerad av se_där... 2020-01-26 kl. 19:03.
Citera
2020-01-26, 19:06
Avslutad
Citat:
För att det var lönen han hade från Häcken?

Jag har motiverat mina tankar flera gånger. Jag tänker inte skriva det igen. Det går bra att se tillbaka ett par sidor i tråden.

Men bara så att jag förstår dig rätt nu. Du tror alltså att Paulinho är villig att svika sin gamla klubb för att välja ett billigare kontrakt enbart för att det alltid varit hans högsta dröm att spela för Hammarby?
Citera
2020-01-26, 19:16
Avslutad
Citat:
Jag har motiverat mina tankar flera gånger. Jag tänker inte skriva det igen. Det går bra att se tillbaka ett par sidor i tråden.

Men bara så att jag förstår dig rätt nu. Du tror alltså att Paulinho är villig att svika sin gamla klubb för att välja ett billigare kontrakt enbart för att det alltid varit hans högsta dröm att spela för Hammarby?
Bortsett från lönen så finns det många anledningar för en spelare att välja Hammarby (och ett antal andra lag) före Häcken. Detta gäller även för Paulinho.

Du pratar mycket om att Bajen måste ha sockrat budet rejält, för att ett kokande Söderstadion skall locka mer än ett tomt Bravida, men har det slagit dig att det kanske var så att Häckens erbjudande var ointressant för Paulinho oavsett vad andra klubbar bjöd? Säg att Häcken erbjöd 100k, så är det lätt matchat.

Jag står kvar vid åsikten om att det inte är någon utanför Mff som har ens 200k i månadslön. De bäst betalada i Bajen har nog max 150k så jag ser inte varför Paulinho skulle få så mycket mer än de andra toppspelarna i där.
Senast redigerad av se_där... 2020-01-26 kl. 19:19.
Citera
2020-01-26, 19:19
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Att han valde Bajen framför Häcken behöver inte betyda att Bajen ger honom en högre lön, utan det kan ju också betyda att Häcken inte längre kunde betala samma lön som tidigare, eller hur?
Sedan finns det ju även andra avgörande faktorer som lockar spelare till Bajen framför Häcken. Tex att vi spelar i EL, vilket Häcken inte gör. Att vara stjärna på Tele2 lockar nog mer än vara stjärna bland de närmast sörjande på hissingen.

Att han valde bajen framför häcken är därför att de kunnat erbjuda högre ersättning och ingenting annat.
Citera
2020-01-26, 19:22
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Börja med att tona ned din hybris. Ni har haft 2 bra säsonger nu.

Sedan fattar jag inte vad du har svårt att förstå? Hade Häcken kommit med ett högre bud än Hammarby så hade han valt Häcken precis som han gjorde 2017 när ni försökte värva honom. Du är nog ensam i hela världen om att tro något annat.
2017 var Häcken ett betydligt mer spännande och bättre lag än Bajen också.
Var det verkligen 2017? Var det inte 2018 vi ville ha honom men tog Niko?
Citera
2020-01-26, 19:27
Avslutad
Citat:
Bortsett från lönen så finns det många anledningar för en spelare att välja Hammarby (och ett antal andra lag) före Häcken. Detta gäller även för Paulinho.

Du pratar mycket om att Bajen måste ha sockrat budet rejält, för att ett kokande Söderstadion skall locka mer än ett tomt Bravida, men har det slagit dig att det kanske var så att Häckens erbjudande var ointressant för Paulinho oavsett vad andra klubbar bjöd? Säg att Häcken erbjöd 100k, så är det lätt matchat.

Jag står kvar vid åsikten om att det inte är någon utanför Mff som har ens 200k i månadslön. De bäst betalada i Bajen har nog max 150k så jag ser inte varför Paulinho skulle få så mycket mer än de andra toppspelarna i där.

Du har fortfarande inte svarat på varför Paulinho valde Häcken framför er 2017? Det berodde då liksom nu om pengar.

Varför skulle Paulinho ha så bråttom att signera ett nytt kontrakt om det inte är för bra för att vänta in andra förslag?

Om det viktigaste för Paulinho nu när han signerar sitt sista kontrakt i karriären är att spela för fulla läktare snarare än för det bästa kontraktet. Varför valde han då att gå till en klubb i just Israel när han lämnade Häcken?
Senast redigerad av trazke 2020-01-26 kl. 19:31.
Citera
2020-01-26, 19:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
2017 var Häcken ett betydligt mer spännande och bättre lag än Bajen också.
Var det verkligen 2017? Var det inte 2018 vi ville ha honom men tog Niko?

Det var i december 2017 så inför 2018.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/paulinho-det-var-valdigt-nara-att-jag-skrev-pa-for-hammarby/

Men redan där erkände han att han valde Häcken för dom kom med det bästa kontraktet. Ett kontrakt som alltså innebar en höjning från det förmodade allsvenska toppkontrakt han hade redan innan.
Citera
2020-01-26, 19:32
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Det var i december 2017 så inför 2018.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/paulinho-det-var-valdigt-nara-att-jag-skrev-pa-for-hammarby/

Men redan där erkände han att han valde Häcken för dom kom med det bästa kontraktet. Ett kontrakt som alltså innebar en höjning från det förmodade allsvenska toppkontrakt han hade redan innan.
Ok. Sanningen är väl den också att Häcken var ett mer spännande alternativ då också.
Citera
2020-01-26, 19:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Ok. Sanningen är väl den också att Häcken var ett mer spännande alternativ då också.

Kanske det. Men oavsett så sade han rätt ut att han valde Häcken för att dom erbjöd det bästa kontraktet.
Citera
2020-01-26, 19:36
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Kanske det. Men oavsett så sade han rätt ut att han valde Häcken för att dom erbjöd det bästa kontraktet.
Ja, det stämmer, glömde skriva det. Jävla fittigt svar. Men men, legoknekt precis som Niko.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in