2020-01-20, 19:15
Medlem
Ergasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Undrar om det är korsbandet Paulinho dragit då? Men varför bryta kontraktet? Fick han en häftig engångssumma för att bryta direkt för annars låter det dumt ur ett ekonomiskt perspektiv?

Hursomhelst så hoppas jag Häcken signar honom igen även om han så skulle vara smittad av pesten.
Vet du eller någon annan varför han inte fått spela? Kanske finns det fler anledningar än skadan till varför kontraktet bryts.
Citera
2020-01-20, 19:24
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ergaster
Vet du eller någon annan varför han inte fått spela? Kanske finns det fler anledningar än skadan till varför kontraktet bryts.

Det jag har förstått så blev han knäskadad på träningen. Klubben hade inget tålamod med att vänta på hans tillfrisknande utan bröt kontraktet.

Kolla på ynet.
Citera
2020-01-20, 19:36
Medlem
trazkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det jag har förstått så blev han knäskadad på träningen. Klubben hade inget tålamod med att vänta på hans tillfrisknande utan bröt kontraktet.

Kolla på ynet.

Jo men Ergaster menade ju att Paulinho inte fick spela något innan knäskadan heller. Det låter ju märkligt. Eller har Paulinho varit skadad hela tiden och klubben tröttnat på det nu?

Sonny har iallafall gått ut och sagt att han skall försöka få hem Palle igen. Fina nyheter!
Citera
2020-01-20, 20:44
Medlem
trazkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ergaster

Jag kom precis att tänka på den där diffusa "helkroppsskadan" som Alm pratade om att Paulinho hade i höstas där dom inte ville berätta vad problemet var. Kan det finnas något samband där tro?
Citera
2020-01-20, 21:14
Medlem
Johan Blomberg och Hugo Näslund tränar med AIK Fotboll.

Blomberg, gjorde tydligen tre mål med Sundsvall på elva matcher ifjol. Gjorde han något intryck i övrigt?

Hugo, Täby FK (inte Frej) gjorde 14 mål på 21 matcher. TFK spelar tydligen div 1.

...jag är försiktigt skeptisk.
Citera
2020-01-20, 22:42
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Undrar om det är korsbandet Paulinho dragit då? Men varför bryta kontraktet? Fick han en häftig engångssumma för att bryta direkt för annars låter det dumt ur ett ekonomiskt perspektiv?

Hursomhelst så hoppas jag Häcken signar honom igen även om han så skulle vara smittad av pesten.

Skulle gärna se honom i AIK. Dock hoppas jag Bajen ger honom ett kontrakt och sänker sin ekonomi. Som Glenn Hysén till Gais 1992 var knappast gratis.
Citera
2020-01-21, 06:33
Medlem
AIPs avatar
Vill man verkligen ha in en skadad Paulinho som jag tycke sjönk ordentligt i kvalité ganska ordentligt förra säsongen? Känns som att man köper grisen i säcken lite grann. Känns samtidigt som att Paulinho endast presterar i Häcken så Sonny får nog hosta stålarna och ta hem honom.

Även kul att Eriksson får en "sista" chans utomlands. En av mina favoriter i allsvenskan, hoppas det går bra för honom i Italien även om man inte ska förvänta sig alltför mycket speltid.

En sista grej att lägga till är fy fan vad Helsingborg värvar. Var inte de på ruinens brant för några månader sen? Har de också fått in en utländsk sponsor?
Senast redigerad av AIP 2020-01-21 kl. 06:39.
Citera
2020-01-21, 09:11
Medlem
Ergasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Vill man verkligen ha in en skadad Paulinho som jag tycke sjönk ordentligt i kvalité ganska ordentligt förra säsongen? Känns som att man köper grisen i säcken lite grann. Känns samtidigt som att Paulinho endast presterar i Häcken så Sonny får nog hosta stålarna och ta hem honom.

Även kul att Eriksson får en "sista" chans utomlands. En av mina favoriter i allsvenskan, hoppas det går bra för honom i Italien även om man inte ska förvänta sig alltför mycket speltid.

En sista grej att lägga till är fy fan vad Helsingborg värvar. Var inte de på ruinens brant för några månader sen? Har de också fått in en utländsk sponsor?
Han var lite ojämn men hade toppar som ingen annan. Sen är ju det där med "helkroppsskadan".
Citera
2020-01-21, 09:37
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee

Hugo, Täby FK (inte Frej) gjorde 14 mål på 21 matcher. TFK spelar tydligen div 1.

Täby FK spelade i Division 2 Norra Svealand under 2019 (vilken de vann i storartad stil) och bara två säsonger innan dess låg de i Division 3. 2019 ska ha varit Hugo Näslunds fjärde a-lagssäsong med TFK och han verkar fostrad i Täby FK sedan barnsben. Hoppas på det bästa för honom under denna provträningsperiod men det vore onekligen ett stort steg att ta.
Citera
2020-01-21, 10:27
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee

Blomberg, gjorde tydligen tre mål med Sundsvall på elva matcher ifjol. Gjorde han något intryck i övrigt?

Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Täby FK spelade i Division 2 Norra Svealand under 2019 (vilken de vann i storartad stil) och bara två säsonger innan dess låg de i Division 3. 2019 ska ha varit Hugo Näslunds fjärde a-lagssäsong med TFK och han verkar fostrad i Täby FK sedan barnsben. Hoppas på det bästa för honom under denna provträningsperiod men det vore onekligen ett stort steg att ta.
Näslund gjorde 14+10isch på 19 starter och 3 inhopp.
Stort steg och bör nog bevisa sig i 1an först.
Citera
2020-01-21, 11:14
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Näslund gjorde 14+10isch på 19 starter och 3 inhopp.
Stort steg och bör nog bevisa sig i 1an först.
Enligt FotbollSthlm.se rörde det sig om 14 mål och 11 assist på 21 matcher under 2019.
Citera
2020-01-21, 12:21
Medlem
junkbords avatar
Enligt Disco är JJ klar för blåvitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in