2020-06-06, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thorbjorn-Fred
Toivonen är klar för Malmö Enligt Aftonhoran, väntas presenteras av Malmö under veckan. Att denna övergången skulle bli av är ju ingen direkt hemlighet.

https://www.aftonbladet.se/a/VbmJ21?...copy_app_share

Jag har alltid tyckt att Toivonen varit värdelös i landslaget, men han kommer säkert att bli viktig För Malmö. Kul med ytterligare en hemvändare till Allsvenskan!
Hur kommer MFF spela i år? Spelsätt, och vilka konkurrerar han med på topp. Vilka blir inte ens bänk?
Citera
2020-06-08, 12:25
Medlem
Toivonen presenterad för Malmö och Amoo för Bajen.

Med stort intresse från andra europeiska klubbar känns det som att det kan vara en guldklimp Bajen knytit åt sig. Hoppas på en Odilon-liknande försäljning.
Citera
2020-06-08, 22:33
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Hoppas på en Odilon-liknande försäljning.

En Odilon värvning görs en gång på miljonen. Nu har det gjorts, och varenda ung talang Bajen knyter till sig kommer att jämföras med Odilon. Lite som alla skåningar som var "nästa Zlatan" på -00 talet.

Det jag hann se av Amoo var att han hade mycket att anpassa sig till när det kommer till det svenska spelet. Har sett för många talanger målas upp utan att vara närheten av att blomma ut i senior sammanhang. Min puls höjs den dagen någon av talangerna levererar på planen.
Citera
2020-06-09, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Hur kommer MFF spela i år? Spelsätt, och vilka konkurrerar han med på topp. Vilka blir inte ens bänk?

Jag tror att MFF kommer spela 4-2-3-1, 4-3-3 eller något liknande. Kommer nog variera lite på vilka spelare, men tror att följande kommer rotera mest:
MV: Dahlin
HB: Larsson, Borgström
MB: Bengtsson, Andersson
MB: Ahmedhodzic, Nielsen
VB: Safari, Knudsen
CM: Lewicki, Innocent
CM: AC, Bachirou
HY: Traustason, Antonsson
OM: Nalic, Rakip
VY: Rieks, Berget
A: Toivonen, IKT

Då finns dessutom Molins, Prica, Mujanic, Vagic, Adrian och Sarr som alternativ.
Citera
2020-06-10, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Jag tror att MFF kommer spela 4-2-3-1, 4-3-3 eller något liknande. Kommer nog variera lite på vilka spelare, men tror att följande kommer rotera mest:
MV: Dahlin
HB: Larsson, Borgström
MB: Bengtsson, Andersson
MB: Ahmedhodzic, Nielsen
VB: Safari, Knudsen
CM: Lewicki, Innocent
CM: AC, Bachirou
HY: Traustason, Antonsson
OM: Nalic, Rakip
VY: Rieks, Berget
A: Toivonen, IKT

Då finns dessutom Molins, Prica, Mujanic, Vagic, Adrian och Sarr som alternativ.

Och cirka ett dygn senare snackas det om att Molins och Prica kommer bilda anfallspar i premiären... Så snett man var på det.
Citera
2020-06-10, 09:58
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Och cirka ett dygn senare snackas det om att Molins och Prica kommer bilda anfallspar i premiären... Så snett man var på det.

Mjällby och Varberg, de två första hemmamatcher, är väl okej lag att låta några spelare som är på gränsen till startelvan få en chans. Dessutom kan man använda de extra byten som nu är möjliga.
Citera
2020-06-10, 20:18
Medlem
mikeymikeys avatar
Verkligen delade meningar angående Bjärsmyr till Blåvitt, jag vet ärligt talat inte vad jag tycker.
Bättre än både Calisir och Da Graca men ändå inget jätte nyförvärv om han nu kommer.
Citera
2020-06-11, 07:19
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Verkligen delade meningar angående Bjärsmyr till Blåvitt, jag vet ärligt talat inte vad jag tycker.
Bättre än både Calisir och Da Graca men ändå inget jätte nyförvärv om han nu kommer.

Vi sägs ju gå för två andra före honom.
Samtidigt tror jag man funderar på vad för sorts mittback vi ska ha in, en som kompletterar våra två nuvarande eller (som jag vill se) en given etta?
Bjärs fick otroligt mycket skit för hur han hanterade unga spelare senast han var här men samtidigt kom spelare fram då som var unga och blev riktigt bra. Sedan att många unga inte slog sig in kan ju inte Bjärs lastas för, dom unga som lämnade oss då fick ju inte direkt en lysande karriär sedan.

Nu lär det andra argumentet, hans lön då, inte vara samma grej. Han inser ju hur det ligger till och sin egen sits.

Sedan handlar det såklart om vilket som är alternativet.
Citera
2020-06-11, 09:12
Medlem
Härligt att Allsvenskan drar igång nu till helgen hade varit optimalt med publik dock men det går inte att få allt just nu i dessa tider jag tror det kan bli aktuellt först nästa säsong med publik.
väldigt bra trupp och bredd i Bajen förutom på ytterbackarna
Citera
2020-06-11, 09:23
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Vi sägs ju gå för två andra före honom.
Samtidigt tror jag man funderar på vad för sorts mittback vi ska ha in, en som kompletterar våra två nuvarande eller (som jag vill se) en given etta?
Bjärs fick otroligt mycket skit för hur han hanterade unga spelare senast han var här men samtidigt kom spelare fram då som var unga och blev riktigt bra. Sedan att många unga inte slog sig in kan ju inte Bjärs lastas för, dom unga som lämnade oss då fick ju inte direkt en lysande karriär sedan.

Nu lär det andra argumentet, hans lön då, inte vara samma grej. Han inser ju hur det ligger till och sin egen sits.

Sedan handlar det såklart om vilket som är alternativet.

Ja, Bjärsmyr hade väl ca 200 000 kr/månaden plus miljoner i sign on, och det motsvarade inte hans insatser på långa vägar.
Kan han tänka sig spela för en normal lön så visst men frågan är om han nöjer sig med det.
Skulle nog ändå se en betydligt bättre mittback som tex Da Graca skulle kunna utvecklas bredvid.
Citera
2020-06-11, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Ja, Bjärsmyr hade väl ca 200 000 kr/månaden plus miljoner i sign on, och det motsvarade inte hans insatser på långa vägar.
Kan han tänka sig spela för en normal lön så visst men frågan är om han nöjer sig med det.
Skulle nog ändå se en betydligt bättre mittback som tex Da Graca skulle kunna utvecklas bredvid.

Fast han borde inte ha något förhandlingsutrymme just nu helt enkelt för att vi inte kan erbjuda så himla hög ekonomisk kompensation, så kan han inte nöja sig med det så är han inget alternativ. Skulle det vara så att tränarna och sportcheferna vill ha honom så ligger bollen hos Bjärsa för vi bör inte sockra kontrakten. Take it or leave it. Det är iaf så jag tror och hoppas sportcheferna lägger fram det.

I år var inte året vi skulle utmana om Europaplatser, det ligger inte i planen, sedan hade vi en såpass bra utveckling på både det sportsliga och ekonomiska 2019 så att vi inför säsongen låg lite före i tidsplanen, nära att uppnå de ekonomiska mål som egentligen låg ett par år in i framtiden. Sedan förändrades situationen återigen av pandemin och vi kommer ju inte ta ytterligare (ekonomiska)steg framåt i år, utan nu handlar det ju om damage control.

Alla måste dra sitt strå till stacken, varenda öre räknas, vi vill stå så starka som möjligt inför 2021.

Edit: Ett plus för ekonomin är att vi till stor del har en omsättningsbaserad hyra på GU, med en låg fast hyreskostnad som sedan blir högre vid större publik, om nu inte Higab(kommunen) försöker omförhandla hyresvillkoren.

Jag har för mig att det är 10k + den omsättningsbaserade hyran, och den delen utgör en överväldigande stor del av totalen, så kostnaderna vid matcharrangemangen borde vara "väldigt" låga.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-06-11 kl. 12:57.
Citera
2020-06-11, 13:42
Medlem
AIPs avatar
Alltså är det bara jag som ändå är impad över Mjällbys nyförvärv. Tamimi nu senast, visst korttidskontrakt men det bygget börjar se fint ut, bör nog hålla sig kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in