Citat:
Ursprungligen postat av
mikeymikey
Ja, Bjärsmyr hade väl ca 200 000 kr/månaden plus miljoner i sign on, och det motsvarade inte hans insatser på långa vägar.
Kan han tänka sig spela för en normal lön så visst men frågan är om han nöjer sig med det.
Skulle nog ändå se en betydligt bättre mittback som tex Da Graca skulle kunna utvecklas bredvid.
Fast han borde inte ha något förhandlingsutrymme just nu helt enkelt för att vi inte kan erbjuda så himla hög ekonomisk kompensation, så kan han inte nöja sig med det så är han inget alternativ. Skulle det vara så att tränarna och sportcheferna vill ha honom så ligger bollen hos Bjärsa för vi bör inte sockra kontrakten. Take it or leave it. Det är iaf så jag tror och hoppas sportcheferna lägger fram det.
I år var inte året vi skulle utmana om Europaplatser, det ligger inte i planen, sedan hade vi en såpass bra utveckling på både det sportsliga och ekonomiska 2019 så att vi inför säsongen låg lite före i tidsplanen, nära att uppnå de ekonomiska mål som egentligen låg ett par år in i framtiden. Sedan förändrades situationen återigen av pandemin och vi kommer ju inte ta ytterligare (ekonomiska)steg framåt i år, utan nu handlar det ju om damage control.
Alla måste dra sitt strå till stacken, varenda öre räknas, vi vill stå så starka som möjligt inför 2021.
Edit: Ett plus för ekonomin är att vi till stor del har en omsättningsbaserad hyra på GU, med en låg fast hyreskostnad som sedan blir högre vid större publik, om nu inte Higab(kommunen) försöker omförhandla hyresvillkoren.
Jag har för mig att det är 10k + den omsättningsbaserade hyran, och den delen utgör en överväldigande stor del av totalen, så kostnaderna vid matcharrangemangen borde vara "väldigt" låga.