Citat:
Ursprungligen postat av
mikeymikey
Skulle förvåna mig om Blåvitt inte tar in fler spelare innan allsvenskan drar igång. Jag vet att du var mer för en anfallare. För mig är det viktigare med en mittback just för där är vi klart sämst. Både Calisir och Då Graca för nog anses som bäst som medelmåttor. Även om Da Graca kommer bli bra på sikt. Det får inte vara så en hel säsong till.
Framåt har vi riktigt bra spelare men visst vi saknar ju bredden. Tar vi in en anfallare så lär nog Söder ändå starta men en ny mittback skall rätt in i startelvan.
Tja, vi har alltså EN forward. Nu är förvisso det en som var ett mål från skytteligaseger men det räcker givetvis inte. Visst kan man flytta runt en del men det är mer troligt att vi flyttar runt på mittbacken isf.
Det är förvisso ingen som kan vara med från start men Wikström finns ju från sommaren och framåt. Han bör rimligen vara tillbaka då och då sitter vi med tre renodlade mittbackar plus reserver i form av Sebban och i extremfall Erlingmark. Det är inte så tokigt det även om jag givetvis helst ser att vi får in en given etta som mittback men önskningar är en sak, realism en annan.
Men som sagt, det är långt ifrån säkert att vi tar in en enda spelare till vad det verkar. Det är som det sagts inte gratis att förlänga heller...
Citat:
Ursprungligen postat av
bagarn29
Om JJ kommer, när är han i spelbart skick?
Rimligen är han tillbaka efter sommarens EM.
Citat:
Ursprungligen postat av
znorlax
Om GBG löser JJ och har Aiesh, Jallow & JJ som "senare" signeringar så får jag verkligen ge dem att de gjort de bra och siktat på intressanta lirare. Hade ju varit otroligt kul om Wernbloom kommit hem med.
Nu är jag evinnerligt trött på allt tjöt om hemvändarna men Wernbloom är ju dessutom den som snackat absolut minst om att komma hem, troligen kör han nåt år till utomlands och lägger sedan av och flyttar med frugan till Sthlms-trakten där frun är ifrån.