Citat:
Ursprungligen postat av
mikeymikey
Skulle förvåna mig om Blåvitt inte tar in fler spelare innan allsvenskan drar igång. Jag vet att du var mer för en anfallare. För mig är det viktigare med en mittback just för där är vi klart sämst. Både Calisir och Då Graca för nog anses som bäst som medelmåttor. Även om Da Graca kommer bli bra på sikt. Det får inte vara så en hel säsong till.
Framåt har vi riktigt bra spelare men visst vi saknar ju bredden. Tar vi in en anfallare så lär nog Söder ändå starta men en ny mittback skall rätt in i startelvan.
Det kanske kommer något bra när andra transferfönster har stängt, men både Max och Kennet har ju varit "svävande" på om det blir mer spelare in, vi kommer nog inte ha möjlighet att spendera så jättemycket mer i detta fönstret... om nu inte Transferintressenter AB är med på ett hörn.
Om du har möjlighet så länkade jag en artikel från GP igår... om du inte kan läsa den finns det en omskriven och nedkortad artikel publicerad idag på fotbollskanalen, se länk.
Citat:
Blåvitt: "Svårt att svara på om det finns plats för nyförvärv"
Kan IFK Göteborg värva fler spelare i vinter?
Det är oklart, rapporterar Göteborgs-Posten.
- Svårt att svara på om det finns plats eller inte, säger klubbdirektören Max Markusson till GP.
[...]
Andersson beskriver läget med spelarbudgeten som "tuff" och några garantier om fler nyförvärv ger han inte.
- Allt ska stämma riktigt, riktigt bra för att något ska gå i lås. Men vi är jättenöjda med att ha Jallow här.
[...]
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/blavitt-svart-att-svara-pa-om-det-finns-plats-for-nyforvarv/
Om vi inte får in fler spelare så har vi ändå lite backup på mittbacken, t ex Sebban, dessutom kan man egentligen inte säga att vårt försvarsspel var katastrof eller direkt kasst förra året, om man bortser från kollapsen borta mot Bajen, visst fanns det några incidenter, men i det stora hela var det ok.