2020-01-16, 00:27
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Nykomling i andra ligan.

10 mille netto till Nikola. 2.5 mille till Hammarby.

Enligt denna källan.

https://www.expressen.se/sport/kronikorer/daniel-kristoffersson/ingen-storre-an-klubben-oavsett-vad-du-heter/
Citera
2020-01-16, 01:08
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/zL7Llr/uppgifter-darfor-tranade-inte-mrabti-med-dif
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/RxrRr8/djurgardsstjarnan-tillbaka-i-traning-trots-flyttryktena

Bosse hade gett ledigt.
Citera
2020-01-16, 02:07
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Det kvittar för Hammarby är han värd mer än det med sina prestationer på plan. Vill fjantarna ha honom får de punga upp mer.

Självklart. Nu var det som jag och Eaglesandshit skrev dock i kontexten att någon kallade 2,5 mkr för "skambud", vilket det som sagt inte är. Det betyder såklart inte att budet behöver accepteras... Det är säljarens marknad, och vill man inte släppa en spelare är det standard att begära överpris.
Citera
2020-01-16, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Självklart. Nu var det som jag och Eaglesandshit skrev dock i kontexten att någon kallade 2,5 mkr för "skambud", vilket det som sagt inte är. Det betyder såklart inte att budet behöver accepteras... Det är säljarens marknad, och vill man inte släppa en spelare är det standard att begära överpris.
För oss är det ett skambud, verkligen inga konstigheter att vi nekar budet. Om kineserna har koll på Nikos roll i Bajen har jag svårt att tro att man ens skulle förvänta sig ett ja på det budet.
Är Nikos största motivation att mjölka pengar nu på ålderns höst? Asdumt att förlänga kontraktet då.

Niko är en känsloman och även om det ofta gör att man gillar honom i form utav uppoffrande spelstil så ger det även bakslag i saker som detta och mindre kloka uttalanden i media.
Citera
2020-01-16, 10:10
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Tja Mix har ju öppnat för en återkomst! ;D

En Mix in på riktigt kontrakt hade minsann varit något men det förutsätter sannerligen att vi säljer någon på mitten annars är det lite väl välbefolkat om nu JJ kommer.

Vi får väl se vad som kommer om något...
Citera
2020-01-16, 17:06
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
En Mix in på riktigt kontrakt hade minsann varit något men det förutsätter sannerligen att vi säljer någon på mitten annars är det lite väl välbefolkat om nu JJ kommer.

Skulle förvåna mig om Blåvitt inte tar in fler spelare innan allsvenskan drar igång. Jag vet att du var mer för en anfallare. För mig är det viktigare med en mittback just för där är vi klart sämst. Både Calisir och Då Graca för nog anses som bäst som medelmåttor. Även om Da Graca kommer bli bra på sikt. Det får inte vara så en hel säsong till.

Framåt har vi riktigt bra spelare men visst vi saknar ju bredden. Tar vi in en anfallare så lär nog Söder ändå starta men en ny mittback skall rätt in i startelvan.
Citera
2020-01-16, 18:02
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Om JJ kommer, när är han i spelbart skick?
Citera
2020-01-16, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Skulle förvåna mig om Blåvitt inte tar in fler spelare innan allsvenskan drar igång. Jag vet att du var mer för en anfallare. För mig är det viktigare med en mittback just för där är vi klart sämst. Både Calisir och Då Graca för nog anses som bäst som medelmåttor. Även om Da Graca kommer bli bra på sikt. Det får inte vara så en hel säsong till.

Framåt har vi riktigt bra spelare men visst vi saknar ju bredden. Tar vi in en anfallare så lär nog Söder ändå starta men en ny mittback skall rätt in i startelvan.

Det kanske kommer något bra när andra transferfönster har stängt, men både Max och Kennet har ju varit "svävande" på om det blir mer spelare in, vi kommer nog inte ha möjlighet att spendera så jättemycket mer i detta fönstret... om nu inte Transferintressenter AB är med på ett hörn.

Om du har möjlighet så länkade jag en artikel från GP igår... om du inte kan läsa den finns det en omskriven och nedkortad artikel publicerad idag på fotbollskanalen, se länk.

Citat:
Blåvitt: "Svårt att svara på om det finns plats för nyförvärv"

Kan IFK Göteborg värva fler spelare i vinter?
Det är oklart, rapporterar Göteborgs-Posten.
- Svårt att svara på om det finns plats eller inte, säger klubbdirektören Max Markusson till GP.

[...]

Andersson beskriver läget med spelarbudgeten som "tuff" och några garantier om fler nyförvärv ger han inte.

- Allt ska stämma riktigt, riktigt bra för att något ska gå i lås. Men vi är jättenöjda med att ha Jallow här.

[...]
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/blavitt-svart-att-svara-pa-om-det-finns-plats-for-nyforvarv/

Om vi inte får in fler spelare så har vi ändå lite backup på mittbacken, t ex Sebban, dessutom kan man egentligen inte säga att vårt försvarsspel var katastrof eller direkt kasst förra året, om man bortser från kollapsen borta mot Bajen, visst fanns det några incidenter, men i det stora hela var det ok.
Citera
2020-01-16, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Om JJ kommer, när är han i spelbart skick?

Han borde väl vara spelklar när AS drar igång igen efter sommaruppehållet. Han har 4 månaders rehab bakom sig, då har han kanske 5-6 månader kvar nu.

Edit: Första matchen är mot Bajen i början av Juli, om han inte får några bakslag så borde han vara rätt frisk då.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-01-16 kl. 18:14.
Citera
2020-01-16, 19:08
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det kanske kommer något bra när andra transferfönster har stängt, men både Max och Kennet har ju varit "svävande" på om det blir mer spelare in, vi kommer nog inte ha möjlighet att spendera så jättemycket mer i detta fönstret... om nu inte Transferintressenter AB är med på ett hörn.

Om du har möjlighet så länkade jag en artikel från GP igår... om du inte kan läsa den finns det en omskriven och nedkortad artikel publicerad idag på fotbollskanalen, se länk.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/blavitt-svart-att-svara-pa-om-det-finns-plats-for-nyforvarv/

Om vi inte får in fler spelare så har vi ändå lite backup på mittbacken, t ex Sebban, dessutom kan man egentligen inte säga att vårt försvarsspel var katastrof eller direkt kasst förra året, om man bortser från kollapsen borta mot Bajen, visst fanns det några incidenter, men i det stora hela var det ok.

Ja den läste jag.
Det var ju någon på Twitter som hade bra koll på Sundsvall och menade att både Sundsvall och Göteborg har en anfallsspelet på väg in.

Pontus Engblom blev ju nyss klar för giffarna, men vet inte vem som ryktades till oss.
Citera
2020-01-16, 20:28
Medlem
Vissa rykten säger att DMK pratar med AIK, men priset för högt utan kommande europaspel.
Citera
2020-01-16, 20:37
Medlem
Zer0Shits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Vissa rykten säger att DMK pratar med AIK, men priset för högt utan kommande europaspel.
”Vissa rykten”

z
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in