2020-08-21, 13:33
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Partlow
Så ditt argument är att han är bra för att han spelat i landslaget och varit proffs utomlands? För att citera Mourinho: "Han springer runt och sparkar ner folk". Enda han duger till. Ska han försöka göra något kreativt i allsvenskan som snart 35-åring kommer han bli pinsamt avslöjad som den sopa han är. För fotbollsspelare kan han inte kallas.

Du menar efter matchen där Real Madrid bara fick 1-1 mot CSKA där just Wernbloom gjorde ryssarnas enda mål? Matchen där han enligt statistiken var planens klart bästa spelare? Mourinho var grinig för att han tappat segern i slutet, och detta använder du som ett argument.

Wernbloom var riktigt bra i den ryska ligan i 6-7 år. Att säga att han inte kan spela fotboll är att avslöja sin egen okunnighet. Grattis, Partlow.

Vilken nivå han håller idag återstår dock att se. Mest varit skadad senaste två åren, typ.
Senast redigerad av Korder 2020-08-21 kl. 13:42.
Citera
2020-08-21, 13:42
Medlem
Ovcharkas avatar
Är väl kul med Wernbloom igen. För två år sedan hade jag mer än gärna sett honom i mitt lag.

Men nu, efter hälsenan och problem med foten, två år senare, så passar det bra för båda att han går till Göteborg.

Kanske kan de brunka till sig några poäng i botten.

Vore intressant att veta vilken deal investbolaget får. Hur många procent får de på övriga försäljningar? Känns väldigt 00-tal... Gick sådär för DIF. Sportsligt bra, men värdelöst ekonomiskt.
Citera
2020-08-21, 13:42
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Är Kjartan så pass önskvärd tillbaka? Mitt intryck var att ni hade rätt delade åsikter om honom som spelare.

Money man JJ behöver ni nog inte oroa er för, skulle påstå att han är en hård jävel.
Vi skulle behöva en killer i boxen av Kjartanssons typ som kan konvertera de lägen vi skapar (lite målgaranti). Aron Johansson har inte fått någon vidare utväxling och är alldeles för skadebenägen. Gustav Ludwigson är ärligt talat inte tillräckligt tekniskt skicklig för att peta in alla bollar (han är som en Djurdjic minus tekniken och alla poäng Djuret bidrog med). Han sliter som ett djur och gör det mesta rätt, men hans beslutsförmåga och teknik i avslutningsfasen lämnar mer att önska. Jag har svårt att se att han ska dra lasset själv som förstaval på spetspositionen i ett lag med toppambitioner. Med de chanser han haft borde han gjort ett par tre mål till så här långt.

Om det är finansiellt hållbart att ta in Kjartansson (förutsatt då att Tankovic inte ansluter igen) så tycker jag man borde gå för det säsongen ut. Eventuellt att man bryter det (påstådda) prestationsbaserade kontraktet med Aron Johansson.
Citera
2020-08-21, 14:02
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
https://www.aftonbladet.se/sportblad...l-ifk-goteborg

Har inte en massa ifk are här sagt att han aldrig kommer?

PW var den nog den siste jag trodde på, var helt övertygad om att han skulle stanna utomlands 1-2 år till, lägga av och sedan flytta till frugans hemtrakter och leva gott på allt han dragit in men jisses vad gärna man hade fel här.

Det flinet har man saknat, Sebban tränar ju också på KG, skulle sedan JJ komma i form som mittfältare igen så är det inte kul att möta en Bjärs (När han når form för att spela hela tiden)-Sebban-JJ och Wernbloom.
Wernbloom kommer vara otroligt nyttig bara genom att se till att inte en jävel kan smita undan det minsta lilla.

Visst har han haft skador men har ju spelat i träningsmatcher för grekerna tydligen så det är ju inte någon skadad spelare som vänder tillbaka.

Skulle sedan Gurra som väntat komma i vinter med blir det förvisso ålderdomligt men jävlar vad hårt det blir.
Citera
2020-08-21, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Du menar efter matchen där Real Madrid bara fick 1-1 mot CSKA där just Wernbloom gjorde ryssarnas enda mål? Matchen där han enligt statistiken var planens klart bästa spelare? Mourinho var grinig för att han tappat segern i slutet, och detta använder du som ett argument.

Wernbloom var riktigt bra i den ryska ligan i 6-7 år. Att säga att han inte kan spela fotboll är att avslöja sin egen okunnighet. Grattis, Partlow.

Vilken nivå han håller idag återstår dock att se. Mest varit skadad senaste två åren, typ.

Jag argumenterar alltså mot någon som använder WhoScored-betyg för att säga att någon är bäst. Wernbloom är en dålig fotbollsspelare och kommer givetvis visa det även här. Varenda gång jag frågat vad han är bra på, kommer argumentet "han springer", "han är hård". Träna upp en mårdhund och lägg in den på planen för samma effekt. Pontus Wernbloom kan knappt ta emot en boll utan att den studsar fem meter ifrån honom. Men fortsätt lev i illusionen om att han, Sebastian Eriksson (ännu sämre spelare) eller någon annan kommer rädda ert tragiska lag.

Edit: Klickade på länken för skoj skull. Första kommentaren: pebapi - member since 11-Jan-12
How is Wernbloom MOTM? At least half his tackles deserved a yellow card. He played more dirty than Pepe ever has.

Ingen är förvånad.

Matchen är för övrigt snart tio år gammal. Lär vara senare i tacklingarna nu, den smått utvecklingsstörda Wernbloom.
Senast redigerad av Partlow 2020-08-21 kl. 14:19.
Citera
2020-08-21, 14:21
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
PW var den nog den siste jag trodde på, var helt övertygad om att han skulle stanna utomlands 1-2 år till, lägga av och sedan flytta till frugans hemtrakter och leva gott på allt han dragit in men jisses vad gärna man hade fel här.

Det flinet har man saknat, Sebban tränar ju också på KG, skulle sedan JJ komma i form som mittfältare igen så är det inte kul att möta en Bjärs (När han når form för att spela hela tiden)-Sebban-JJ och Wernbloom.
Wernbloom kommer vara otroligt nyttig bara genom att se till att inte en jävel kan smita undan det minsta lilla.

Visst har han haft skador men har ju spelat i träningsmatcher för grekerna tydligen så det är ju inte någon skadad spelare som vänder tillbaka.

Skulle sedan Gurra som väntat komma i vinter med blir det förvisso ålderdomligt men jävlar vad hårt det blir.
Kul att bli glatt överraskad. PW hade man gett upp nästan med tanke på att han är den som minst hintat om det i media. Tvärtom snarare.

Hoppas detta inspirerar Berg och Wendt till nästa år. Gurra kan man ju lita på så kanske vi får gamla fika-gänget ändå till slut samlat. Vem vet.
Citera
2020-08-21, 14:21
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Vi skulle behöva en killer i boxen av Kjartanssons typ som kan konvertera de lägen vi skapar (lite målgaranti). Aron Johansson har inte fått någon vidare utväxling och är alldeles för skadebenägen. Gustav Ludwigson är ärligt talat inte tillräckligt tekniskt skicklig för att peta in alla bollar (han är som en Djurdjic minus tekniken och alla poäng Djuret bidrog med). Han sliter som ett djur och gör det mesta rätt, men hans beslutsförmåga och teknik i avslutningsfasen lämnar mer att önska. Jag har svårt att se att han ska dra lasset själv som förstaval på spetspositionen i ett lag med toppambitioner. Med de chanser han haft borde han gjort ett par tre mål till så här långt.

Om det är finansiellt hållbart att ta in Kjartansson (förutsatt då att Tankovic inte ansluter igen) så tycker jag man borde gå för det säsongen ut. Eventuellt att man bryter det (påstådda) prestationsbaserade kontraktet med Aron Johansson.
Hmm, förstår vad du menar. Kritiken mot Kjartan var ju hans bidrag i spelet..men som sagt, spets o en giftig avslutare är ju en tydlig avsaknad i år.

Ludwig kan säkert bli bättre när han mognat o lugnat ner skallen lite.

Nu är ju ni med i tabellen igen relativt bra så det är rimligt.

Säker på att JJ fixar så att Tanko är borta nästa vecka.
Citera
2020-08-21, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Jo, jag vet och jag tycker också det är lite bekymmersamt. De lär också behöva finansiera en ny tränare snart så skulderna hopar sig...

Varför skulle dom behöva finansiera en ny tränare? Blåvitt kommer inte att sparka Poya det är ett som är säkert. Som Max Marcusson sa om det blir någon förändring i ledarstaben så kommer vi dom att tillsätta någon till nuvarande stab alltså inte sparka någon.
Citera
2020-08-21, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Partlow
Jag argumenterar alltså mot någon som använder WhoScored-betyg för att säga att någon är bäst. Wernbloom är en dålig fotbollsspelare och kommer givetvis visa det även här. Varenda gång jag frågat vad han är bra på, kommer argumentet "han springer", "han är hård". Träna upp en mårdhund och lägg in den på planen för samma effekt. Pontus Wernbloom kan knappt ta emot en boll utan att den studsar fem meter ifrån honom. Men fortsätt lev i illusionen om att han, Sebastian Eriksson (ännu sämre spelare) eller någon annan kommer rädda ert tragiska lag.

Edit: Klickade på länken för skoj skull. Första kommentaren: pebapi - member since 11-Jan-12
How is Wernbloom MOTM? At least half his tackles deserved a yellow card. He played more dirty than Pepe ever has.

Ingen är förvånad.

Matchen är för övrigt snart tio år gammal. Lär vara senare i tacklingarna nu, den smått utvecklingsstörda Wernbloom.

Hahaha du är rolig trots att du verkar vara helt obegåvad.
Citera
2020-08-21, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Enligt GT kommer PW spela anfallare i början.
Citera
2020-08-21, 14:31
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Kul att bli glatt överraskad. PW hade man gett upp nästan med tanke på att han är den som minst hintat om det i media. Tvärtom snarare.

Hoppas detta inspirerar Berg och Wendt till nästa år. Gurra kan man ju lita på så kanske vi får gamla fika-gänget ändå till slut samlat. Vem vet.

Ska vi döpa om dom till "Lattepappe-gänget" nu då?

Gurra kan man lita på kommer ja, såvida vi vill.
Wendt känns längst bort dock.
Citera
2020-08-21, 14:39
Medlem
Lurigfaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Det korta svaret är Transferintressenter AB som består av ett antal kapitalstarka personer, däribland miljardären Ola Serneke som leder den dominerande byggjätten Serneke i västsverige...

Tack. Kul med ytterligare profiler i allsvenskan, och Wernbloom har en speciell plats i hjärtat efter bråket med Balotelli -09
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in