Flashback bygger pepparkakshus!
2020-12-03, 10:43
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Det känns ju helt osannolikt att Solbakken skulle byta ner sig till allsvenskan, men det hade nog blivit livat om så skedde. Presskonferenserna med honom och Jon Dahl Tomasson hade ju blivit fantastiska.
Mycket riktigt blev det inte allsvenskan för Solbakken. Han tar över Norges landslag.
Citera
2020-12-03, 11:45
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Elias Andersson är väl i det närmaste klar för Djurgården.

Är det han som spelade i HIF för något år sedan?
Citera
2020-12-03, 17:12
Medlem
Engelsk-Svenskens avatar
IKT lämnar MFF, undra vem vi ska ersätta honom med nu.
Citera
2020-12-03, 17:20
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelsk-Svensken
IKT lämnar MFF, undra vem vi ska ersätta honom med nu.
Anderlecht kallar tillbaka honom, men MFF har fortfarande inte gett upp jakten på honom.

Jag antar att man värvar Astrit Seljmani, men hoppas att man satsar lite större.

Helst skulle jag se:
In:
En stark targetplayer för 20-25 miljoner.
Jimmy Durmaz
Stabil mittback att spela med Anel.

Ut:
Nielsen, Traustason, Antonsson, Bengtsson och IKT.
Senast redigerad av johnny_vicious 2020-12-03 kl. 17:23.
Citera
2020-12-03, 17:46
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Anderlecht kallar tillbaka honom, men MFF har fortfarande inte gett upp jakten på honom.

Jag antar att man värvar Astrit Seljmani, men hoppas att man satsar lite större.

Helst skulle jag se:
In:
Jimmy Durmaz

Ut:

Nej, inte Durmaz hans bäst före datum har nästan gått ut. Selmani tror jag gör sig bra i MFF och jag hoppas att Trasten stannar.
Citera
2020-12-03, 17:57
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Nej, inte Durmaz hans bäst före datum har nästan gått ut. Selmani tror jag gör sig bra i MFF och jag hoppas att Trasten stannar.
Durmaz är 31 Han har flera år kvar och det är mycket bättre att få hem hemvändare när de är närmare 30 än 35...

Seljmani har visat att han står sig fint i allsvenskan, men det är inte en champions league-satsning att värva honom för att ersätta Kiese Thelin. Traustason har visserligen varit skadad och inte fått någon riktig kontinuitet under säsongen som gått, men jag tar Rieks 10 gånger av 10 framför honom.
Citera
2020-12-03, 18:30
Medlem
Citat:

Helst skulle jag se:
In:
Jimmy Durmaz

Ut:
En värvning för 20 miljoner hade typ varit en dubbling av det tidigare transferrekordet till allsvenskan?
Citera
2020-12-03, 19:11
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Durmaz är 31 Han har flera år kvar och det är mycket bättre att få hem hemvändare när de är närmare 30 än 35...

Seljmani har visat att han står sig fint i allsvenskan, men det är inte en champions league-satsning att värva honom för att ersätta Kiese Thelin. Traustason har visserligen varit skadad och inte fått någon riktig kontinuitet under säsongen som gått, men jag tar Rieks 10 gånger av 10 framför honom.

Jag håller inte med dig angående Durmaz, han har inte i MFF att göra. Jo, Rieks är att föredra. Selmani är en oslipad diamant eftersom det är lite skillnad att spela i Bois och MFF.
Citera
2020-12-03, 21:24
Medlem
gato12s avatar
En allsvensk klubb gör en dubbelvärvning imorgon enligt Disco; https://twitter.com/DKristoffersson/...91678368395265

DIF...?
Citera
2020-12-03, 22:03
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Kan du säga något om ryktena som placerar Jon Dahl Tomasson i Feyenoord?

- Det är inget som vi har hört och vi förutsätter att han är tränare här även nästa år.

Från expressen: Ingen rök utan eld brukar man säga.
Citera
2020-12-03, 22:36
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
En värvning för 20 miljoner hade typ varit en dubbling av det tidigare transferrekordet till allsvenskan?
Nä, Peking gav väl över 20 miljoner (25?) för haksabanovic?
Citera
2020-12-04, 00:43
Medlem
Korders avatar
Citat:
Nä, Peking gav väl över 20 miljoner (25?) för haksabanovic?

Det var med hela lönekontraktet och sign-on inräknat. Övergångssumman lär inte ha varit mer än 12-15 miljoner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in