2020-01-08, 21:18
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Marko kommer bara få ont i öronen av havsbruset på Strandvallen så det ger er ju många sköna segrar iofs...Eller så dansar han på nån mack efter nån förlust...
Jag måste erkänna att det där var totalt obegripligt för mig.

Det är för övrigt officiellt nu. Lån tydligen. Det förstår jag inte..
Citera
2020-01-08, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting

Han tänker på spärrelden på Bravida där Marko Johansson fick "hörselskador"...
Citera
2020-01-08, 22:48
Medlem
mikeymikeys avatar
Vågar man hoppas att Paka är hel hela 2020?
Citera
2020-01-08, 23:23
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Hur är läget med Carlos Strandberg. Han är väl fortfarande tecknad för MFF. Hade han inte blivit utlånad hade han utmanat om skytteligan i.... Örebro. Han färgade även när det begav sig i AIK. Han verkar fortsätta göra mål nere i sandstaten där han är nu.

Han kommer aldrig spela en till match i MFFs tröja. Kommer troligtvis köpas av den saudiarabiska klubben han är utlånad till, 14 mille rör de sig om då.

Hade vunnit skytteligan om han stannade i ÖSK men de fanns inte på kartan då MFF ville casha in. Fick ett antal millar för lånet av den saudiska klubben.
Citera
2020-01-08, 23:46
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Varför är intresset för bröderna Olsson så svagt från svenskt håll? Båda har väl varit klubblösa över ett halvår nu?
Citera
2020-01-08, 23:49
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Varför är intresset för bröderna Olsson så svagt från svenskt håll? Båda har väl varit klubblösa över ett halvår nu?

(FB) Landslagsstjärna misstänkt för våld mot polis vid nattklubb, Helsingborg maj -19

(FB) Fotbollsspelare Martin Olsson anmäld för sexfilm. Säger sig vara ID-kapad.

Finns säkert en massa mer som dom "in the loop" vet om.
Citera
2020-01-08, 23:53
Medlem
Keldons avatar
Kalmar har värvat Östers målvakt och ryktas ta Kevin Stuhr Ellegård också. Hägg Johansson TILL Hammarby eller and AIK?
Citera
2020-01-09, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enokw
Mjällby vill ha Bråtveit, Kozica och Sabovic från DIF:s bänk. Bråtveit tror jag inte de har råd med, Kozica får de gärna ta men Sabovic (vars kontrakt gått ut???) borde få slå igenom i DIF, han var riktigt bra i Dalkurd i år. När nu Karlström drar finns det en möjlighet att slå sig in. Men han drar säkert. Är för bra för att lånas ut till Superettan.

Marko Johansson klar för Mjällby och Kozica flörtar hårt med KFF. Bråtveit tycks stanna om jag får tolka intervju med Mr Bo. Han har jävligt hög lön så vore vettigt att antingen låta honom spela eller värva billigare reserv.

Jag tror Sabovic är lite för glammig för Mjällby, men han kanske hamnar där ändå. Kanske Varberg eller Falkenberg? Örebro?
Citera
2020-01-09, 07:01
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Kennet svävade lite på svaret när han fick frågan om förstärkningar idag under GPs live sändning, jag har dock svårt att tro att vi går in i säsongen utan mer än 1 central anfallare och 2 renodlade mittbackar.

Det är underbart att Paka är såpass långt fram i sin rehab, om det inte kommer några backslag så känns det ju faktiskt rätt troligt att han är tillgänglig till AS premiären. Men det får ta den tid som krävs.

https://www.gp.se/sport/fotboll/ifk-g%C3%B6teborgs-s%C3%A4song-%C3%A4r-ig%C3%A5ng-se-lives%C3%A4ndningen-fr%C3%A5n-premi%C3%A4rtr%C3 %A4ningen-1.22299532?

Edit: Vi kommer av allt att döma ha en strikt budget även i år dock, vilket är väntat, så det lär inte bli några utsvävningar, om dom känner att det finns spelare i truppen som kan agera backup så kanske det blir så också... typ Sebban som mittbacks backup.

Jag hann aldrig se den sändningen men läste att Poya sa "det är ju ingen hemlighet att vi är tunna och det är ju inte nån överraskning att vi letar mittbackar".
Sedan tror jag ju att den mittback vi letar skall vara en "etta" dvs bättre än trion vi har där nu (när Wikström är tillbaka) så det verkligen skall till en given startspelare för att vi ska värva och annars kör på typ Sebban och Erling som alternativ därbak...

En hel Paka vore fint det men som du säger, hoppas inte vi stressar nåt där bara. Låt honom matchas in lugnt och framförallt på gräs i början.

Budgeten är tajt ja, inte förvånande även om en del gapat på storsatsningar bara för att vi sålt en del.

Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting

Marko blev ju "hörselskadad" på Bravida, skulle vila hörseln men gick på nattklubb istället... Så mycket för den hörselskadan, sedan lyckades han även reta gaisarna när han efter en tung förlust dansade på hemvägen från den matchen och inte direkt verkade sörja den torsken...

Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Vågar man hoppas att Paka är hel hela 2020?

Vore en dröm det, ett helt allsvenskt 2020, en hel försäsong 2021 och en fin säsong då, det borgar för ett bra lag/en fin försäljning sen.
Citera
2020-01-09, 07:26
Avslutad
Fotbollskanalen skriver att MFF jagar Fröling. Förbannade skitstövlar! Ni har tillräckligt med spelare ändå....

Det fanns EN jävla spelare jag önskade mig men Häcken har säkert inte ens försökt.
Citera
2020-01-09, 08:19
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Fotbollskanalen skriver att MFF jagar Fröling. Förbannade skitstövlar! Ni har tillräckligt med spelare ändå....

Det fanns EN jävla spelare jag önskade mig men Häcken har säkert inte ens försökt.

Emil kanske kan övertalas att komma tillbaka. Fröling vill spela på gräs och i Europa, var tror du chansen är störst?
Citera
2020-01-09, 08:27
Avslutad
Kiese-Thelin ska vara klar enligt Expressen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in