2020-03-12, 09:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Konstigt då att han är på väg att vända hem. Du ser något i honom som hela den internationella fotbollsmarknaden missar, men han har ju alltid varit bra i AIK.
Konstigt att Scouterna får upp ögonen för Helander som är medioker jämfört med Alexander Milosevic. Helanders passningsfot är en säkerhetsrisk. Såg man i Em kvalet när han fick spela. Men jag är glad att AIK får hem en mittback som håller landslagsklass.
Citera
2020-03-12, 10:29
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Han har inga begränsningar! Han var allsvenskans bästa mittback 2018! Var bästa mittback i våras för nottingham!

Inga begränsningar?
Hade han då inte hittat någon klubb utomlands som han får förtroende i?
För vilken gång i ordningen går han tillbaka till AIK med svansen mellan benen?
Citera
2020-03-12, 10:38
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Konstigt att Scouterna får upp ögonen för Helander som är medioker jämfört med Alexander Milosevic. Helanders passningsfot är en säkerhetsrisk. Såg man i Em kvalet när han fick spela. Men jag är glad att AIK får hem en mittback som håller landslagsklass.

Det handlar väl om vem som tagit bäst karriärsbeslut. Man ökar inte sitt marknadsvärde genom att vara kontraktslös. Han skulle kämpat vidare i Nottingham. Kanske fått chansen vid skada eller avstängning för att sedan gått på utlåning i januari.
Citera
2020-03-12, 10:57
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det handlar väl om vem som tagit bäst karriärsbeslut. Man ökar inte sitt marknadsvärde genom att vara kontraktslös. Han skulle kämpat vidare i Nottingham. Kanske fått chansen vid skada eller avstängning för att sedan gått på utlåning i januari.
Milosevic skulle inte gått till Turkiet. Han borde gått till ett sämre lag där han fått spela.
Citera
2020-03-12, 11:03
Medlem
Citat:

Vilket gör det extra intressant att Helander får speltid i sina klubbar.

Den mediokra Helanders utlandskarriär är klasser bättre än en av Sveriges bästa mittbackars, som inte gjort mer än en säsong i en klubb sedan han lämnade AIK 2014. Vad beror det på egentligen? Har han dålig attityd som gör att ingen klubb vill satsa på honom en längre tid?
Citera
2020-03-12, 11:06
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Milosevic skulle inte gått till Turkiet. Han borde gått till ett sämre lag där han fått spela.

Speltid bör alltid vara prioriterat när man väljer klubb för att gå utomlands. Att de aldrig lär sig det. Tänk om Alexander Isak sluppit de två åren i Dortmund. Var hade han varit idag då?
Citera
2020-03-12, 12:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Inga begränsningar?
Hade han då inte hittat någon klubb utomlands som han får förtroende i?
För vilken gång i ordningen går han tillbaka till AIK med svansen mellan benen?
Har hellre Milosevic i AIK än Helander och Pontus Jansson. Visst Milosevic har valt fel klubb som när han gick till Besiktas från början. Men han var ordinarie i Bundesliga när han ej var skadad. I Nottingham bytte de tränare i somras. Kan tänka mig att Milosevic stora vinnarskalle som gjorde att den nya tränaren ratade han
Citera
2020-03-12, 14:50
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Har hellre Milosevic i AIK än Helander och Pontus Jansson. Visst Milosevic har valt fel klubb som när han gick till Besiktas från början. Men han var ordinarie i Bundesliga när han ej var skadad. I Nottingham bytte de tränare i somras. Kan tänka mig att Milosevic stora vinnarskalle som gjorde att den nya tränaren ratade han

Du behöver nog inte bekymra dig för Ponne och Filip, går bara till MFF när kommer till allsvenskan. Om ett eller två år så spel Anel Ahmedhodzic innerback i landslaget. Alex blir nog bara en truppspelare i landslaget.
Citera
2020-03-12, 15:24
Medlem
Tycker nog fortfarande att Milosevic in är lite konstig prio från AIK, om han nu inte gått med på mer fördelaktiga villkor... vilket såklart inte är någon omöjlighet.

Blir nog svårt att sälja Adu nu dock och en anfallare till är väl vad jag tycker Gnaget borde gå för, det är ju rätt tunt där, får vi uppskjuten seriestart kommer en del lag få tillbaka skadade spelare, skulle AS sätta igång i Maj är ju t ex Paka och antagligen även Holm tillbaka för oss, även Wikström borde vara nära, islänningen verkar ju inte Norling räkna med så det är väl en ganska allvarlig skada på honom och vad finns det då för backup som central anfallare?

Hur står det till med Nabil?
Citera
2020-03-12, 15:32
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Tycker nog fortfarande att Milosevic in är lite konstig prio från AIK, om han nu inte gått med på mer fördelaktiga villkor... vilket såklart inte är någon omöjlighet.

Blir nog svårt att sälja Adu nu dock och en anfallare till är väl vad jag tycker Gnaget borde gå för, det är ju rätt tunt där, får vi uppskjuten seriestart kommer en del lag få tillbaka skadade spelare, skulle AS sätta igång i Maj är ju t ex Paka och antagligen även Holm tillbaka för oss, även Wikström borde vara nära, islänningen verkar ju inte Norling räkna med så det är väl en ganska allvarlig skada på honom och vad finns det då för backup som central anfallare?

Hur står det till med Nabil?
Det senaste jag hört angående Sigthorsson är att det inte alls är så farligt som många befarat. Kan mycket väl sitta bänk mot MFF i helgen. Nabil bör vara tillbaka efter EM, om det blir något...
Citera
2020-03-12, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Det senaste jag hört angående Sigthorsson är att det inte alls är så farligt som många befarat. Kan mycket väl sitta bänk mot MFF i helgen. Nabil bör vara tillbaka efter EM, om det blir något...

Jaha där ser man, Norling kanske la ut dimridåer? Om det stämmer är det ju inte lika aktuellt eller nödvändigt med en anfallare, även om han verkar vara skadebenägen/alkoholist.
Citera
2020-03-12, 16:21
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:

Ja man vill ju inte ha några vinnarskallar i sitt lag precis🙄
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in