2020-01-06, 19:46
Medlem
a.e.gs avatar
Rashidi på väg bort och framåt slutet av veckan smäller det mina damer och kärringar.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2020-01-06, 19:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Skulle inte förvåna mig. Man vet fan inte vad som är på skoj längre.

Vi kanske skall spela ett 6-4-0 system i år och hoppas på att motståndarna gör såhär varje match?

https://youtu.be/9lopG_Tu0rY?t=47

eller två gånger?

https://youtu.be/9lopG_Tu0rY?t=225
Sjukaste matchen ihop med Blåvitt mot Djurgården 2019 på 2010-talet 🤣
Citera
2020-01-06, 20:59
Medlem
ZlatanManias avatar
https://twitter.com/DKristoffersson/status/1214275120321253376

a.e.g får lägga ut jobbannonser på Arbetsförmedlingen. Det här håller inte.
Citera
2020-01-06, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Känner det också. Speciellt om Tankovic blir kvar ser jag inte vad vi skulle värva. Möjligen någon ytterback ytterligare nu när vi har Europa att tänka på också.

Det enda andra jag kan tänka mig är att plocka in någon riktig striker om det visar sig att Johannsson inte håller måttet.

Hoppas han kommer igång och får vara skadefri en försäsong gör nog susen. Bra att kontrakten förlängs
får vi kontinuitet så blir det här bra
Citera
2020-01-06, 21:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Rashidi på väg bort och framåt slutet av veckan smäller det mina damer och kärringar.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Linnér ut. Jacob Haugaard in.
Senast redigerad av ville91 2020-01-06 kl. 21:01. Anledning: Tvåa på bollen
Citera
2020-01-06, 21:19
Medlem
Irbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Linnér ut. Jacob Haugaard in.
Få pengar för Linnér?
Citera
2020-01-06, 23:09
Medlem
Mjällby vill ha Bråtveit, Kozica och Sabovic från DIF:s bänk. Bråtveit tror jag inte de har råd med, Kozica får de gärna ta men Sabovic (vars kontrakt gått ut???) borde få slå igenom i DIF, han var riktigt bra i Dalkurd i år. När nu Karlström drar finns det en möjlighet att slå sig in. Men han drar säkert. Är för bra för att lånas ut till Superettan.
Citera
2020-01-07, 10:44
Medlem
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/islandsk-media-mff-och-bajen-vill-ha-kjartansson---som-bekraftar-svenskt-intres/

"Flyttar Vidar Örn Kjartansson tillbaka till allsvenskan?
Det kan hända i vinter, enligt Morgunbladid.
Den isländska tidningen skriver att Malmö och Hammarby är intresserade av forwarden."

Edit. från expressen.

https://www.expressen.se/kvallsposten/sport/fotboll/allsvenskan/uppgift-mff-och-bajen-i-dragkamp/

"Jansson: ”Han passar in bra i vårt spel”
Kvällsposten har sökt Malmö FF:s sportchef Daniel Andersson utan framgång.

Hammarbys sportchef Jesper Jansson bekräftar däremot att det finns kontakt med Kjartansson.

– Vi håller kontakt med Kjartansson. Vi var väldigt nöjda med honom när han var här senast och han passar in bra i vårt spel och i vår grupp. Vi har ett ömsesidigt tycke för varandra. Men det är mer en ekonomisk fråga. Det är en ekonomi som vi inte är i närheten av, men det kan ändras. Men i förhållande till kontraktssituation och lön så är det en totalt annan nivå, säger Hammarbys sportchef.

Har ni haft kontakt med Rostov som äger Kjartansson?

– Nej, de är inte så lätta att ha kontakt med. Vi har hellre kontakt med Vidar.

Vad säger han om sin situation?

– Jag tror att han trivdes väldigt bra när han var här och vi trivdes med honom. Han är kontraksbunden där och under de förutsättningarna med den ekonomin så är han fullt medveten om att vi inte är där än i Hammarby."
Senast redigerad av einsteincrew 2020-01-07 kl. 11:32.
Citera
2020-01-07, 13:36
Medlem
Fred Friendlys avatar
Hoppas Malmö är nöjda med IKT och skiter i Örnen. Han vill jag gärna se hos oss. Vi har alldeles för svag anfallsuppsättning om vi ska konkurrera på två fronter.
Citera
2020-01-07, 15:11
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Hoppas Malmö är nöjda med IKT och skiter i Örnen. Han vill jag gärna se hos oss. Vi har alldeles för svag anfallsuppsättning om vi ska konkurrera på två fronter.

IKT känns som en riktigt tråkig värvning. Hade velat se Gytkjaer, ingen koll på honom men sprutat in mål i polska ligan. Vad har IKT gjort senaste året? Örnen är jag osäker på också.
Citera
2020-01-07, 15:17
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
IKT känns som en riktigt tråkig värvning. Hade velat se Gytkjaer, ingen koll på honom men sprutat in mål i polska ligan. Vad har IKT gjort senaste året? Örnen är jag osäker på också.

Dansken känns ju mest spännande av anfallsryktena. Jag gillar Kiese-Thelin, han har ett par spetsegenskaper som är nyttiga men det ska inte vara på bekostnad av annat. Kjartansson kändes vassare när han var hos oss än när han spelade i Hammarby. Jag tror vi ska passsa där.
Citera
2020-01-07, 15:20
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Det ryktas att Marko Johansson kan gå från MFF (utlånad till Gais senast) till Mjällby, är inte helt såld på den övergången, känns inte som ett speciellt stort kliv uppåt i kvalitet från Carljohan Eriksson som har stått i buren det sista året. Men eftersom det inte finns några gigantiska högar med pengar så kanske man får ta det lilla..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in