2020-04-18, 17:48
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
När han långsamt går av borta mot BP när vi jagar seger för att han är bitter över att bli utbytt speglar vilken ryggradslös spelare han är när det inte går hans väg. Noll laganda i honom. Paulsen fick liksom putta honom av planen. Minns inte om Hamad var lagkapten då heller? Var han det är det förstås ännu värre men osäker.

I medgång en fantastisk spelare men när han själv går ut och säger att motivationen inte finns där trots att vi spelar om sm-guld, varför skulle man vilja ha en sån svag karaktär i laget?

Häpnas över bajare som vill ha tillbaka honom faktiskt.
Han var kapten den matchen.

Har Johan Giesecke rätt så tror han ju att börja återgå till det normala i slutet av maj, frågan är ju bara hur mycket matcher lagen hinner spela innan seriestarten, kan bli tajt beroende på hur länge rådande matchförbudet tänker hålla i.

Tråkigt att leva i ovisshet men jag är mer orolig för min egen fotboll än när allsvenskan och superettan ska dra igång.
Citera
2020-04-21, 17:21
Avslutad
Sjukt hur allt har utvecklats egentligen. I höstas blev det massa spekulationer om att Zlatan skulle skriva på för Hammarby när han gjorde något inlägg på instagram. Det skrattades såklart bort och folk som trodde att han skulle spela för Bajen hånades och kallades dårar (med all rätt).

Sedan kom hela härvan med Zlatans staty som säkert är en händelse som kan trigga en person med Zlatans ego. "Dom jävlarna skall få ångra vad dom gjorde, hur skall jag göra för att åsamka dom störst skada?"

Sedan kom Corona och Zlatan lyckades ta sig hem till tryggheten i hemlandet och är nog inte särskilt sugen på att vare sig åka ned själv till Italien eller ta med sig familjen dit.

Jag tror att om Zlatan känner att han kan vara dominant på Hammarbys träningar så får han ett kvitto för sig själv om att han kommer dominera i allsvenskan och därmed inte riskerar sitt eftermäle.

Slår man ihop allt så tror jag att Zlatan kommer spela för Hammarby i år. Enda alternativet är nog att han lägger skorna på hyllan.
Citera
2020-04-22, 18:37
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Är det för att Kennedy gjort dubbla antalet matcher i Bajen gentemot Mjällby i gnaget eller för att Rehn därefter både tränat och spelat i rivalen Blåvitt som gör de till så mycket större ikoner i sin klubb?

Ni jämförde Mjällby med Eguren en gång i tiden. Har du glömt det? Sen gick han till AIK och blev avskydd. Vi köpte nacka för 1000 kr och en kostym ni är för alltid pajas bajen det får ni leva med vi gnagare och djurgårdare också. Sen får du tjata vidare om hur stor Kennedy var i Hammarby han var ju aldrig stor i någon annan klubb så. Där har du en skillnad från Rehn och Mjällby.
Citera
2020-04-22, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Ni jämförde Mjällby med Eguren en gång i tiden. Har du glömt det? Sen gick han till AIK och blev avskydd. Vi köpte nacka för 1000 kr och en kostym ni är för alltid pajas bajen det får ni leva med vi gnagare och djurgårdare också. Sen får du tjata vidare om hur stor Kennedy var i Hammarby han var ju aldrig stor i någon annan klubb så. Där har du en skillnad från Rehn och Mjällby.
Vad i hela världen snackar du om?
Citera
2020-04-23, 07:58
Medlem
kostymnisses avatar
Jakob Johansson har iaf landat i Sverige och är i huset i Stenungsund under 14 dagars karantän efter resan från Frankrike.
Det närmar sig således...
Citera
2020-04-23, 10:28
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jakob Johansson har iaf landat i Sverige och är i huset i Stenungsund under 14 dagars karantän efter resan från Frankrike.
Det närmar sig således...

Hur ser hans kontrakt ut? Jag har läst att Fifa/Uefa vill att kontrakten gäller till spel kanske, är det så ff?
Citera
2020-04-23, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Hur ser hans kontrakt ut? Jag har läst att Fifa/Uefa vill att kontrakten gäller till spel kanske, är det så ff?

Jag tror det pratades om att kontrakt som går ut till sommaren förlängs till 31 december... men vet inte om det faktiskt är så. JJs kontrakt går iaf ut i sommar.

Jag hade ju hoppats på att vi skulle ha sålt t ex Hasse till sommaren, då hade JJ varit helt perfekt. Nu... visst grym värvning, antagligen topp 3 i AS om han kommer upp i normal nivå men då måste vi bänka typ Erlingmark eller Hasse, eller kanske båda två.

Giorgi Paka Aiesh
Sana JJ

Jag tror inte direkt det kommer vara superaktivt på transfermarknaden i år, dessutom kanske det inte heller blir samma omsättning mätt i kronor och ören.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-04-23 kl. 20:22.
Citera
2020-04-23, 22:07
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Dom som kommer tjäna på automatiska förlängningar av kontrakt är advokaterna..
Citera
2020-04-24, 08:32
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Jag tror det pratades om att kontrakt som går ut till sommaren förlängs till 31 december... men vet inte om det faktiskt är så. JJs kontrakt går iaf ut i sommar.
...
Jag tror inte direkt det kommer vara superaktivt på transfermarknaden i år, dessutom kanske det inte heller blir samma omsättning mätt i kronor och ören.

Nja, det jag sett och läst så tolkade jag det som att utgående kontrakt enbart skulle förlängas intill det datum den pågående säsongen spelats klart. Samtidigt skulle sommarens transferfönster förskjutas i tid.

Med tanke på den kraftfullt avstannande ekonomiska aktiviteten under pandemiuppehållet för flertalet av världens klubbar så tror inte jag på någon särskilt stor transferaktivitet denna sommar och det är dessutom stor riska för att både övergångssummor och lönenivåer kommer vara betydligt till avsevärt mycket lägre och de fantasisummor som tidigare betalats ut sannolikt hör till historien för några säsonger framåt och det talar också för att det knappast blir några spektakulära övergångar så som det ryktades om tidigare under säsongen. Det kommer sannolikt också påverka svenska klubbar, särskilt de som är beroende av spelarförsäljningar för att få ekonomin att gå ihop. Det kan bli en sommar helt utan utlandsövergångar för svenska klubbar.
Citera
2020-04-24, 10:11
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Nja, det jag sett och läst så tolkade jag det som att utgående kontrakt enbart skulle förlängas intill det datum den pågående säsongen spelats klart. Samtidigt skulle sommarens transferfönster förskjutas i tid.

Med tanke på den kraftfullt avstannande ekonomiska aktiviteten under pandemiuppehållet för flertalet av världens klubbar så tror inte jag på någon särskilt stor transferaktivitet denna sommar och det är dessutom stor riska för att både övergångssummor och lönenivåer kommer vara betydligt till avsevärt mycket lägre och de fantasisummor som tidigare betalats ut sannolikt hör till historien för några säsonger framåt och det talar också för att det knappast blir några spektakulära övergångar så som det ryktades om tidigare under säsongen. Det kommer sannolikt också påverka svenska klubbar, särskilt de som är beroende av spelarförsäljningar för att få ekonomin att gå ihop. Det kan bli en sommar helt utan utlandsövergångar för svenska klubbar.

Ja, att kontrakten förlängs "säsongen ut" har jag också läst. Sedan exakt hur det blir vet ju egentligen inte någon än.
Sedan undrar man ju hur det blir med transferfönstren med, ligorna lär ju starta rätt olika...
Citera
2020-04-24, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

Eventuellt skrev han på för Blåvitt redan innan det beslutet, då kanske något annat gäller?
Citera
2020-04-24, 12:46
Medlem
Idag är första dagen som jag faktiskt börjar tro att Zlatan kan komma att spela för oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in