2020-04-24, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Idag är första dagen som jag faktiskt börjar tro att Zlatan kan komma att spela för oss.

Grattis till er andra anfallare som kommer få stora ytor
Citera
2020-04-24, 19:27
Avslutad
Citat:
Idag är första dagen som jag faktiskt börjar tro att Zlatan kan komma att spela för oss.

Det kommer bara mer och mer saker som pekar på det. Att han idag skojade bort hans tidigare nej med ett "Jag har sagt så mycket saker i mina dagar" känns ju som en solklar öppning från hans sida. Zlatan i Bajen. Det skulle man bettat på för något år sedan, hade nog varit hyfsad utdelning på det.
Citera
2020-04-24, 19:35
Medlem
Elvis avatar
Störta värvningen någonsin i Norden och Skandinavien. Fyfan vad fränt. Älskar att se Zlatan i den vackra Hammarbydressen. De två största i Norden slår ihop sig.

Zlatan din jävla LEGEND!
Citera
2020-04-24, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Det kommer bara mer och mer saker som pekar på det. Att han idag skojade bort hans tidigare nej med ett "Jag har sagt så mycket saker i mina dagar" känns ju som en solklar öppning från hans sida. Zlatan i Bajen. Det skulle man bettat på för något år sedan, hade nog varit hyfsad utdelning på det.
Diego Lugano, Ibrahim Ba och Jari Litmanen framstår som helt rimliga värvningar i jämförelse.
Citera
2020-04-24, 21:07
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Störta värvningen någonsin i Norden och Skandinavien. Fyfan vad fränt. Älskar att se Zlatan i den vackra Hammarbydressen. De två största i Norden slår ihop sig.

Zlatan din jävla LEGEND!

Va, det var en nyhet. Ska MFF och FCK de två största i Norden slå sig ihop?
Citera
2020-04-24, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Nja, det jag sett och läst så tolkade jag det som att utgående kontrakt enbart skulle förlängas intill det datum den pågående säsongen spelats klart. Samtidigt skulle sommarens transferfönster förskjutas i tid.

Med tanke på den kraftfullt avstannande ekonomiska aktiviteten under pandemiuppehållet för flertalet av världens klubbar så tror inte jag på någon särskilt stor transferaktivitet denna sommar och det är dessutom stor riska för att både övergångssummor och lönenivåer kommer vara betydligt till avsevärt mycket lägre och de fantasisummor som tidigare betalats ut sannolikt hör till historien för några säsonger framåt och det talar också för att det knappast blir några spektakulära övergångar så som det ryktades om tidigare under säsongen. Det kommer sannolikt också påverka svenska klubbar, särskilt de som är beroende av spelarförsäljningar för att få ekonomin att gå ihop. Det kan bli en sommar helt utan utlandsövergångar för svenska klubbar.

Så kanske det var ja.

Ja det påverkar hela världsekonomin, inklusive den globala fotbollsekonomin.
Citera
2020-04-25, 02:04
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:

Bara att tacka SVFF (statyn) och en avsågad näsa för de.

Vilken glöd och hat de skapats i Zlatan. Även om de inte blir många matcher så kommer han bidra med riktigt mycket utanför planen vad de gäller hype, ekonomi och intresse.

Men det finns såklart en baksida. Hoppas att Hammarby slipper stöta på den.

Fick DIF sålt Danielsson i tid? Hur gick de där? Pengarna säkrade?
Citera
2020-04-25, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma

Fick DIF sålt Danielsson i tid? Hur gick de där? Pengarna säkrade?

Ja det fick dom vad jag läst mig till, Bosse har väl sagt att allt är på kontot, inga avbetalningar, utan allt i en klumpsumma, bättre timing är svårt att få. Maxflyt.
Citera
2020-04-25, 11:54
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Ja det fick dom vad jag läst mig till, Bosse har väl sagt att allt är på kontot, inga avbetalningar, utan allt i en klumpsumma, bättre timing är svårt att få. Maxflyt.

Vilka kontraster i Stockholm. Djurgården säljer en spelare för överdrivet mycket och säkrar sin ekonomi, Cirkus Bajen får in en trojansk häst och AIK tigger pengar från fansen.

Läste att någon/några svenska klubbar som väntar avbetalningar på tidigare transfers ser ut att gå miste om dom. :/
Citera
2020-04-25, 14:38
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Vilka kontraster i Stockholm. Djurgården säljer en spelare för överdrivet mycket och säkrar sin ekonomi, Cirkus Bajen får in en trojansk häst och AIK tigger pengar från fansen.

Läste att någon/några svenska klubbar som väntar avbetalningar på tidigare transfers ser ut att gå miste om dom. :/

Har du en länk till artikeln?
Citera
2020-04-25, 20:48
Medlem
Citat:

Det är väl inte säkert? Vi hade rätt stora fodringar på vad jag antar är Genk den 31 december, över 20 miljoner, vet inte om vi fått dom, eller om den fordran kvarstår.... men dom borde vara safe, Genk sålde Sander Berget för över 20 miljoner pund i januari, antagligen fick dom inte allt direkt men dom borde kunna betala resterande skuld.
Citera
2020-04-25, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det är väl inte säkert? Vi hade rätt stora fodringar på vad jag antar är Genk den 31 december, över 20 miljoner, vet inte om vi fått dom, eller om den fordran kvarstår.... men dom borde vara safe, Genk sålde Sander Berget för över 20 miljoner pund i januari, antagligen fick dom inte allt direkt men dom borde kunna betala resterande skuld.
Enda möjligheten att IFK inte skulle få pengarna är väl om Genk går i konkurs?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in