2020-01-07, 18:13
Medlem
mrharakiris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
tja, market cap kring 90 milj, företag i Fas 2 studier brukar värderas i 300 milj. Men jag är lite orolig att det måste finnas en anledning till varför kursen är så låg. Och det svaret vet jag dessvärre inte. Vid framgångsrik studie borde kursen gå till 2-4 CAD och sedan vidare till Nasdaq. Men om resultaten uteblir är naturligtvis 95% av pengarna borta. Man måste vara beredd att förlora allt. I slutet av februari borde 5 patienter fått sina 3 månaders-kollar. Patient 1 har redan fått sin, patient 2 får sin idag, men jag misstänker att de kanske väntar in de nästkommande tre patienterna också innan det kommer ett PR om hur det har gått. Företaget inväntar även ett IND från amerikanska FDA för att låta sjukhus där leta patienter. jag hoppas det kommer nu i januari. Men det är lätt att bli blind av girighet. jag har gjort det misstaget förr med dystra konsekvenser, så bara för att jag skriver här att det är guld och gröna skogar som väntar betyder ju inte det att det blir så. Mina livsbesparingar ligger här. Inte alls nervös, inte alls nervös, inte alls nervös.
Finns chatforum på Stockhouse och CEO som är bra
En studie på 5 patienter. Känns väl ändå lite tunt för att det ska kunna gå att dra några slutsatser?
Citera
2020-01-07, 19:14
Medlem
Kom dessutom lite dåliga nyheter idag, minus 10%. Studien ska ha ca 100-125 patienter totalt. En sjätte patient behandlades tydligen idag också. Lita på mig, jag är paranoid som fanken att något ska gå galet. Mina livs besparingar ligger här. Vilket inte är mycket nu för tiden, men man kan ju inte satsa mer än det man har. FDA-approval som alla väntat på kommer ske under Q1 istället för nu januari som alla trodde. Därför sjunker det idag. Köpte givetvis precis innan raset idag började. Spelar ju ingen roll för de som är behandlade i Canada att FDA-approval blir några månader försenat, men det är ju i USA som det är mest action så att säga. Jag lär väl få äta upp mina ord om kursuppgång, men potentialen är hissnande om allt går väl. (Murphy's lag är dock något som hänger över mig som ett spöke)
Citera
2020-01-07, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rektangel
Sök på de framgångsrika småbolagsfonderna på Avanaza och " lyft på huven" och se vilka vinnarinnehav de har.
Sök på två-tre bra fonder och köp de mest framgångsrika bolagen de innehar.

Det låter smart, men är det verkligen så enkelt? Kan du vara snäll och utveckla detta? Gärna ge några exempel med?

Om jag ex tittar på Lannebo småbolag på Avanza ser jag de 10 största innehaven. Hur ska jag veta vilka jag ska köpa av dessa?
Citera
2020-01-07, 21:06
Medlem
Sjuntorparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuntorparn
CGit noterat på spotlight kommer lyfta rejält under 2020.
Ledande i sverige inom A.I-infrastruktur.
Expanderar, och gör vinst. Börsvärde ynka 57 miljoner. 150 ägare på avanza.
Läs igenom alla PM senaste året.
Någon som nappade?
+18% än så länge. 2 börsdagar senare. Klen omsättning i aktien emellanåt. Idag dock 220 000 kronor. Mycket tunn säljsida.
sanna mina ord, när massan hittar CGit, så blir ingången väldigt tight. ALLA vill ha en bit av Artificiell Intelligens-kakan.

Jag håller dessa några år och ser hur de går. Onekligen en bra början.
Citera
2020-01-07, 22:57
Medlem
Oncology Venture

Nyfylld kassa som motsvarar ca 40% av BV(ca 230m sek), ny ledning med en amerikansk VD och snart lämnar man in ansökan om NDA till FDA. 6 läkemedelkandidater I pipen och man fokuserar på 3.

"Oncology venture utnyttjar sin patentskyddade teknik DRP® (Drug Response Prediction) i utvecklingen av läkemedel för individualiserad behandling av cancer. Bolaget har en mogen portfölj med sju läkemedelskandidater, varav vissa i preregistreringsfas. Baserat på biopsier som tas innan behandling sätts in analyserar DRP® det genetiska fingeravtrycket i en enskild patients tumör och förutsäger effekten av ett visst läkemedel eller en läkemedelskandidat. Genom att endast inkludera patienter med behandlingskänsliga tumörer i en klinisk prövning, är det möjligt att undvika bakgrundsbrus från icke mottagliga patienter i utläsningen av effektdata. När ett läkemedel väl registrerats kan DRP® användas för att identifiera just de patienter som kan dra nytta av en specifik behandling."
Citera
2020-01-07, 23:12
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 951002
Det låter smart, men är det verkligen så enkelt? Kan du vara snäll och utveckla detta? Gärna ge några exempel med?

Om jag ex tittar på Lannebo småbolag på Avanza ser jag de 10 största innehaven. Hur ska jag veta vilka jag ska köpa av dessa?
Jag antar att du får utvärdera dessa 10 bolag var för sig. Din utgångspunkt är att dessa 10 bolag är okej eftersom dom ingår i en bra fond. Securitas till exempel är väl ganska safe, men ingen raket kanske. Castellum verkar det vara ganska bra drag i osv, osv. Eller Rektangel kanske har en annan metod?
Citera
2020-01-07, 23:15
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Någon som nappade?
+18% än så länge.
Vågar man hoppa på nu, efter denna uppgång. Finns det mer att hämta här?
Citera
2020-01-07, 23:32
Medlem
Sjuntorparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Vågar man hoppa på nu, efter denna uppgång. Finns det mer att hämta här?

Jag tror marknaden är enorm inom A.I. framöver. ENORM.
Jag räknar med betydligt högre kurs. Utan att veta.
Jag gör väl som alla andra, gissar.
Citera
2020-01-08, 00:33
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 951002

Du går igenom dem i storleksordning naturligtvis och läser på om bolagens nyckeltal.
Förvaltaren har gjort grovfiltreringen för dig.
Citera
2020-01-08, 22:06
Medlem
RorschachWolffgangs avatar
Citat:
Saxlund.

kurs 0.316, i skrivande stund. citera mej i december 2020.

Jag har köpt deras aktier när den låg på 0,3 för omkring 50 tusen. Ska citera dig i december.
Citera
2020-01-09, 13:03
Medlem
TargetEveryOne

Kursrörelserna nu i Teone kan ses i skenet av följande indikatorer:
En turnaround med 69 % lägre kostnadsnivå pga avyttringar + ett antal mångmiljard-företag signade på kort tid + aviserat än större företag under överläggningar.
Tyngre fundamenta än så ska investeraren inte behöva för att få ett grepp om triggern i bolaget med pågående trend. Marknaden reagerar iaf utifrån Bull-scenariot.

Analyserar man i ett lite vidare perspektiv utanför själva aktien och försöker identifiera monumentala rörelser, så söker man efter likartade aktier ur ett historiskt perspektiv. Men där efterfrågan/trend i sektorn helst är ökande (framtidsbransch).
Att SpectrumOne är attraktiv ser vi av att flera stora kunder anslutit till produkten under höst/vinter. Och än större företag i pipeline enl VD.
Det är grundförutsättningen för att öht våga dra paralleller med riktigt framgångsrika bolag i sektorn.

Vad finns i Molnet ?

Molnet är det nya begreppet för den självklara och användarvänliga utvecklingen som skett inom IT de senaste åren. Alla stora aktörer är nu på väg in i molnet. Fortnox var först i Sverige med att inse vilka fördelar molnet ger småföretagare – inget krångel med installation eller uppgradering, hög säkerhet, ökad tillgänglighet och möjligheten att växa i sin egen takt utan dyra investeringar.

Jag tror att ett enkelt helhetsgrepp att beskriva potentialen i TargetEveryOnes affärsområde kan vara via tex artikeln nedan:

I länken gör artikelförfattaren parallellen mellan Fortnox och SaaS - där Teone är verksam.
Fortnox som haft exempellösa kursuppgångar under ett decennium.
Alltså en långsiktigt trygg investering i en sektor där tex vanliga aktieägare varit de stora vinnarna.
En mjuk övergång till ett företag som nu står vid fotändan av allt Fortnox redan förverkligat/inprisat ? - blir i sig en lockande investeringsmöjlighet.

Marknadens respons på Teones turnaround kan oxå utläsas i dagshandeln där omsättningen har stigit till en helt annan nivå jmf innan avtals-takten påtagligt ökade i bolaget.
(99 milj igår - betydligt över FNOX 6 milj.)

https://www.dagensmedia.se/poddar/un...mtiden-6934167
Citera
2020-01-10, 00:07
Medlem
cateatdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cateatdog
Saniona

Utlicensiering av SAN711 med en förskottsbetalning på 10 miljoner USD
- Boehringer-IngeIheim samarbetet kan ge en milstolpsersättning motsvarande 4-6 miljoner Euro
- Medix Milestone 4 miljoner USD
- Medix Royalty på försäljning 0,5-3 miljoner USD
----------------------------------------------------------------
Möjliga intäkter för 2020 uppgår till dryga 200 miljoner kronor.
Det blir ett mycket intressant år för Saniona. Slår alla dessa in så lär vi lyfta ordentligt.

(Saxat från placera-forumet, under saniona)

+20% sedan inlägget. Nu med en ny VD som kommer göra bolaget globalt. Missa inte tåget !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in