2020-01-02, 15:57
Medlem
Theralase Technologies, botemedel mot cancer i blåsan och kanske mot de flesta cancersjukdomar. Vi får väl se var kursen är i slutet av Q1. 5 patienter får 3 månadersbesked i slutet av februari, varav de första två förmodligen redan nu i januari. De senaste patienterna har varit cancerfria i 18 månader nu. Engångsbehandling utan biverkningar.

(Och ett potentiellt immunförsvar kan uppstå. Det har det nämligen gjort med försöksdjuren. Men ett vaccin mot cancer är nog inte värt så mycket, bara 50 triljoner dollar)
Citera
2020-01-02, 15:58
Medlem
mrharakiris avatar
Oncopeptides
Lämnar in sin FDA ansökan under våren. Med tanke på att den data som ansökan bygger på presenterats och kan jämföras med tidigare ansökningar så vet vi till 99% att det blir ett ja från FDA.

Klipper motiveringen direkt från deras webb
"Melflufen utvecklas som en ny behandling av den hematologiska cancersjukdomen multipelt myelom och testas för närvarande i fyra kliniska studier inklusive den pivotala fas 2-studien HORIZON och den pågående fas 3-studien OCEAN, fas 1/2-kombinationsstudien ANCHOR samt fas 2-studien BRIDGE.

Bolaget planerar att för att lämna in en registreringsansökan om villkorat marknadsgodkännande av melflufen för behandling av patienter med trippelklassrefraktärt multipelt myelom baserat på data från HORIZON studien. Bolaget har som målsättning att lämna in denna ansökan till FDA i slutet av första kvartalet 2020."
Citera
2020-01-02, 16:14
Medlem
Boeing. DYOR
Citera
2020-01-02, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merkur
Jag tror starkt att det bara är en fråga om när.
Det kan dock ta ytterligare tid, då det finns ännu en del oenigheter som skall rensas upp.
Jag tror också att 2020 blir året för Oasmia, men ställer mig dock skeptisk till att det nödvändigtvis sticker iväg under första eller andra kvartalet
Ja du har säkert rätt, men känns som att det överlag är positiva vindar som blåser på div aktierforum osv kring Oasmia, och man ska inte undervärdera sånt.
Känns som att fler och fler investerare börjar få upp ögonen för företaget, men det dröjer nog ett tag med postiva nyheter kring bolaget med tanke på att det skett endel insynshandel i samband med nyremisionen.

+25,6% idag är inte fy skam i alla fall
Citera
2020-01-02, 18:54
"Braincool höjdes 24 procent. Bolagets produkt Braincool System har tagits upp i försäkringsersättning (reimbursement) av det sydkoreanska hälsoministeriet."

ifrån Placera.

Äger inga aktier själv men verkar som 2020 startat bra för bio-tekniska bolag.

Någon som är mer insatt?
Citera
2020-01-02, 18:59
Medlem
Jag tror på Hövding

Inte cykelsäsong än men såfort vädret börjar bli bättre och säsongen drar igång tror jag att de kommer skjuta iväg igen. De är ensamma med sin produkt på marknaden och den är betydligt mycket snyggare ( och säkrare!) än oldschool hjälmarna.
Citera
2020-01-02, 19:43
Medlem
GravtPsykisktStords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frisim
Tror på Björn Borg, fin historik, har utökat från underkläder till sportmode, verkar ta sig in på nya marknader, fin utdelning, lågt värderat, har hängt med i ehandeln och har bara få butiker.

Är lite inne på samma spår här.
Citera
2020-01-03, 09:52
Medlem
Sjuntorparns avatar
Jag tror CGit noterat på spotlight kommer lyfta rejält under 2020.
Ledande i sverige inom A.I-infrastruktur. vinner kontrakt hos stora kunder. Bland annat en biltilverkare. Fått utmärkelse av Nvidia.

Expanderar, och gör vinst. Börsvärde ynka 57 miljoner. 150 ägare på avanza.

Läs igenom alla PM senaste året.

Detta är min väg ut ur ekorrhjulet.
Citera
2020-01-03, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skn88
Ja du har säkert rätt, men känns som att det överlag är positiva vindar som blåser på div aktierforum osv kring Oasmia, och man ska inte undervärdera sånt.
Känns som att fler och fler investerare börjar få upp ögonen för företaget, men det dröjer nog ett tag med postiva nyheter kring bolaget med tanke på att det skett endel insynshandel i samband med nyremisionen.

+25,6% idag är inte fy skam i alla fall

Ja, uppåt är jag säker på att det skall gå.
Dock skall man ha i åtanke att denna aktie är otroligt haussad i stort sett vid minsta nyhet eller rykte. Man får fortsatt vara redo att sitta still i båten om man skall äga detta bolag. Köp och lägg i byrålådan.

Aktieforum bedyrar jag mig inte ens med, då exempelvis "Placera" håller ännu lägre nivå än Flashback i allmänhet.

Jag har dock varit med bolaget länge och aldrig sålt, utan ökat mitt innehav. Det har svidit, jag har minst sagt tvivlat, men jag har hållt fast. Förhoppningsvis skall det ge utdelning.
Senast redigerad av Merkur 2020-01-03 kl. 16:39.
Citera
2020-01-03, 16:41
Medlem
Rektangels avatar
Mastercard och Visa. Även Paycom om du vill vara än mer girig till större risk

De har i praktiken oligopol på betalningslösningar i takt med ökad internationell e-handel och en växande medelklass i tredje världen. De är mer teknikbolag än finansföretag. Läs på lite om företagen.

Vilka ser du som utmanare när internationell e-handel växer alltmer och allt färre betalar kontant?
När såg du sist ett växelkontor på semesterresan?

Utan Mastercard och Visa hade aldrig Amazon varit en vinnare. Även en bra hedge om du tror på en försvagad krona.

Få lär ha förlorat pengar på dessa aktier. Mitt största innehav och har haft de nu i snart 10 år gjort över två miljoner kronor i vinst. Pensionen räddad.

https://finviz.com/quote.ashx?t=MA&ty=c&ta=0&p=m
Senast redigerad av Rektangel 2020-01-03 kl. 16:51.
Citera
2020-01-03, 16:47
Medlem
Rektangels avatar
Detta är flashback där alla har en 22 cm balle och alla har 70k i månadslön så för att ge tyngd till mitt påstående över mina vinster på Mastercard bifogar jag denna länk. Kolla datumet. Mastercard är ett bra innehav. Från 50 dollar till dagens 300. Då stod dollarn i drygt 6,50 men nu 9,40.

Innehavets värde har 10 dubblats i kronor.

(FB) Räkna med ett kontantlöst samhälle
Senast redigerad av Rektangel 2020-01-03 kl. 17:37.
Citera
2020-01-03, 16:53
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dontyouworrychild
Moneygram.
Jag är övertygad om att kursen kommer att öka igen eftersom användandet av XRP tar ner kostnaden för att sända pengar mellan länder.
När det blev känt tidigare i år att Ripple och Moneygram samarbetar så steg kursen rejält.
Nu har den korrigerats lite, men som sagt, den får mitt tips på en stigande kurs under kommande år.
Läs på och bilda er egen uppfattning 🙂

Internationella betalningslösningar är en starkt växande bransch men varför inte välja de som dominerar branschen med ett starkt varumärke?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in