2019-12-27, 23:44
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Inte ett dugg, det är bara du som saknar konsekvenstänk.

Det behöver du inte säga till mig.

Nej, jag har ett utmärkt konsekvenstänk faktiskt. Jag anser dock fortfarande inte att bara för att man röstar på ett parti så ska våldtäkt legaliseras. Det finns oerhört många andra problem som kommit med invandringen som tex rån, rån kombinerat med misshandel, m.m.
Då är det ju aktuellt att tänka att alla, både män och kvinnor, som röstat på något annat parti än SD vill ha detta, eller accepterar detta i samhället, och då bör kanske frågan lyftas gällande ifall det också ska avkriminaliseras. Det innebär att väldigt många i detta landet anser att ovanstående ska legaliseras, enligt din logik.
Citera
2019-12-27, 23:55
Medlem
Ett-forumtrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Vadå trolla? Jag trollar inte, jag försöker reda ut vad det är som skrivs här och huruvida det stämmer eller inte. Trodde det var det vi sysslade med på forumet.
Dåså. Då får du citera mig korrekt ditt forumtroll.

Män är mer intresserad av bilar än vad kvinnor är. Håller du med? Vart är ditt vetenskapliga bevis på det? Eller är påståendet självbevisande? Juste.

Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Scenariot var att en person inte ätit på fem dagar och skulle påtvingas en femstjärnig måltid.
Det är fortfarande liksom ja tack eller nej tack till maten. Endast om personen inte vill ha maten men tvingas äta den ändå mot sin vilja är det tvångsmatning.
Och diskussionen handlade om hur magen skulle reagera i det scenariot ifall man hade blivit tvingad. Försök häng med.
Har du inte ätit mat på fem dagar och någon tvingar i dig mat, utan att skada din hals eller mun, så hade magen njutit medans ditt medvetande nog ogillat att bli itvingsd mat. Diskussionen handlade om hur kroppen reagerar jämfört med vad det medvetna säger.
Senast redigerad av Ett-forumtroll 2019-12-28 kl. 00:00.
Citera
2019-12-28, 00:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ett-forumtroll
Dåså. Då får du citera mig korrekt ditt forumtroll

Män är ner intresserad av bilar än vad kvinnor är. Håller du med? Vart är ditt vetenskapliga bevis på det? Eller är påståendet självbevisande? Juste.

Och diskussionen handlade om hur magen skulle reagera i det scenariot ifall man hade blivit tvingad. Försök häng med.
Har du inte ätit mat på fem dagar och någon tvingar i dig mat, utan att skada din hals eller mun, så hade magen njutit medans ditt medvetande nog ogillat att bli itvingsd mat. Diskussionen handlade om hur kroppen reagerar jämfört med vad det medvetna säger.
Magen hade förmodligen inte alls njutit. Kroppen har ju uppenbarligen signalerat att den inte alls vill ha mat i och med att personen inte vill äta. Troligen så kommer den upp igen om personen då blir tvingad.
Citera
2019-12-28, 00:03
Medlem
Ett-forumtrolls avatar
Citat:
Magen hade förmodligen inte alls njutit. Kroppen har ju uppenbarligen signalerat att den inte alls vill ha mat i och med att personen inte vill äta. Troligen så kommer den upp igen om personen då blir tvingad.

Du har hittat på ett eget scenario nu. Vi talade om en person som svält, alltså inte kunnat äta mat ofrivilligt, i fem dagar. Men då menar du att en svältande människa inte hade njutit av att äta mat? Då kan du vara den första med att bekämpa alla organisationer som försöker stoppa svält.

Att svälta och fasta är två olika saker.
Citera
2019-12-28, 00:08
Avslutad
Citat:
Du har hittat på ett eget scenario nu. Vi talade om en person som svält, alltså inte kunnat äta mat ofrivilligt, i fem dagar. Men då menar du att en svältande människa inte hade njutit av att äta mat? Då kan du vara den första med att bekämpa alla organisationer som försöker stoppa svält.

Att svälta och fasta är två olika saker.
Ja efter fem dagars svält så kanske det kan vara lämpligt att börja försiktigt med ett kokt ägg eller nåt sånt. Kroppens signaler är ju att den inte vill ha.
Citera
2019-12-28, 00:14
Medlem
Ett-forumtrolls avatar
Citat:
Ja efter fem dagars svält så kanske det kan vara lämpligt att börja försiktigt med ett kokt ägg eller nåt sånt.
Och diskussionen handlade om att matens effekt på kroppen inte påverkas av medvetandet, och det har du nu indirekt bekräftat med dina svar eftersom de är baserad på att min premiss är korrekt.

Dessutom har du fel, fem dagar är för lite.

Vad sägs om att du äter ett kokt ägg frivilligt var femte dag och jag blir tvingad att äta en femsjärning måltid var femte dag så kan vi se vem som lever längst?
Senast redigerad av Ett-forumtroll 2019-12-28 kl. 00:19.
Citera
2019-12-28, 00:18
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nej, jag har ett utmärkt konsekvenstänk faktiskt. Jag anser dock fortfarande inte att bara för att man röstar på ett parti så ska våldtäkt legaliseras. Det finns oerhört många andra problem som kommit med invandringen som tex rån, rån kombinerat med misshandel, m.m.
Då är det ju aktuellt att tänka att alla, både män och kvinnor, som röstat på något annat parti än SD vill ha detta, eller accepterar detta i samhället, och då bör kanske frågan lyftas gällande ifall det också ska avkriminaliseras. Det innebär att väldigt många i detta landet anser att ovanstående ska legaliseras, enligt din logik.

Inte direkt utmärkt konsekvenstänk nej. Du förstår inte att du accepterar moderaternas flyktingpolitik när du röstar på dem. Jag påstår inte att du gillar det men du accepterar det för att få annat som du gillar och sätter högre prio på.
Citera
2019-12-28, 02:10
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Att bajsa på sig stämmer inte. Det är ett ordspråk ifall du inte visste om det. Det finns ingen koppling mellan att bajsa och rädsla. Att kräkas är däremot korrekt. Kanske är det bara du som bajsa på dig? Isåfall hade jag inte det med I åtanke vid din påstådda våldtäkt. Hursomhelst så sa du att du skulle njuta av det så det bevisar ju ytterligare hur du hade njutit av en våldtäkt.

Scenariot var att en man tvingar tid med hot om våld. Naturligtvis hade du njutit. Eller menar du att du hade avstått från en femstjärniga måltid efter fem dagars svält endast för att du blir tvingad? Nej.

Jo människor kan både pissa och skita ner sig vid stark rädsla/skräck. Var skrev jag att jag skulle njuta av det? Har du problem med att läsa?

Jag har redan besvarat ditt resonemang om "tvångsmatningen" och den femstjärniga måltiden.
Citera
2019-12-28, 02:42
Medlem
Ett-forumtrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jo människor kan både pissa och skita ner sig vid stark rädsla/skräck. Var skrev jag att jag skulle njuta av det? Har du problem med att läsa?

Jag har redan besvarat ditt resonemang om "tvångsmatningen" och den femstjärniga måltiden.

Kissa ja - bajsa nej. Eller så har det förekommit nångång men är så ovanligt att det inte behövs has med i åtanke. Hursomhelst så har det inte med poängen i mitt exempel att göra med så vi kan släppa den diskussionen och gå tillbaka till topic.

Bra då kan vi släppa den diskussionen också. Poängen är bevisad - kroppen reagerar så som den vill, oavsett vad medvetandet tycker eller tänker.
Citera
2019-12-28, 08:50
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Kissa ja - bajsa nej. Eller så har det förekommit nångång men är så ovanligt att det inte behövs has med i åtanke. Hursomhelst så har det inte med poängen i mitt exempel att göra med så vi kan släppa den diskussionen och gå tillbaka till topic.

Bra då kan vi släppa den diskussionen också. Poängen är bevisad - kroppen reagerar så som den vill, oavsett vad medvetandet tycker eller tänker.

Ja precis, har inget med njutning att göra.
Citera
2019-12-28, 09:34
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Dåså. Då får du citera mig korrekt ditt forumtroll.

Män är mer intresserad av bilar än vad kvinnor är. Håller du med? Vart är ditt vetenskapliga bevis på det? Eller är påståendet självbevisande? Juste.
.

Den jämförelsen du kör här är inte relevant. Vi vet nämligen inte hur många hushåll det pågår misshandel i eftersom att fler kvinnor än män anmäler det, skulle jag tro. Mäns misshandel av kvinnor ger vanligtvis betydligt värre konsekvenser och är någonting som kommer upp i ljuset oftare, då kvinnan ibland behöver åka till sjukhus, eller så blir polisen inkopplad.
Vi känner till betydligt fler fall av misshandel som handlar om att en man misshandlar en kvinna än vice versa.
Så, vad som sker här är att först och främst så görs det ett antagande om att kvinnor skulle misshandla sina män i lika hög utsträckning som mannen gör med kvinnan, och sedan görs nästa antagande att mannen lämnar kvinnan betydligt oftare än vice versa.

Ser inte du hur allt detta bygger på just precis antaganden, som varken du eller någon annan här egentligen VET särskilt mycket om?
Citera
2019-12-28, 09:35
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Inte direkt utmärkt konsekvenstänk nej. Du förstår inte att du accepterar moderaternas flyktingpolitik när du röstar på dem. Jag påstår inte att du gillar det men du accepterar det för att få annat som du gillar och sätter högre prio på.

Alla accepterar då samtliga punkter som deras parti står för. Är du beredd på att ta ansvar för den själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in