2019-12-27, 20:30
Medlem
fast det stämmer ej. Man kan bli våldtagen på gatan.
Citera
2019-12-27, 20:31
Medlem
Ett-forumtrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ursäkta men hur vet du att männen inte stannar kvar? Har du någonting som stödjer detta påstående?
Du sitter väl inte här och slänger dig med antaganden
som du helt felaktigt presenterar som fakta?

Återigen, dominans och våldtäkt är inte samma sak. Är det så jävla svårt att förstå skillnaden?

För att fenomenet är i stort sett icke existerande bland män. Återigen så talar jag om kvinnor som blir misshandlade och fortfarande väljer att stanna kvar för att mannen "innerst inne älskar henne" och för att han är "snäll ibland". Män gör inte likadant eftersom män inte resonerar som kvinnor.
Citera
2019-12-27, 20:32
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett-forumtroll
För att fenomenet är i stort sett icke existerande bland män. Återigen så talar jag om kvinnor som blir misshandlade och fortfarande väljer att stanna kvar för att mannen "innerst inne älskar henne" och för att han är "snäll ibland". Män gör inte likadant eftersom män inte resonerar som kvinnor.

Men hur vet du att män inte gör likadant? Du gissar ju bara.
Bara för att inte en kvinnas misshandel syns på utsidan så existerar den ju enligt både dig och flera andra här.
Så hur vet du att männen lämnar?
Citera
2019-12-27, 20:34
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ja jag förstod inte vad du ville ha sagt.

Röstningsdiskussionen och moderaterna är avslutad, det är ingen idé.

Nej det är bra att du ser att dina argument är besegrade, du får ta ansvar över den politik du har röstat fram. Den politiken har varit en politik som medfört en extrem ökning av antalet våldtäkter och detta är något du har accepterat.

Det man accepterar bör inte vara brottsligt så du borde ta konsekvenserna av det och förespråka legalisering av våldtäkter.

Vi andra som inte accepterar detta kommer förstås ta strid emot detta.
Citera
2019-12-27, 20:36
Medlem
Ett-forumtrolls avatar
Citat:
Bara för att inte en kvinnas misshandel syns på utsidan så existerar den ju enligt både dig och flera andra här.

För att påståendet är självbevisande. Har du bevis på att män oftare sysslar med bilar eller sport mer än kvinnor? Nej. Men trots det så erhåller du det som en sanning för du vet hur män och kvinnor är.
Citera
2019-12-27, 20:37
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Om man stannar kvar i en relation med våld får man förstås ta konsekvenserna av det, inte konstigare än så.
Citera
2019-12-27, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Om man stannar kvar i en relation med våld får man förstås ta konsekvenserna av det, inte konstigare än så.

Inte alltid så lätt att bara dra, aldrig offrets fel att hen blir utsatt för brott.
Citera
2019-12-27, 21:34
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Inte alltid så lätt att bara dra, aldrig offrets fel att hen blir utsatt för brott.

Jag vet men man har ett eget ansvar.
Citera
2019-12-27, 21:49
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett-forumtroll
Att bajsa på sig gör bara barn.

Eftersom du håller med om mitt exempel så är vi överens. Bra, då vet vi att det finns fall då kvinnan njutit av våldtäkten. Precis som du hade njutit ifall en man hade tvångsmatat dig ifall du inte hade ätit på fem dagar.

Nej även vuxna kan bajsa på sig. Pga stark rädsla/skräck eller om man blir avrättad med giftinjektion. Som sagt, jag hade skitit på mig, därmed inte sagt att jag njuter av att skita på mig, tvärtom. Men som sagt, det är svårt att reglera kroppen vid stark rädsla/skräck osv. En hel del människor kräker när de får reda på dåliga nyheter, men jag kan nästan garantera att de inte njuter av det.

Njutit och njutit du har inte specificerat vad "tvångsmatat" innebär. Jag förstod det som att jag fick en femstjärnig måltid att förtära i lugn och ro efter att ha varit utan mat i fem dagar.
Knappast jämförbart med våldtäkt eller hur aphjärna?
Citera
2019-12-27, 21:56
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Så de kvinnor som är livrädda att bli dödade om de sticker får skylla sig själva. Känner en tjej som är på ständig flykt undan sitt psykopatiska ex och en annan som måste gömma sig undan sin våldsamma pappa. Får de skylla sig själva, tycker du och röstade kvinnor för att män ska klå upp dem?
Citera
2019-12-27, 21:59
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Så de kvinnor som är livrädda att bli dödade om de sticker får skylla sig själva. Känner en tjej som är på ständig flykt undan sitt psykopatiska ex och en annan som måste gömma sig undan sin våldsamma pappa. Får de skylla sig själva, tycker du och röstade kvinnor för att män ska klå upp dem?

Det jag pratade om var att man själv inte är utan ansvar om man stannar i en relation med våld. Flykt från sitt ex är något helt annat.
Citera
2019-12-27, 22:24
Medlem
Ett-forumtrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nej även vuxna kan bajsa på sig. Pga stark rädsla/skräck eller om man blir avrättad med giftinjektion. Som sagt, jag hade skitit på mig, därmed inte sagt att jag njuter av att skita på mig, tvärtom. Men som sagt, det är svårt att reglera kroppen vid stark rädsla/skräck osv. En hel del människor kräker när de får reda på dåliga nyheter, men jag kan nästan garantera att de inte njuter av det.

Njutit och njutit du har inte specificerat vad "tvångsmatat" innebär. Jag förstod det som att jag fick en femstjärnig måltid att förtära i lugn och ro efter att ha varit utan mat i fem dagar.
Knappast jämförbart med våldtäkt eller hur aphjärna?

Att bajsa på sig stämmer inte. Det är ett ordspråk ifall du inte visste om det. Det finns ingen koppling mellan att bajsa och rädsla. Att kräkas är däremot korrekt. Kanske är det bara du som bajsa på dig? Isåfall hade jag inte det med I åtanke vid din påstådda våldtäkt. Hursomhelst så sa du att du skulle njuta av det så det bevisar ju ytterligare hur du hade njutit av en våldtäkt.

Scenariot var att en man tvingar tid med hot om våld. Naturligtvis hade du njutit. Eller menar du att du hade avstått från en femstjärniga måltid efter fem dagars svält endast för att du blir tvingad? Nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in