2019-12-17, 18:35
Medlem
Cilangs avatar
Kan ju bli billigare. Skulle aldrig ha råd med den lägenhet jag har utan flickvännen. Helt plötsligt betalar du bara 50% på den största utgiften i månaden. Mycket bra investering 😁
Citera
2019-12-17, 18:44
Medlem
Skulle väl vilja påstå att det i dagens samhälle inte ska kosta en krona att ha flickvän. I annat fall kanske det är såkallade gold diggers du syftar på? Skulle aldrig betala allting åt en tjej, då det dessutom av henne kan uppfattas som en förolämpning. Julklapp/födelsedagspresent eller att bjuda ut på exempelvis bröllopsdag eller annan högtid är väl en annan sak.
Citera
2019-12-17, 18:57
Medlem
bithaxs avatar
Min thai tjej kostar ca 4000kr per månad. 2000 skickar hon hem och 2000 använder hon till sin mat (thaigrönsaker mm) och kläder.

Hon jobbar inte.
Citera
2019-12-17, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FastFreezer
Har ni räknat på detta? Eller kan ni uppskatta?

Ett exempel kan vara att tjejen vill göra något, killen vill inte men gör det ändå för hennes skull, varpå hans kostnader ökar. Kanske betalar killen rent av både hennes och sina egna kostnader. Eller andra kostnader en kille har som han inte hade haft utan en flickvän.

Blir det billigare eller dyrare om man flyttar ihop eller rent av gifter sig? Förändras kostnaderna då på något vis?

Skaffa dig en kvinna så det blir en vinstaffär. Finns ingen anledning att försörja en kvinna längre.
Citera
2019-12-17, 19:02
Medlem
Min sambo går nog plus i alla fall. Jag tjänar mer och betalar därför mer.
Men det bryter väl mot normen att jag som tjej tjänar bättre.
Citera
Medlem
KinaTorterarSvensks avatar
Skaffa en tjej med bra jobb, så kan hon försörja dig.

På så vis ger tjejen dig intäkter, istället för kostnader.

Då kan du ta upp henne som "biologisk tillgång," i din balansräkning.
Senast redigerad av KinaTorterarSvensk 2019-12-17 kl. 19:10.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cilang
Kan ju bli billigare. Skulle aldrig ha råd med den lägenhet jag har utan flickvännen. Helt plötsligt betalar du bara 50% på den största utgiften i månaden. Mycket bra investering 😁

Ha ha ha

Exakt. Utan min fru hade jag definitivt behövt gå ner i levnadsstandard. Det gäller iofs henne också. Singlar fattar inte vilken ekonomisk nitlott det är att vara singel.

5000*12*60 = 3.600.000

3,6 miljoner i vinst, bara på boendet över en normal livstid.
Citera
2019-12-17, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Ha ha ha

Exakt. Utan min fru hade jag definitivt behövt gå ner i levnadsstandard. Det gäller iofs henne också. Singlar fattar inte vilken ekonomisk nitlott det är att vara singel.

5000*12*60 = 3.600.000

3,6 miljoner i vinst, bara på boendet över en normal livstid.

Säkert. Men om du låter henne flytta in i din köpta lägenhet, och hon vid skilsmässan sen kräver att få halva (eller om ni har barn, hela), då går du back några mille istället.
Citera
2019-12-17, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinaTorterarSvensk
Säkert. Men om du låter henne flytta in i din köpta lägenhet, och hon vid skilsmässan sen kräver att få halva (eller om ni har barn, hela), då går du back några mille istället.

Mitt exempel gäller givetvis inte om man plockar upp en golddigger. Då blir det kostnad på kostnad i och med att sådana kvinnor är parasiter.

De som är ekonomiskt oberoende kan acceptera det om hon är riktigt snygg och i övrigt trevlig men för en normal man är det bara korkat att välja en sådan fru om man har alternativet vill säga.

Jag har full förståelse för de män som hämtar hem kvinnor från Sydostasien för att de längtar efter fru och barn.
Citera
2019-12-17, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Sydostasien.

Ingen brist på ariska golddiggers, inklusive svenska dito.
Citera
2019-12-17, 19:23
Medlem
16-20 kommer du undan med runt 300-500 i månaden, 21 och därefter verkar det bli dyrare att hålla humöret uppe på dem.
Citera
2019-12-17, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheWorldIsFucked
Skulle väl vilja påstå att det i dagens samhälle inte ska kosta en krona att ha flickvän. I annat fall kanske det är såkallade gold diggers du syftar på? Skulle aldrig betala allting åt en tjej, då det dessutom av henne kan uppfattas som en förolämpning. Julklapp/födelsedagspresent eller att bjuda ut på exempelvis bröllopsdag eller annan högtid är väl en annan sak.

Bara en man som inte får någon respekt låter sin kvinna betala för ens kläder t.ex
Det är i teori jämställt och bra men i praktiken så kommer hon ifrågasätta om du kommer kunna sätta mat på bordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in