2019-12-18, 21:22
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sammyb0y
Det kostar nog lätt 2-3 tusen mer ur din egen kassa att ha standardtjejen jämfört att bo själv.

Å andra sidan så är 30k+30k ganska mycket mer gemensamt än dina 30k ensam.
Det här är nog årets inlägg. Det stämmer ju att flickan vill gå på middagar och då *måste* gubbjäveln betala, det bara är så, kvinnor kan inte släppa det där att mannen ska betala, även om det är gemensamma pengar, haha.
Ja. Ta två-tre middagar i månaden så är man uppe där. Skrattar järnet åt att användaren faktiskt skattat, typ som ett husdjur, hahahaha.
Citera
2019-12-18, 23:35
Medlem
Det är dyrare psykiskt än ekonomiskt..
Citera
2019-12-18, 23:52
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Det beror helt och hållet på hur pass mycket cuckold du är. Idag lever vi som bekant i världens mest feministiska och jämställda land - här både kan och ska kvinnor gott betala för sig själva. Att skämma bort henne är patriarkalt och att bevisa patriarkala maktstrukturer.

Ja feministen anser att hon kan betala för sig själv. Men om det patriakala svinet som man bor ihop med vill betala allt så står inte feministen ivägen för det. Då ser hon inte sig som uppvaktad utan som hon utnyttjar vilket är hennes rätt att göra mot denna förtryckare.
Citera
2019-12-19, 00:07
Medlem
kontrarevolutionars avatar
Jag tjänar på det. Speciellt eftersom att hon har tagit över räkningarna.
Citera
2019-12-19, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Det är smällar man får tåla, kallas livserfarenhet.

Trist

Är det därför du jagar Kilowatt nu?

Men såg du inte vad som hände eller var du förblindad av kärleken?

Nästa gång vet du vad som gäller från start i alla fall
Citera
2019-12-19, 16:32
Medlem
Vansterpartiets avatar
Inredning och shopping/uteluncher/fika med tjejerna är något fruntimmer kan spendera hutlösa summor på, och inredningen/kläderna måste bytas ut hela tiden.
Citera
2019-12-19, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
Är inte ihop med en hora. Delar alla boende och matkostnader mm. 50/50, så är billigare. Har 4000 något/månad billigare boendekostnader för det.
Låter som om det är du som är horan som låter din tjej betala hälften. Eller du kanske är låginkomstagare och tjänar mindre än din tjej?
Citera
2019-12-19, 18:08
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Låter som om det är du som är horan som låter din tjej betala hälften. Eller du kanske är låginkomstagare och tjänar mindre än din tjej?
Vad menar du? Är man en hora för man har en låg inkomst? Säg det till alla arbetare i landet som får allt att gå runt så blir du populär, idiot.

Jag drar iaf in över medelinkomst. Damen med, men mindre än mig. Vad det nu har med saken att göra. Vårt system är inte uppbyggt för att gemene man ska kunna ha en hemmafru. Sedan vill hon inte gå hemma.

Men du kanske är en sån där fet misslyckad en som importerat en apliknande thaihora.
Senast redigerad av Kosmos. 2019-12-19 kl. 18:13.
Citera
2019-12-19, 20:02
Medlem
Om det går fint med den där flickvännen och man flyttar samman så blir det väl oftast en bra affär?

Som singel brände jag mer pengar på resor, mer på krogen, mer på mat ute.

Nu lägger jag mer pengar på att amortera på huslån och på att renovera hus. Bägge amorteringen och renoveringen räknar jag som en form av sparande, eller i alla fall väldigt mycket bättre än att lägga pengar på än krogen.

Kortsiktigt har jag lite mindre pengar att röra mig med nu, långsiktigt lägger jag pengar på smartare saker nu.

Men som andra skrivit så handlar det nog mest om vilken tjej man har. En ekonomisk tjej som inte behöver några dyra saker eller en tjej som inte bryr sig om pengar men vill konkurrera med influencers på instagram när det kommer till fina resor/hotell/prylar.
Citera
2019-12-19, 23:20
Medlem
Flickvän är inte så dyrt. Men när du gifter dig kommer det bli dubbelt så dyrt och hälften så roligt.
Citera
2019-12-20, 08:20
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallomannen
Flickvän är inte så dyrt. Men när du gifter dig kommer det bli dubbelt så dyrt och hälften så roligt.

Hur får du ihop den ekvationen?
Citera
2019-12-20, 09:09
Medlem
Djurmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FastFreezer
Har ni räknat på detta? Eller kan ni uppskatta?

Ett exempel kan vara att tjejen vill göra något, killen vill inte men gör det ändå för hennes skull, varpå hans kostnader ökar. Kanske betalar killen rent av både hennes och sina egna kostnader. Eller andra kostnader en kille har som han inte hade haft utan en flickvän.

Blir det billigare eller dyrare om man flyttar ihop eller rent av gifter sig? Förändras kostnaderna då på något vis?
När frun flyttade och jag blev ensam med barn och löste ut henne ur villan fick jag plötsligt sjukt mycket pengar över. Innan kunde jag spara 2000 per månad, efter blev det mer som 7-10 tusen över per månad. Rekordet var 17000, så ja, den kvinnan kostade långt mer än det smakade. Hon arbetade och tjänade nästan lika mycket som jag. Tror jag hade typ 4000 mer i månaden än henne.
Kvinnor handlar galet mycket skräp som sedan aldrig används, tror det är där pengarna hamnar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in