2019-12-17, 15:29
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Slår jag ut alla kostnader på 40 år blir kostnaden ungefär 8000kr/månaden.

Fast jag har ju trott att vi haft 50/50, i slutändan visas det någonting helt annat.
Citera
2019-12-17, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavan
Skitsnack. I mitt hus delar vi lika på alla utgifter, dvs jag tjänar ca 4 papp per månad på att bo med henne än om jag bott själv. Detta är det "normala" fallet, alla utgifter ska delas på två. Allt annat e bullshit o hon kan dra åt helvete.

Det beror på bruden du är ihop med helt enkelt.

Jag menar såklart utöver de normala månadskostnaderna.

Köper du lika mycket pynt/dekorationer, godis, läsk, "nyttig mat" (varvat med skräpmat), ekologisk mat, specialbalsam om du hade bott själv?
Citera
2019-12-17, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FastFreezer
Har ni räknat på detta? Eller kan ni uppskatta?

Ett exempel kan vara att tjejen vill göra något, killen vill inte men gör det ändå för hennes skull, varpå hans kostnader ökar. Kanske betalar killen rent av både hennes och sina egna kostnader. Eller andra kostnader en kille har som han inte hade haft utan en flickvän.

Blir det billigare eller dyrare om man flyttar ihop eller rent av gifter sig? Förändras kostnaderna då på något vis?

Beror helt på hur mycket du vill knulla
Citera
2019-12-17, 16:03
Medlem
Redivivuss avatar
Klassfråga. Budgetfråga. Som det mesta annat.
Citera
2019-12-17, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sammyb0y
Jag menar såklart utöver de normala månadskostnaderna.

Köper du lika mycket pynt/dekorationer, godis, läsk, "nyttig mat" (varvat med skräpmat), ekologisk mat, specialbalsam om du hade bott själv?

Pynt och deko, nej.
Nyttig mat, ja.
Ekologisk mat, nä herregud nä!
Citera
2019-12-17, 16:21
Medlem
brianmolkos avatar
Flickor kvinnor fruntimmer
Har ju lättare för jobb, vi vita svenska blonda män eller ja beror väl på om vi vill vara män och vad man jämför med
Har ju inte samma möjlighet t ex att starta eget
men
vad då hur ful, bryr ni er om tjejen är snygg, ni bryr er ju inte iom snygga saker man kunde köpa
Ni diskuterar ju inte iaf snygga tjejer så mycket
Citera
2019-12-17, 16:24
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redivivus
Klassfråga. Budgetfråga. Som det mesta annat.

I stora drag, precis så.

I de allra flesta fall som det läggs ut en massa pengar på flickvän/sambo/fru så drabbar det absolut ingen fattig. Det är ju dessutom helt självvalt.

För egen del så har jag väl i teorin gått i minus på så sätt att frun stannade hemma med barnen längre än vad som är normalt och jag stod för de flesta av utgifterna under tiden, och nu jobbar hon inte fulltid och jag täcker upp en del.

Men det är också helt eget val och därmed har barnen inte behövt gå på dagis i jätteung ålder och måste inte heller spendera 8-9h per dag där nu.

Jag har dessutom svårt att se hur jag förlorat på det. Om man skulle vilja se det på det viset hade haft betydligt mer pengar att bo i en liten enrummare och kunna sätta pengarna på hög men det man förlorar i rena pengatillgångar får man dubbelt tillbaka av sin familj. Jag har ingen nytta av pengarna den dagen jag trillar av pinn.
Citera
2019-12-17, 16:29
Medlem
DaChiefs avatar
Inte så dyrt.

Däremot kan du hälsa ajöss till pengarna om det ploppar ut en bäbis ur flickvännen.
Citera
2019-12-17, 16:45
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Förhoppningsvis hittar du ett fruntimmer som också har ett jobb och även kvinnor får lön. Där finns möjlighet att gå både plus och minus beroende på vilka krav ni har.

Själv tjänar jag nästan dubbelt så mycket som min sambo så jag betalar mer på hus och drift av detta men annars inget extra.
Citera
2019-12-17, 17:18
Medlem
Fascinerande frågeställning.
När jag var yngre fick jag en känsla att det va runt 5000:- i månaden parasiterna kostade. Skämtade i samma veva om att en vän skulle spara dessa pengar om hans förhållande tog slut, ett tag efter så tog det slut och han hade 8000:- över varje månad.
16år senare och en hel del andra förhållande kan jag bara konstatera att det är ungefär dessa siffror man sparar när det tar slut... Oavsett om en tjej tjänar dubbelt så mycket som en annan.
Fråga inte varför det är så. Jag är ingen som spenderar direkt några pengar på parasiter. Har väl heller inte några problem att bjuda på saker heller.
En teori är att alla deras jävla tvålar och annat skit dom använder kostar en hel del samt att man ska äta ute i större utsträckning.
Citera
2019-12-17, 17:22
Medlem
Kostar nog mindre än att dejta
Citera
2019-12-17, 17:39
Medlem
MrDaggis avatar
Plus minus noll. Extra utgifter av att betala min del av lite fler fina middagar och chips & dipp, men de kvällarna hade jag gått ut istället om jag var singel och lagt pengar på bärka.

Går dock plus på att vara sambo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in