2022-01-03, 22:21
Medlem
Elekensas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastartikel
Försökt få tag i en Xbox Series X länge nu, men helt jävla omöjligt och nu är alla slut igen..
Står ju inget leveransdatum någonstans.
Är fan ofrivilligt Xbox X-lös.

Ett tips är att hålla koll i förbokningstråden i fz-forumet. Sen hugga snabbt när någon tipsar. Annars verkar det gå att besöka en elgiganten och sätta upp sig i kö. Tagit drygt 2v vad jag förstått det som sen att få den.
Citera
2022-01-03, 22:25
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Försökt få tag i en Xbox Series X länge nu, men helt jävla omöjligt och nu är alla slut igen..

Veckan innan Jul fanns det hundratals på Amazon, Netonnet, Inet och Webhallen gäller ju hugga snabbt när de kommer i lager. Även Mediamarkt har den inne lite då och då.
Citera
2022-01-03, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elspermelino
Danke.

Har någon nåt tips på headset?

Blir helt snurrig av alla alternativ.

Tänkte först xvision cloud II men dessa förlorar ju massa funktioner/features om man bara använder 3.5mm
Sen tänkte jag Xbox Wiresless men dessa har jag läst att de kan ha latency.

Budget max 1000kr

Har kört med Xbox wireless sen dom kom och jag har ingen latency alls i dom!
Kan verkligen rekommenderas!

Annars har du ju samma hörlurar fast med sladd för en femhundring istället .

Men köp dom i en butik och lämna tillbaka dom om du upplever problem.
Citera
2022-01-04, 19:02
Medlem
Nihennas avatar
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5147004

Är det verkligen lagligt för affärer att agera scalpers på konsoller? Har de inte en "skyldighet" att hålla sig så nära RSVP, eller vad det heter, som möjligt?

Nåja. Jag är fortfarande sjukt nöjd med min Series S som jag köpte för 2 månader sen. Så himla trevlig maskin. Spelat några current gen-titlar och kan verkligen inte säga att den känns svag eller håller tillbaka prestandamässigt.
Citera
2022-01-04, 21:44
Medlem
Tvonds avatar
Citat:

In och tryck på köp knappen nu då

https://www.amazon.se/Microsoft-Xbox-1882-Series-1TB/dp/B08H93ZRLL/ref=sr_1_1?keywords=xbox+series+x&qid=1641329000&s r=8-1
Citera
2022-01-04, 21:55
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5147004

Är det verkligen lagligt för affärer att agera scalpers på konsoller? Har de inte en "skyldighet" att hålla sig så nära RSVP, eller vad det heter, som möjligt?

Nåja. Jag är fortfarande sjukt nöjd med min Series S som jag köpte för 2 månader sen. Så himla trevlig maskin. Spelat några current gen-titlar och kan verkligen inte säga att den känns svag eller håller tillbaka prestandamässigt.
MRSP. Finns väl en anledning till att det heter "rekommenderat pris" tänker jag. Det är det pris tillverkaren rekommenderar, men inget man måste följa. Finns ju butiker som säljer under MRSP också. Men mer kunniga får väl rätta om jag har fel. Kan ju dock tycka det säger lite om butiken i fråga om dom säljer över MRSP. Ger ett oseriöst intryck. Framförallt så extremt som man ser PS5 och Series X gå för hos CDON och andra säljare.
Citera
2022-01-09, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Fanns ju relativt nyligen på webhallen och Netonnet bl.a.
Problemet är att man måste hugga snabbt.
Man behöver inte ens vara särskilt snabb, bara lite uppmärksam. Ett par veckor innan jul hade Mediamarkt i lager för rekommenderat pris i typ 2-3 dagar. Missade man det letade man inte särskilt seriöst.
Citera
2022-01-12, 04:22
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frustandet
Man behöver inte ens vara särskilt snabb, bara lite uppmärksam. Ett par veckor innan jul hade Mediamarkt i lager för rekommenderat pris i typ 2-3 dagar. Missade man det letade man inte särskilt seriöst.

Finns på Amazon.se i detta nu också.
Citera
2022-01-12, 20:40
Medlem
Hej, har precis lyckats knipa ett Xbox X. Jag spelar Assasins creed Valhalla på ett Xbox One. Kan jag intstallera Valhalla på den nya konsolen och fortsätta där jag sparade sist, eller måste jag spela om allt?

Mvh
Citera
2022-01-12, 20:46
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungen_84
Hej, har precis lyckats knipa ett Xbox X. Jag spelar Assasins creed Valhalla på ett Xbox One. Kan jag intstallera Valhalla på den nya konsolen och fortsätta där jag sparade sist, eller måste jag spela om allt?

Mvh

Du borde kunna fortsätta genom använda cloud saves som sparas automatiskt på din profil.
Citera
2022-01-12, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Du borde kunna fortsätta genom använda cloud saves som sparas automatiskt på din profil.
Ja hoppas det, tycker du det är värt att gå upp från Xbox one till X? Har ju ändå en 4k-tv.
Citera
2022-01-12, 23:05
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungen_84
Ja hoppas det, tycker du det är värt att gå upp från Xbox one till X? Har ju ändå en 4k-tv.

Helt klart värt det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in