2020-10-22, 05:40
Bannlyst
Om man bokar den på Eliganten:
https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/xbox-konsol/218667/xbox-series-x-1-tb-svart

Det står kommer in i lager 8 december, det står inget om att man står i kö osv? någon som vet vad som häller?
Citera
2020-10-22, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
Om man bokar den på Eliganten:
https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/xbox-konsol/218667/xbox-series-x-1-tb-svart

Det står kommer in i lager 8 december, det står inget om att man står i kö osv? någon som vet vad som häller?
Bara kör det är bara ps5 som är uppbokade
Citera
2020-10-22, 06:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flexarn30
Bara kör det är bara ps5 som är uppbokade

Mm hittade en till sida som bekräftade att man får xbox före jul. Det får bli xbox
Citera
2020-10-22, 07:33
Medlem
Kongruensbojds avatar
Frågar typ samma sak som i PS5-tråden: vad tycker ni om Microsofts designval av Series X och lillebrodern? Vad är den allmänna uppfattningen?

Tycker Series X är riktigt fin. Med en LED-slinga på baksidan går den göra till något uppseendeväckande på tv-bänken. En vit version hade varit välkommet. Vet man när fler färger dyker upp?
Citera
2020-10-22, 07:49
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Frågar typ samma sak som i PS5-tråden: vad tycker ni om Microsofts designval av Series X och lillebrodern? Vad är den allmänna uppfattningen?

Tycker Series X är riktigt fin. Med en LED-slinga på baksidan går den göra till något uppseendeväckande på tv-bänken. En vit version hade varit välkommet. Vet man när fler färger dyker upp?

Tycker iaf den ser betydligt bättre ut stående än liggande iaf. Den har väl en ”fot” som gör att det ser konstigt ut att ha den liggande. Man börjar ju undra om dom inte gjorde den rätt kubisk för att man inte ska knö in den i nån dåligt ventilerad tv-bänk? Angående färger så har dom inte sagt ett knyst än.
Citera
2020-10-22, 07:51
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Problem med värmen, blir enormt varm o kan värma en lägenhet:

https://www.sweclockers.com/nyhet/30569-xbox-series-x-uppges-ge-ifran-sig-galna-mangder-varme

Jag antar att du sett Digital Foundrys video där dom pratar om värmen? Dvs att ryktena visade sig vara väldigt överdrivna.
Citera
2020-10-22, 09:21
Medlem
GormDenGamles avatar
Här är en bra jämförelse mellan de två - https://www.xbox.com/en-US/consoles/compare

Kanske man ska gå för Series S. Vad tycker ni?
Citera
2020-10-22, 09:49
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Här är en bra jämförelse mellan de två - https://www.xbox.com/en-US/consoles/compare

Kanske man ska gå för Series S. Vad tycker ni?

Allt beror lite på, sitter man på en 1080p skärm och vill spara 2K så varför inte.

Sen kan man ju se det som att Series X egentligen inte är så mycket dyrare, du får större hårddisk samt läsare plus betydligt fläskigare prestanda. Allt beror väl lite på hur mycket man spelar osv, har man mängder med spel kommer extra utrymme bli viktigt och som det är nu kostar Microsofts minneskort en del.
Sitter man med FIFA/Fortnite typ och mest bara vill ha en schysst billig konsol så hade jag kört på Series S direkt.
Citera
2020-10-22, 10:47
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Allt beror lite på, sitter man på en 1080p skärm och vill spara 2K så varför inte.

Sen kan man ju se det som att Series X egentligen inte är så mycket dyrare, du får större hårddisk samt läsare plus betydligt fläskigare prestanda. Allt beror väl lite på hur mycket man spelar osv, har man mängder med spel kommer extra utrymme bli viktigt och som det är nu kostar Microsofts minneskort en del.
Sitter man med FIFA/Fortnite typ och mest bara vill ha en schysst billig konsol så hade jag kört på Series S direkt.

Tack för input!

Jag spelar sällan. Och tröttnar fort. T.ex. så har jag ägt 5 PS4 och 2 Switch. Därför tänker jag på den billigare.

Lite sämre prestanda (men ändå väldigt bra), gör mig inget.
FIFA, CoD och kanske något annat blir det mest. Så då Series S är bäst för mig?
Citera
2020-10-22, 10:48
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Helt klart skulle jag säga.
Citera
2020-10-22, 10:53
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Helt klart skulle jag säga.

Tack!
Citera
2020-10-22, 11:25
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Tack för input!

Jag spelar sällan. Och tröttnar fort. T.ex. så har jag ägt 5 PS4 och 2 Switch. Därför tänker jag på den billigare.

Lite sämre prestanda (men ändå väldigt bra), gör mig inget.

Series S med gamepass låter som en rätt bra setup. Då har du en hel drös med spel att spela. Dessutom ingår EA Play från den 10:e nov vilket adderar en del från EA’s bibba också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in