Citat:
Ursprungligen postat av
vgebler
Jag tror inte det är ett rent bluff-företag, men sättet de skaffar koderna på kan nog bryta mot diverse regler, typ att de låtsas befinna sig i ett fattigt land då de köper koden och sedan säljer den till en användare i ett land där normalpriset är högre. Detta gillar inte utvecklarna/förlagen, och kan tänkas spärra koder som de upptäcker skaffats på ett bedrägligt sätt, kräva svar på säkerhetsfrågor för att godkänna koden, etc.
I villkoren står det att man inte kan räkna med att få uppdateringar av spelet, utan bara den ursprungliga nedladdningen. Det beror nog just på detta – en kod kan fungera en kort tid efter försäljningen och sedan spärras, vilket kanske främst drabbar möjligheten till uppdateringar. De tar också upp situationen där koden inte fungerar alls, och skriver att man då ska vända sig till deras support för hjälp. Troligen för att de själva inte kan vara riktigt säker på att koderna de säljer är giltiga.
kod? trodde spelen var filer som man laddar ner. men om spelet inte kommer funka att uppdatera då vill jag inte ha det
Citat:
Ursprungligen postat av
Tavastehus
Köp inte. En Xbox Series S var omsprungen redan när den kom för över fem år sedan. Då kunde man i alla fall försvara sitt köp med det lägre priset. Idag måste du ge över 4000 spänn för ett nytt.
Vill du spela NHL 26 så gör det på PS5 eller PC. Du kan få en ny PS5 med skivläsare för runt 5000 kr.
Digitala spel köper du såklart direkt på respektive plattform, dvs PlayStation Store om du har PS5. Men aldrig att jag skulle ge 900 spänn för download när fysiskt kostar hälften på vissa ställen.
hittar ingen ny (med ny räknar jag inte med refurbished) som kostar 5000 med skivläsare.
jag kan tänka mig att betala 5000 för en ps5 om den har skivläsare och är helt ny.
har inte 4k tv och det finns inga andra spel vad jag vet idag som jag är sugen på att köpa men vet hur det brukar bli. när jag skaffade min mini pc för att använda batocera så hade jag bara tänkt spela gamla sega mega drive spel, men det blev även snes, ps3 samt något spel på nintendo switch så möjligheten finns ju att jag kommer vilja köpa fler spel till ps5/xbox och då skulle det ju vara surt om dom var billigare som fysisk kopia och jag inte har skivläsare