Citat:
Ursprungligen postat av
CrilleKex
Jag är genuint nyfiken på vad du vill uppnå med alla dina anti-xboxinlägg i denna tråd?
Validera sina egna känslor o köp samt sprida lite FUD, det är så de flesta fanboys opererar. Jag gillar PC, Nintendo, Sony samt Microsoft så, men tack vare just Gamepass senaste 2 åren så har jag prioriterat främst Xbox. Best deal in gaming.
Jag var väldigt kritisk till Microsofts hållning till Xbox One under 2013 - 2016 ungefär men efter de lanserade One X verkar de ha blivit ett helt annat företag som fokuserar mot konsumenterna samt spelen i fokus, iaf på ytan är det så.
Jag gillade PS4 men PS4 Pro var enligt mig ett snedsteg, den var fult designad, högljudd, klarade inte 4K utan levde mellan 1080-1440p m.m.
Hade PS4 Pro, One X samt Switch under cirka 2-3 år förra generationen och One X blev överlägset mest använd. Att ta klivet från One X var som att uppgradera från säg en iPhone 6 - 12 pro, sjukt smidigt att sätta upp allt o föra över alla sina saves osv. Sen är jag övertygad att om några år så kommer utvecklarna utnyttja hårdvaran fullt ut dessutom. Framförallt deras first party studios vilket inte är direkt få till antalet nu, 23 stycken närmare bestämt.
Såsom 343 industries, The Coalition, Double Fine, Mojang, Bethesda Studios, Arkane Studios, iD software, Machine Games, Rare, Turn 10, Obsidian, Ninja Theory, inXile m.m.
https://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_Game_Studios#As_Xbox_Game_Studios_(2019%E2%80 %93present)
Något som gör mig riktigt taggad på framtiden är att de har alla 3 studios i sin portfölj nu som ligger bakom original Fallout o Wasteland samt Fallout 3, New Vegas ..