2020-12-12, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Det är fritt fram för andra tillverkar att börja på tillverka lagring Iaf enligt skägget själv Mr Roland han borde veta kan man tycka.

Har du problem med läsförståelse skrev lagring av spel på extern disk fungerar fint med alla spel oavsett generation på Xbox till skillnad från Sonys bristfälliga lösning där får man avinstallera när den är full på PS5 spel i minnet.

Vad spelar prestandan på SSD för roll överhuvudtaget då alla spel på Xbox görs för att köras med Xbox i åtanke. Skillnaden vi sett hittils handlar om sekunder i laddningstider.

Gamepass och en extern hdd är en mycket bra lösning för då slipper man fylla den snabbare disken med gamla 360/one spel. Märkligt hur inte Sony kan ha en likadan lösning.
Ännu märkligare hur Adolf kan kritisera en sån lösning.
Man har verkligen målat in sig i en känslomässig ”Xbox suger för jag känner det och letar halmstrån för att bekräfta sin känsla”
Citera
2020-12-12, 14:13
Medlem
Någon som har fått sitt xbox ni som köpte av mediamarkt? Köpte mitt för ca 1 månad sedan...såg på deras hemsida att man inte kan köpas längre....Måste vara ett högt tryck...längtar som fan...
Citera
2020-12-12, 14:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neo21
Någon som har fått sitt xbox ni som köpte av mediamarkt? Köpte mitt för ca 1 månad sedan...såg på deras hemsida att man inte kan köpas längre....Måste vara ett högt tryck...längtar som fan...

Jag beställde 19 november.. fick mejl om det i måndags att det fanns att hämta ut, (Trodde jag)
Men det var tydligen ett annat jag annulerat som jag bokat 22 oktober, avbokade det den 19 november för att boka nytt med Klarna faktura. Och ändå är det samma som kommer flera veckor senare. SKUMT.

Jag räknar inte med att få det i december tyvärr... fett trist. Vilket datum beställde du?
Citera
2020-12-12, 14:29
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gattsuh
Gamepass och en extern hdd är en mycket bra lösning
Du kan inte spela XSX från extern lagring så det är ingen bra lösning.

Citat:
för då slipper man fylla den snabbare disken med gamla 360/one spel.

Märkligt hur inte Sony kan ha en likadan lösning.
https://www.pushsquare.com/guides/how-to-use-an-external-hard-drive-on-ps5

Citat:
Ännu märkligare hur Adolf kan kritisera en sån lösning.
Det är en dålig lösning att behöva flytta över spel till extern disk (där de inte kan spelas ifrån) pga att du fick slut på lagring.
Citera
2020-12-12, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Du kan inte spela XSX från extern lagring så det är ingen bra lösning.

https://www.pushsquare.com/guides/how-to-use-an-external-hard-drive-on-ps5

Det är en dålig lösning att behöva flytta över spel till extern disk (där de inte kan spelas ifrån) pga att du fick slut på lagring.

Jag kan spela spel från min externa går alldeles utmärkt.
Citera
2020-12-12, 15:03
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gattsuh
Jag kan spela spel från min externa går alldeles utmärkt.
Du kan inte spela XSX spel från extern disk, det funkar bara med spel gjorda för xbox one och 360.

PS5 kan spela PS4 spel från extern disk.
Citera
2020-12-12, 15:15
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Du kan inte spela XSX spel från extern disk, det funkar bara med spel gjorda för xbox one och 360.

Jag är genuint nyfiken på vad du vill uppnå med alla dina anti-xboxinlägg i denna tråd?
Citera
2020-12-12, 15:21
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Jag är genuint nyfiken på vad du vill uppnå med alla dina anti-xboxinlägg i denna tråd?

Validera sina egna känslor o köp samt sprida lite FUD, det är så de flesta fanboys opererar. Jag gillar PC, Nintendo, Sony samt Microsoft så, men tack vare just Gamepass senaste 2 åren så har jag prioriterat främst Xbox. Best deal in gaming.

Jag var väldigt kritisk till Microsofts hållning till Xbox One under 2013 - 2016 ungefär men efter de lanserade One X verkar de ha blivit ett helt annat företag som fokuserar mot konsumenterna samt spelen i fokus, iaf på ytan är det så.

Jag gillade PS4 men PS4 Pro var enligt mig ett snedsteg, den var fult designad, högljudd, klarade inte 4K utan levde mellan 1080-1440p m.m.

Hade PS4 Pro, One X samt Switch under cirka 2-3 år förra generationen och One X blev överlägset mest använd. Att ta klivet från One X var som att uppgradera från säg en iPhone 6 - 12 pro, sjukt smidigt att sätta upp allt o föra över alla sina saves osv. Sen är jag övertygad att om några år så kommer utvecklarna utnyttja hårdvaran fullt ut dessutom. Framförallt deras first party studios vilket inte är direkt få till antalet nu, 23 stycken närmare bestämt.

Såsom 343 industries, The Coalition, Double Fine, Mojang, Bethesda Studios, Arkane Studios, iD software, Machine Games, Rare, Turn 10, Obsidian, Ninja Theory, inXile m.m.

https://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_Game_Studios#As_Xbox_Game_Studios_(2019%E2%80 %93present)

Något som gör mig riktigt taggad på framtiden är att de har alla 3 studios i sin portfölj nu som ligger bakom original Fallout o Wasteland samt Fallout 3, New Vegas ..
Senast redigerad av Big Boss 2020-12-12 kl. 15:33.
Citera
2020-12-12, 15:47
Medlem
Citat:

Jag har inte sagt nått annat.
Citera
2020-12-12, 16:04
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Validera sina egna känslor o köp samt sprida lite FUD
Vilket köp?
Citat:
det är så de flesta fanboys opererar. Jag gillar PC, Nintendo, Sony samt Microsoft så, men tack vare just Gamepass senaste 2 åren så har jag prioriterat främst Xbox. Best deal in gaming.
Jag föredrar att hölla mig till en maskin (PC), pengarna det hade kostat att skaffa PS5/XSX + spel lägger jag hellre på ett grafikkort. Vill ha något bättre än 3080.

Switch spel kan spelas på PC via emulator, vet att en del köper switch för att konsolen är bärbar men gillar inte att bära runt på grejer.

Citat:
Jag var väldigt kritisk till Microsofts hållning till Xbox One under 2013 - 2016 ungefär men efter de lanserade One X verkar de ha blivit ett helt annat företag som fokuserar mot konsumenterna samt spelen i fokus, iaf på ytan är det så.
One X var bra men kom tyvärr för sent (plus att den var dyrare än PS4 pro).
Citat:
Jag gillade PS4 men PS4 Pro var enligt mig ett snedsteg, den var fult designad, högljudd, klarade inte 4K utan levde mellan 1080-1440p m.m.
Rent hårdvarumässigt var PS4 pro inget vidare men folk tvingades köpa skiten iallafall pga exklusiva titlar, microsoft har inte det att falla tillbaka på så det är mer press på dem att leverera på andra punkter (ex bättre hårdvara, mer prisvärda tjänster, etc).

Citat:
Hade PS4 Pro, One X samt Switch under cirka 2-3 år förra generationen och One X blev överlägset mest använd. Att ta klivet från One X var som att uppgradera från säg en iPhone 6 - 12 pro, sjukt smidigt att sätta upp allt o föra över alla sina saves osv. Sen är jag övertygad att om några år så kommer utvecklarna utnyttja hårdvaran fullt ut dessutom. Framförallt deras first party studios vilket inte är direkt få till antalet nu, 23 stycken närmare bestämt.

Såsom 343 industries, The Coalition, Double Fine, Mojang, Bethesda Studios, Arkane Studios, iD software, Machine Games, Rare, Turn 10, Obsidian, Ninja Theory, inXile m.m.

https://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_Game_Studios#As_Xbox_Game_Studios_(2019%E2%80 %93present)
Verkar gå sådär med det där.

https://www.archyde.com/343i-and-halo-infinite-project-accused-of-being-a-disaster/
Citera
2020-12-12, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex

Det är du inte ensam om. Jag ser inga andra som är inne i ps5 tråden och spyr galla över den konsolen.

Börjar bli löjligt.
Citera
2020-12-12, 16:08
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Validera sina egna känslor o köp samt sprida lite FUD, det är så de flesta fanboys opererar. Jag gillar PC, Nintendo, Sony samt Microsoft så, men tack vare just Gamepass senaste 2 åren så har jag prioriterat främst Xbox. Best deal in gaming.

Något som gör mig riktigt taggad på framtiden är att de har alla 3 studios i sin portfölj nu som ligger bakom original Fallout o Wasteland samt Fallout 3, New Vegas ..
Eftersom han inte svarar på en genuin fråga, så tippar jag på att du har rätt i det fetade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in