2019-12-15, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Hans försvarare kan ju få tillgång att stänga ner ett konto. Däremot så om det finns något som förundersökningen anser vara av vikt på hans konto så ska den givetvis kopieras innan.
Jag kan tänka mig att vid en direktkontakt med FB som har sin server uppe i norra Sverige, så kan man den vägen få tillgång till kontot om åklagarmyndigheten begär det dvs till sin utredning och möjligen ur bevissynpunkt även stänga kontot.
Det kan ju vara viktigare också om det är en polis . Man vill ju inte paradera med våldtäktsmän.
Nu måste vi tänka på att det är helg och han hade HF igår och blev häktad. Facebook stängdes .

Så någon har han pratat med och som har berättat att hans länk låg ute på FB. Tippar på nån kollega. Han hade några kollegor som var där och följde HF i den mån dom fick pga lyckta dörrar.
Citera
2019-12-15, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbrunk
Nu måste vi tänka på att det är helg och han hade HF igår och blev häktad. Facebook stängdes .

Så någon har han pratat med och som har berättat att hans länk låg ute på FB. Tippar på nån kollega. Han hade några kollegor som var där och följde HF i den mån dom fick pga lyckta dörrar.

Jag har hans häktningsframställning här hemma!
Där är Punkt. 2 ikryssad:
Det finns risk för att den misstänkte genom att undanröja bevis eller på något annat sätt försvårar sakens utredning
Citera
2019-12-15, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerM
Minst sagt!
http://corruptiosweden-bilder.blogsp...aria-hard.html

Nu får han lida den jäveln...så jävla rätt åt kukhuvudet!

Vad är det för pajasartikel att referera till? Inte ett rätt.
Citera
2019-12-15, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninepan
Vad är det för pajasartikel att referera till? Inte ett rätt.

How come?
Citera
2019-12-15, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbrunk

Det kan väl lika gärna vara någon närstående som har följt denna tråd och stängt ner hans Facebook. Inte särskilt ovanligt att ens nära har tillgång till inlogg på olika sociala medier.

Jag såg förresten att den som ryktas vara BO har en följare på instagram som heter Janssons privata och saknar profilbild. Inte så konstigt om han följer henne där om de känner varandra, men jag tyckte det såg lite märkligt ut med en så anonym profil. Om det nu är han, gick inte att se någonting på den såklart.
Citera
2019-12-15, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerM
How come?

Den är ju skriven på språklig nivå av en 12-åring med direkt felaktiga påståenden gällande lagar och regler.

Om du läser texten och sen inte förstår vad jag menar...jag blir orolig.
Citera
2019-12-15, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninepan
Den är ju skriven på språklig nivå av en 12-åring med direkt felaktiga påståenden gällande lagar och regler.

Om du läser texten och sen inte förstår vad jag menar...jag blir orolig.

Tror du missar poängen men sure
Citera
2019-12-16, 01:54
Medlem
shoot-outs avatar
[quote=Berra168cm|69620639]Jag är dåligt påläst i tråden men har du sett hans namn i häktningsframställan eller varför vet du att det är mördarjörgen?

Välkommen in i stugvärmen! det finns foto på att 20.10 den 11 dec blev han anhålllen och på lördagen den 14 dec
häktades MJ av Örebro tingsrätt. Han placerades i våsterås häkte. Ingen info om vem BO är ska dock vara ifrån Laxå
samt att Våldtäkten ska ha ägt rum i Hallsberg i måndags den 9 december.
Citera
2019-12-16, 02:14
Medlem
shoot-outs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red.and.right
Det kan väl lika gärna vara någon närstående som har följt denna tråd och stängt ner hans Facebook. Inte särskilt ovanligt att ens nära har tillgång till inlogg på olika sociala medier.

Jag såg förresten att den som ryktas vara BO har en följare på instagram som heter Janssons privata och saknar profilbild. Inte så konstigt om han följer henne där om de känner varandra, men jag tyckte det såg lite märkligt ut med en så anonym profil. Om det nu är han, gick inte att se någonting på den såklart.

Kan det vara så att åklagaren även gjort sk husransakan och plockat med dator/mobil/platta för att leta igenom allt
som finns där och låtit en it granskare kolla allt som raderats för att återskapa. Och haft den öppen och nu stängt ner Facebook mfl. Annars kan det vara ngn. anhörig /vän med tillgång till inloggnings uppgifterna som "hjälpt tll" !!
Enl obekräftad info från tråden ska han vara aktiv inom swingerklubbar liksom citat : "halva Örebros Poliskår är med i "
Citera
2019-12-16, 02:56
Medlem
shoot-outs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Vilka andra brott har han varit misstänkt för?
Bevisläget har nada med begäran av restriktioner[/quote]

Svarar då 100 mil till Stockholm kopierat min text.
Som du mkt väl vet var Jörgen J den om sköt skottet som dödade Daniel verandan utanför Lindesberg.
Han fanns även med vid skotten på Nygatan i Örebro där han avlossade minst 2 skott ett varningsskott och ett mot
Vä fram däck på Sarbaz merca med kollegan Pa Holgersson vid andra flygeln (ett under att inte rikorschetten träffade Pa Holgersson) här var det frågan om hurvida Jörgen J skött sitt uppdrag som yttre befäl? (man skjuten till döds i centrala Örebro) heter väl tråden här på FB.

Beträffande hur restrikionerna tillämpas just i deta fall vet nog varken du lr jag. Men eftersom häktades så har åklagaren bevisning. Annars hade han självklart släppts ut ur fångenskapen.
dock vet inte jag vilken bevisning som finns mot honom och ej vem som är BO?
Lr vet du?
Citera
2019-12-16, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoot-out
Kan det vara så att åklagaren även gjort sk husransakan och plockat med dator/mobil/platta för att leta igenom allt
som finns där och låtit en it granskare kolla allt som raderats för att återskapa. Och haft den öppen och nu stängt ner Facebook mfl. Annars kan det vara ngn. anhörig /vän med tillgång till inloggnings uppgifterna som "hjälpt tll" !!
Enl obekräftad info från tråden ska han vara aktiv inom swingerklubbar liksom citat : "halva Örebros Poliskår är med i "

Det går nog att utesluta att någon IT tekniker som jobbar för polisen har agerat så.

Det är GM som genom sin försvarare har lämnat ut inloggning tex eller att nära anhöriga har inloggning till hans sociala media. Han visste ju direkt han anhölls att hans facebook mm skulle letas upp. Han har ju haft ganska bra med tid för att få tillåtelse att lämna ut inlogg så att han exponeras mindre.
Citera
2019-12-16, 07:04
Medlem
Jobbigt för tjejen att åka på falsk tillvitelse. Polisen är nog släppt vid veckans slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in