Citat:
Ursprungligen postat av
Farmbo
Aha, du menar så. Då är jag med 👍.
Jo, jag höll med föregående talare där.
Det är inte så dumt att inflika med bra saker för att balansera upp lite. Åtminstone tycker jag det som dessutom har en mycket bra erfarenhet av att möta JJ och några av hans kollegor i samband med brott.
Och speciellt när det finns andra skribenter som gör allt för att prångla på oss deras ideal om rättvisa = egen rättvisa och dessutom lägger ut namn på anhöriga som inte har någon som helst skuld i JJ:s påstådda brottslighet. Och som av någon obskyr anledning hyser agg mot polismannen i fråga och myndigheten i stort.
QUOTE=shoot-out|69720629]Två personer är skjutna under tvivelaktiga insatser samma polis är inblandad och aktiv där två männislor fick sätta
livet till. Samma polis är häktad för grov våldtäkt/våldtäkt. Det har framkomit att han tipsar andra kriminella när razzior ska äga rum. Han har uppenbarligen i sig lr i sin närhet haft droger vilket är olagligt. Det kan även vara så att
annan som ej hör till polisen kört hans tjänstefordon. En magkänsla säger att mer är att vänta. De flesta förstår nog att
detta inte är nån tillfällighet och det har med all säkerhet även åklagaren och rätten som begärt häktningen insett.
Jag har inga befogenheter att dömma någon men det är min uppfattning och säkerligen många med mig.
och du får för mig vara blind hur mycket du vill.
Förstår att det är svårt att ta in negativa intryck från polismyndighets utövande och enskillda polisers kriminella
handlingar. Det är tyvärr sanningen du måste lära dig att hantera. Precis som nämndes att Anders Eklund var en otroligt bra lastbilschauför innan Engla drabbades av hans kriminalitet. Som troligen ej de tidigare arbetskamraterna
Observerat.
Att återinföra straffansvar för tjänstemän gör samhället rättssäkert och förtroendet från allmänheten skulle öka.
Som väntat blev Jörgen kvar i häktet beslutet tog av tingsrätten i Örebro