2019-12-28, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmbo
Det är ju det jag skriver! Han måste ha gjort ett bra jobb annars skulle han inte varit kvar så länge.
Eller citerade du fel användare måhända?

Jo men det jag menar är att det ju är en förutsättning för att vara polis, att du mellan allt trassel även gör det som helt enkelt ingår i polismans arbetsuppgifter. Sen vet jag inte om du måste göra dom speciellt bra för att få behålla jobbet.

Att lyfta upp och göra ett nummer av detta känns nästan lika irrelevant som att framhäva vilken skicklig lastbilschaufför Anders Eklund är.
Citera
2019-12-28, 01:30
Medlem
Farmbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jo men det jag menar är att det ju är en förutsättning för att vara polis, att du mellan allt trassel även gör det som helt enkelt ingår i polismans arbetsuppgifter. Sen vet jag inte om du måste göra dom speciellt bra för att få behålla jobbet.

Att lyfta upp och göra ett nummer av detta känns nästan lika irrelevant som att framhäva vilken skicklig lastbilschaufför Anders Eklund är.

Aha, du menar så. Då är jag med 👍.
Jo, jag höll med föregående talare där.

Det är inte så dumt att inflika med bra saker för att balansera upp lite. Åtminstone tycker jag det som dessutom har en mycket bra erfarenhet av att möta JJ och några av hans kollegor i samband med brott.
Och speciellt när det finns andra skribenter som gör allt för att prångla på oss deras ideal om rättvisa = egen rättvisa och dessutom lägger ut namn på anhöriga som inte har någon som helst skuld i JJ:s påstådda brottslighet. Och som av någon obskyr anledning hyser agg mot polismannen i fråga och myndigheten i stort.
Citera
2019-12-28, 11:11
Medlem
Champagneoclocks avatar
Vet vi säkert vem MÄ är?
Det glunkas att det är Jair* Rick*rd.
Vad hade de för typ av förhållande?
Kände JJ:s sambo, den utåt sett ordningsamme chefen på äldreboendet, till JJ:s liv med droger och påsättningar av mörka småtjejer?
Citera
2019-12-28, 11:18
Medlem
shoot-outs avatar
Citat:
Aha, du menar så. Då är jag med 👍.
Jo, jag höll med föregående talare där.

Det är inte så dumt att inflika med bra saker för att balansera upp lite. Åtminstone tycker jag det som dessutom har en mycket bra erfarenhet av att möta JJ och några av hans kollegor i samband med brott.
Och speciellt när det finns andra skribenter som gör allt för att prångla på oss deras ideal om rättvisa = egen rättvisa och dessutom lägger ut namn på anhöriga som inte har någon som helst skuld i JJ:s påstådda brottslighet. Och som av någon obskyr anledning hyser agg mot polismannen i fråga och myndigheten i stort.

QUOTE=shoot-out|69720629]Två personer är skjutna under tvivelaktiga insatser samma polis är inblandad och aktiv där två männislor fick sätta
livet till. Samma polis är häktad för grov våldtäkt/våldtäkt. Det har framkomit att han tipsar andra kriminella när razzior ska äga rum. Han har uppenbarligen i sig lr i sin närhet haft droger vilket är olagligt. Det kan även vara så att
annan som ej hör till polisen kört hans tjänstefordon. En magkänsla säger att mer är att vänta. De flesta förstår nog att
detta inte är nån tillfällighet och det har med all säkerhet även åklagaren och rätten som begärt häktningen insett.

Jag har inga befogenheter att dömma någon men det är min uppfattning och säkerligen många med mig.
och du får för mig vara blind hur mycket du vill.

Förstår att det är svårt att ta in negativa intryck från polismyndighets utövande och enskillda polisers kriminella
handlingar. Det är tyvärr sanningen du måste lära dig att hantera. Precis som nämndes att Anders Eklund var en otroligt bra lastbilschauför innan Engla drabbades av hans kriminalitet. Som troligen ej de tidigare arbetskamraterna
Observerat.
Att återinföra straffansvar för tjänstemän gör samhället rättssäkert och förtroendet från allmänheten skulle öka.

Som väntat blev Jörgen kvar i häktet beslutet tog av tingsrätten i Örebro
Citera
2019-12-28, 11:28
Medlem
https://www.google.se/amp/s/amp.svt....ningen-nedlagd

http://proletaren.se/artikel/polisen...mot-supportrar

http://www.smp.se/vaxjo/polisman-ris...-for-sexbrott/

https://arbetet.se/2019/02/28/fler-s...-inom-polisen/

Bara en handfull länkar som en enkel google sökning gav som första sida. Finns det något yrke som har så mycket sexbrottsmisstänkta som inom poliskåren?? Det är strippfester, dickpicks, våldtäkter, trakasserier, stalking etc.. Måste ju finnas någon länk mellan yrket och brotten ( dominans).. Man blir ju mörkrädd!!!
Citera
2019-12-28, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Vet vi säkert vem MÄ är?
Det glunkas att det är Jair* Rick*rd.
Vad hade de för typ av förhållande?
Kände JJ:s sambo, den utåt sett ordningsamme chefen på äldreboendet, till JJ:s liv med droger och påsättningar av mörka småtjejer?
Kan inte se att hon bett om ditt medlidande, låt närstående vara. Jag undrar däremot om poliserna har debreafing? Tar chefen dem ur tjänst när något traumatiskt inträffat. Jämför polisens stöd kontra ambulanspersonalens stöd efter ex de traumatiska Arbogamorden.
Citera
2019-12-28, 12:00
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forsok
Kan inte se att hon bett om ditt medlidande, låt närstående vara. Jag undrar däremot om poliserna har debreafing? Tar chefen dem ur tjänst när något traumatiskt inträffat. Jämför polisens stöd kontra ambulanspersonalens stöd efter ex de traumatiska Arbogamorden.
Nu är det så att jag har noll medlidande för JJ:s sambo, varför skulle jag ha det? Närstående kanske hade full koll på JJ:s eskapader och missbruk, har du tänkt tanken?
Vem menar du skulle tas ur tjänst och debreafas?
Citera
2019-12-28, 15:28
Medlem
Citat:
Det fetade 1: Får åklagaren hålla inne med bevisning utan att delge den misstänkte det? I så fall under hur lång tid?

Det fetade 2: Så som du och en del andra porträtterar honom är det väl osannolikt att han erkänner bara för att han är häktad eller?

Om du sätter honom under fullständiga restriktioner och låter det gå upp mot ett halvår, då finns det en påtaglig risk/chans att han säger vad som för att slippa sitta på det viset. (finns fall där man låtit det gå över ett år, för bra mycket mindre allvarlig brottslighet)

Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny

Exakt!

Säg en enda annan yrkeskategori (eller människa öht) där man kommer in och berättar om att "nisse var minsann väldig trevlig mot mig vid korvkiosken för 10 år sedan", när vederbörande har varit delaktig i följande:

1. Minst två stycken dödsfall.
2. Våldtäkt (högst troligt iom häktad som polis, vilket i princip nästan aldrig händer)
3. Grovt tjänstefel (diverse narkotika-relaterat)

Man måste fan vara efterbliven för att känna att här finns det minsann läge att berätta om att x var trevlig och korrekt när jag träffade på honom.
Citera
2019-12-28, 16:21
Medlem
shoot-outs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
https://www.google.se/amp/s/amp.svt....ningen-nedlagd

http://proletaren.se/artikel/polisen...mot-supportrar

http://www.smp.se/vaxjo/polisman-ris...-for-sexbrott/

https://arbetet.se/2019/02/28/fler-s...-inom-polisen/

Bara en handfull länkar som en enkel google sökning gav som första sida. Finns det något yrke som har så mycket sexbrottsmisstänkta som inom poliskåren?? Det är strippfester, dickpicks, våldtäkter, trakasserier, stalking etc.. Måste ju finnas någon länk mellan yrket och brotten ( dominans).. Man blir ju mörkrädd!!!

Det är inte alla som klarar av att ha så stor makt och kontroll av människor. ofta lättkränkta, svartskjuka, avundsjuka som resulterar i lågt självförtroende med inslag av att vara kontrollerande. Då kommer maktmissbruket smygande.
Dessa brukar rätta in sig i ledet om de har en rättvis och mentalt stark ledare då fungerar iaf gruppen. annars vet de inte hur ett ledarskap ska vara då gör de fel och utan konsekvenser från början blir det en ohållbar situation som eskalerar.
Utanför tjänsten tar de med sig kontrollbehovet i olika sammanhang som även där blir ohållbar. Här är det svårare om inte vännerna sätter ner foten istället för att låta tiden rulla på så allt till slut blir legitimt med förnedring/trakasserier och sexuella anspelningar som kan leda till stalking och i värsta fall våldtäkt /misshandel osv.

Dominans i kombination med maktmissbruk och inte minst kårandan kan ställa till det för den man minst anar.
Det skulle nog bli bättre om inte poliser utreder poliser som flera andra civiliserade länder gör i värden över.
Citera
2019-12-28, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Nu är det så att jag har noll medlidande för JJ:s sambo, varför skulle jag ha det? Närstående kanske hade full koll på JJ:s eskapader och missbruk, har du tänkt tanken?
Vem menar du skulle tas ur tjänst och debreafas?
Angående sambon är det kanske så. Jag känner ambulansförare, de får vila från jobbet och debriefa när traumatiska händelser inträffat. Du som människa mår inte bra efter ex. Trasiga o döda barn vid olycka. Debriefa är samtal under handledning, krissamtal för att bearbeta det du upplevt o sett. Jag undrar om poliserna får samma stöd eller om de får dra från ärende till ärende? Finns utrymme för vila ex. Efter det att Sarbaz "tappades bort" o förblöder. Det måste ha känts som ett misslyckande hos en del poliser. Arbogamorden måste också satt sig på näthinnan, hur stöds polisen? De har ett tufft o svårt jobb med mycket tragik. De flesta gör ett heroiskt arbete, förbättra för dem. Erbjuds stöd, debiefing, om så är fallet är det obligatoriskt?
Citera
2019-12-28, 22:40
Medlem
Farmbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berra168cm
(finns fall där man låtit det gå över ett år, för bra mycket mindre allvarlig brottslighet)

Låter för bra för att vara sant. Kan du nämna/länka ett par fall?

Citat:
Ursprungligen postat av Berra168cm
1. Minst två stycken dödsfall.
2. Våldtäkt (högst troligt iom häktad som polis, vilket i princip nästan aldrig händer)
3. Grovt tjänstefel (diverse narkotika-relaterat)

1. Finns det misstanke om fler dödsfall menar du och kan du i så fall vara specifik och skriva ut dina misstankar? Eller är det dina fantasier som skenar?
2. Menar du att misstanken om våldtäkt är utfört under arbetspasset?
3. Samma som ovan, menar du att polisen är misstänkt för att ha hanterat narkotika för egen del eller försäljning, under tjänsteutövning?

Citat:
Ursprungligen postat av shoot-out
ofta lättkränkta, svartsjuka, avundsjuka som resulterar i lågt självförtroende med inslag av att vara kontrollerande.

Tror knappast polisen ifråga är vare sig lättkränkt, avundsjuk, svartsjuk eller har lågt självförtroende.
Du har nog inte riktigt koll på känslorna här.
Citera
2019-12-29, 02:08
Medlem
shoot-outs avatar
Polisen i fråga är vare sig lättkränkt, avundsjuk, svartsjuk eller har lågt självförtroende.
Du har nog inte riktigt koll på känslorna här.[/quote]

Är du blind lr? kolla svtplay.se (skotten på nygatan) finns del 1 och 2 att streama.
Där ser man en självgod mkt lättkränkt polis vid namn Jörgen Jansson som går framåt när andra
lugnar sig och lyssnar på ledningen. Men inte Den skjutglade Jörgen han är fullt upptagen med att vara kränkt och
var ju den som hetsade som första bil prejade och avlossade första skotten som tom. Överaskade den yngre kollegan pa Holgersson som inte fattade var skottet kom ifrån.(kanske inte så konstigt eftersom det ricoscherade runt hans ben
Vid hö flygel på Mercan) det kan vara orsaken till de dödande skotten från pa Holgerssons Glock som skjöts från sidan
av Mercan.(han kanske trodde det var Sarbaz som sköt runt benen ) .

Att samma polis dessutom nu sitter anklagad i häkte för Grov våldtäkt/våldtäkt tyder på personlighets störning och som syns i filmen har lågt själförtroende och tydligen maktbegär/kontrollbehov samt nedsättande kvinnosyn.

Ser du ej detta så skrämmer du oss i den milda grad att du själv behöver se dig i spegeln.
Du verkar vara basatt av att försköna din väns kriminalitet. sök stöd om det är jobbigt att ta in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in