2020-01-09, 22:38
Medlem
Varför blir inte detta större i medier? killen har medverkat i en dokumentär, är polisbefäl och brukar tala om allt i NA tex ett grovt brott då får man se våldtäktbefälets fula tryna när han räddar änder.

När hänger han sig? i wish....
Citera
2020-01-09, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Nix, det gjorde han inte.

Men där emot var det ju JJ som såg till att sarbaz vart dödad, hade han inte dragit fram pikadollen (och då menar jag inte den mellan bena som han även är duktigt på att dra fram ) och börja skjuta hejvilt så hade hans kollega aldrig ens dragit fram sitt vapen. Var ju pga JJ plötsliga skjutande som gjorde att kollegan inte visste vart skotten kom ifrån. Så jo visst är han inblandad i två dödsskjutningar!
Citera
2020-01-09, 23:46
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeeze
Men där emot var det ju JJ som såg till att sarbaz vart dödad, hade han inte dragit fram pikadollen (och då menar jag inte den mellan bena som han även är duktigt på att dra fram ) och börja skjuta hejvilt så hade hans kollega aldrig ens dragit fram sitt vapen. Var ju pga JJ plötsliga skjutande som gjorde att kollegan inte visste vart skotten kom ifrån. Så jo visst är han inblandad i två dödsskjutningar!
JJ var med vid det korrekta ingripandet mot Sarbaz, men han sköt inte de dödande skotten.
Citera
2020-01-10, 00:18
Medlem
DenSomSokers avatar
Florerade en film där herr J stolt visade några ungdomar en film där en polisbil prejat en bilist. Var personen i bilen skadad/död? Jag såg den en gång och det såg ut som en person satt i förarsätet. Oavsett så lär även detta användas mot honom. Undra vad hans chefer tycker om att herr J visar folk bilder från polisjakter som han själv spelat in/fotat..

Även intressant i dokumentären där herr J i princip säger att han älskar biljakter, kan inte vara ett bra drag hos en polis. Enligt rykten så lät en finns polis, ni kan gissa, Sarbaz köra iväg trots att det kunde ha stoppat honom på parkeringen redan.
Citera
2020-01-10, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
JJ var med vid det korrekta ingripandet mot Sarbaz, men han sköt inte de dödande skotten.
precis min tanke!
I det fallet gjorde väl JJ helt rätt med varningsskotten mot den påtända killen i bil. Sorgligt att det gick som det gick iof men det ska väl inte JJ lastas för...
Citera
2020-01-10, 00:59
Medlem
shoot-outs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Florerade en film där herr J stolt visade några ungdomar en film där en polisbil prejat en bilist. Var personen i bilen skadad/död? Jag såg den en gång och det såg ut som en person satt i förarsätet. Oavsett så lär även detta användas mot honom. Undra vad hans chefer tycker om att herr J visar folk bilder från polisjakter som han själv spelat in/fotat..

Även intressant i dokumentären där herr J i princip säger att han älskar biljakter, kan inte vara ett bra drag hos en polis. Enligt rykten så lät en finns polis, ni kan gissa, Sarbaz köra iväg trots att det kunde ha stoppat honom på parkeringen redan.

Du har het rätt. Med BiljaktsJörgen som befäl yttre tjänst blev det inte ett korrekt ingripande. Han har för vana att inte lyssna på polisledningens direktiv och försätter hela gruppen samt alla tafikanter i fara på Örebros gator. Han ville helt enkelt inte nöja sig med att förhindra Sarbaz redan innan denne kommit igång med körningen. Här handlade det om att trigga igång en biljakt (vilket han heller ej förnekar i svtplay *skotten på nygatan") . Man kan läsa av polismannens uttryck i filmen som mkt. egotrippad och ska absolut inte leda en grupp. Han kan äventyra hela gruppens insats vilket även skett vid flera tillfällen. Man utesluter inte att betydligt fler sk. biljakter har gjorts i dessa vansinnes farter med skillnaden att GM då undkommit (kört ifrån polisen) det är troligtvis ett mkt stort mörkertal eftersom ingen gripits.
Citera
2020-01-10, 05:25
Medlem
följsams avatar
[quote=DenSomSoker|69872744]Florerade en film där herr J stolt visade några ungdomar en film där en polisbil prejat en bilist. Var personen i bilen skadad/död? Jag såg den en gång och det såg ut som en person satt i förarsätet. Oavsett så lär även detta användas mot honom. Undra vad hans chefer tycker om att herr J visar folk bilder från polisjakter som han själv spelat in/fotat.

Ja, det är intressant vad som kommit fram från JJ telefontömning. Privata bilder på offer efter biljakter som han stolt visar upp för utomstående med efterföljande kommentar, " de kommer inte undan, så enkelt är det". Känns straffbart.
Citera
2020-01-10, 08:06
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA2.0
precis min tanke!
I det fallet gjorde väl JJ helt rätt med varningsskotten mot den påtända killen i bil. Sorgligt att det gick som det gick iof men det ska väl inte JJ lastas för...
Absolut inte. Poliserna hanterade ärendet helt rätt och i det fallet agerade JJ och hans kollegor allt på ett bra sätt. Det enda man kan ha synpunkt på är att Sarbaz kunde köra iväg och utsätta oskyldig för stor fara till han tillslut ställde bilen.
Citera
2020-01-10, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av följsam
Är det minst två narkotikabrott som utreds? Som jag tolkar artikeln är det två olika narkotikabrott.
Jag tolkar det som ett bara. Den misstanken finns i våldtäktsfallet och har funnits hela tiden. Jag ser ingenting om att det skulle vara ytterligare narkotikamisstankar.
Citera
2020-01-10, 15:54
Medlem
Från NA : Polisbefälet släpps inte fri – fortsatt häktad för våldtäkt

Polisbefälet som misstänks för våldtäkt i de södra länsdelarna släpps inte på fri fot. Tingsrätten anser fortfarande att det finns skäl att hålla honom inlåst.
Polisbefälet har i flera veckor suttit häktad på sannolika skäl misstänkt för en våldtäkt 9 december på en ort i de södra länsdelarna. Det finns även misstankar om ett narkotikabrott med i utredningen. Mannen, som är i 50-årsåldern, har hela tiden nekat till brottsmisstankarna.
Samtidigt som polisbefälet suttit frihetsberövad har ytterligare minst en person klivit fram och berättat om saker hon utsatts för. Polisen har därför även startat en utredning om ofredande som ska ha skett i vart fall mellan januari och december förra året.
Under fredagen gick åtalstiden ut för åklagaren. Hon begärde därför att få längre tid på sig att bli klar med utredningen. Det gick inte polisbefälet med på – han ville bli satt på fri fot.
Nu har en ny häktningsförhandling skett i Örebro tingsrätt. Efter en överläggning bakom stängda dörrar beslutade domstolen att polisbefälet ska vara fortsatt häktad.
Åtal ska vara väckt senast 24 januari.
Citera
2020-01-10, 18:44
Medlem
följsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red.and.right
Jag tolkar det som ett bara. Den misstanken finns i våldtäktsfallet och har funnits hela tiden. Jag ser ingenting om att det skulle vara ytterligare narkotikamisstankar.
Du har säkert rätt. Läst om alla artiklar om JJ och det står uttryckligen ett narkotikabrott. Och det finns ett bild där det står narkotikabrott/bruk.
Citera
2020-01-11, 14:50
Medlem
jjagares avatar
Ngn som har koll på vad JJ gjorde innan han blev snut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in