• 1
  • 2
2019-12-07, 19:38
Bannlyst
hej.. min Yamaha ET340 1982 går som tusan.. men hur fort får man köra på landsvägen med skotern..? är de samma som för bilarna..? eller gäller nåt annat kanske.. hehe.. skotern gör lätt över 140kmh på vägarna.. men vad får man för straff om man drar på..? har blivit stoppad en gång pga ingen nummerplåt o fick böta.. men polisen vart imponerad över skotern.. riktigt fräsch maskin... o helvete vad den varvar .

drog ifrån en Polaris 800 PRO RMK 2017 förra vintern med ET:n... de va jämt från början men sen vid slutet så började ET:n öppna upp spjällen rejält.. o helvete, ni förstår inte vilka satans maskiner de där är... helt original också.. hehe.. enda felet är att ramen är sned eftersom ja for in i ett träd förut.. men de påverkar inte körningen.. man susar fram .. hehe..

men hur fort får de gå egentligen??.. o vad tror ni polisen gör..?? tvekar på att de kan köra ikapp mig men om de skulle göra de så va skulle hända?.. hehe..

Mvh Johan
Citera
2019-12-07, 19:41
Medlem
Gabriel Knights avatar
Får ens en skoter eller fyrhjuling köra på landsvägen? Jag tvivlar på det. Du får köra i skogen bredvid landsvägen och då kan du inte köra så fort för då kör du på träd och djur.
Citera
2019-12-07, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Får ens en skoter eller fyrhjuling köra på landsvägen? Jag tvivlar på det. Du får köra i skogen bredvid landsvägen och då kan du inte köra så fort för då kör du på träd och djur.
man får väl visst köra på vägen..? annars så ska väl folk skita i va ja sysslar med.. en gång så var de en tant som anmälde mig för ja snurra runt med ET:n på hennes åker o varva satan kors o tvärs.. .. hehe.. gammelfolket förstår sig inte på lite nyare maskiner..

Mvh Johan
Citera
2019-12-07, 19:44
Medlem
Du får inte köra på allmän väg annat än om du korsar den, eller mycket kort bit om terrängen är helt omöjligt att köra i bredvid. Max 20 km/h.
Citera
2019-12-07, 19:47
Medlem
Man kan få fortkörningsböter för att cykla för fort. Så då kan du definitivt få det med skotern också.
Dock är väl skotrar terrängfordon och man får väl endast korsa/ta absolut kortast möjliga rutt på allmän väg om omöjligt att ta sig dit man måste på annat sätt.
Samma som med fyrhjulingar. Fast sådana finns ju i vägreggade varianter med blinkers och backspeglar som man får köra på allmän väg som vilken bil som helst... Kanske skotrar gör med?
Citera
2019-12-07, 19:49
Medlem
Fejkits avatar
Snöskoter räknas till mopedklass 1 = 40kmh.
Citera
2019-12-07, 19:49
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prestost
Du får inte köra på allmän väg annat än om du korsar den, eller mycket kort bit om terrängen är helt omöjligt att köra i bredvid. Max 20 km/h.

Jag förstod det!!! Ts får bara köra fort hemma på gården. Ute i skogen/terrängen får han köra långsamt för att inte krocka med träd eller djur
Senast redigerad av Gabriel Knight 2019-12-07 kl. 19:56.
Citera
2019-12-07, 19:52
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyz
hej.. min Yamaha ET340 1982 går som tusan.. men hur fort får man köra på landsvägen med skotern..? är de samma som för bilarna..? eller gäller nåt annat kanske.. hehe.. skotern gör lätt över 140kmh på vägarna.. men vad får man för straff om man drar på..? har blivit stoppad en gång pga ingen nummerplåt o fick böta.. men polisen vart imponerad över skotern.. riktigt fräsch maskin... o helvete vad den varvar .

drog ifrån en Polaris 800 PRO RMK 2017 förra vintern med ET:n... de va jämt från början men sen vid slutet så började ET:n öppna upp spjällen rejält.. o helvete, ni förstår inte vilka satans maskiner de där är... helt original också.. hehe.. enda felet är att ramen är sned eftersom ja for in i ett träd förut.. men de påverkar inte körningen.. man susar fram .. hehe..

men hur fort får de gå egentligen??.. o vad tror ni polisen gör..?? tvekar på att de kan köra ikapp mig men om de skulle göra de så va skulle hända?.. hehe..

Mvh Johan
Hehe i en annan tråd hehe fick du inte igån den hehe men den går nu hehe?
Citera
2019-12-07, 19:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Jag förstod det!!! Ts får bara köra fort hemma på gården. Ute i skogen/terrängen får han köra långsamt för att inte krocka med träd eller djur
Ja kör fort som in i helvete överallt.. hehe.. .. har man en ET340 '82 så blir de en jävla hastighet helt enkelt.. rejäla grejor ska köras rejält.. motorn måste ju luftas igenom.. hehe..

Mvh Johan
Citera
2019-12-07, 19:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Hehe i en annan tråd hehe fick du inte igån den hehe men den går nu hehe?
Den går som en dröm... var bara tvungen att tanka så startade den med ett enda ryck.. drog en sväng idag ute på gården o den gick väldigt fint .. 100 blås utan problem ute på åkern nyss.. hehe..

Mvh Johan
Citera
2019-12-07, 19:57
Medlem
KnockeSmockes avatar
Citat:
man får väl visst köra på vägen..? annars så ska väl folk skita i va ja sysslar med.. en gång så var de en tant som anmälde mig för ja snurra runt med ET:n på hennes åker o varva satan kors o tvärs.. .. hehe.. gammelfolket förstår sig inte på lite nyare maskiner..

Mvh Johan
Kanske tanten skulle fara hem till dig och köra en jordfräs på din uppfart, för att ungfolket inte förstår sig på normalt uppförande.
Citera
2019-12-07, 20:01
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ja kör fort som in i helvete överallt.. hehe.. .. har man en ET340 '82 så blir de en jävla hastighet helt enkelt.. rejäla grejor ska köras rejält.. motorn måste ju luftas igenom.. hehe..

Mvh Johan
Gött
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här