2019-12-07, 20:10
Medlem
Kisiragis avatar
Att du påstår att din ET 340 drar ifrån en 160hk "ny" maskin säger en del om denna tråden..

Edit: Hehe
Citera
2019-12-07, 20:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kisiragi
Att du påstår att din ET 340 drar ifrån en 160hk "ny" maskin säger en del om denna tråden..

Edit: Hehe
fast det är sant att min ET körde ifrån en RMK 800..hehe.. ägaren av Polarisen blev lite förbannad över att min skoter går så bra, men så är det..

de är en jävla utväxling på en tidig kortbandad 80-tals-ET. Rapp som in i helvete, den drar ifrån det mesta utan problem... 140 knyck på landsvägen har jag kört .. hehe.. det enda som begränsar framkomligheten är föraren och inte skotern.. riktiga djupsnömonster..

jag körde i 80cm färsk pudersnö förra vintern med 340'n. Min kompis fastnade med sin Skidoo Summit 600 2013 flera gånger, men jag grävde inte ner mig en enda gång med Yamaha'n.. det beror ju såklart på att jag är en erfaren förare, men att skotern är en maskin i världsklass bidrar ju såklart .. hehe

Mvh Johan
Citera
2019-12-07, 21:13
Medlem
Anus.Dos.Deminoss avatar
En film på en likadan maskin som ts, den går ju som ett skollat troll!!!

Hur många meter skidres har du gjort?

Har du dragit andra nya skotrar med din ET?

https://youtu.be/kemQSOz6ryk
Citera
2019-12-07, 23:27
Medlem
Kniv-Yxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyz
hej.. min Yamaha ET340 1982 går som tusan.. men hur fort får man köra på landsvägen med skotern..? är de samma som för bilarna..? eller gäller nåt annat kanske.. hehe.. skotern gör lätt över 140kmh på vägarna.. men vad får man för straff om man drar på..? har blivit stoppad en gång pga ingen nummerplåt o fick böta.. men polisen vart imponerad över skotern.. riktigt fräsch maskin... o helvete vad den varvar .

drog ifrån en Polaris 800 PRO RMK 2017 förra vintern med ET:n... de va jämt från början men sen vid slutet så började ET:n öppna upp spjällen rejält.. o helvete, ni förstår inte vilka satans maskiner de där är... helt original också.. hehe.. enda felet är att ramen är sned eftersom ja for in i ett träd förut.. men de påverkar inte körningen.. man susar fram .. hehe..

men hur fort får de gå egentligen??.. o vad tror ni polisen gör..?? tvekar på att de kan köra ikapp mig men om de skulle göra de så va skulle hända?.. hehe..

Mvh Johan

Ett terrängmotorfordon är ett motordrivet fordon som i huvudsak används för person- eller godstransport i terräng. Terrängmotorfordon delas in i terrängvagnar och terrängskotrar.

Grundregeln är att det är förbjudet att köra motordrivna fordon i terräng, men det finns undantag. Undantagen gäller om det sker i samband med jord- eller skogsbruk samt i samband med viss yrkesutövning. Kontakta länsstyrelsen eller Naturvårdsverket för
frågor om att köra i terrängen.

Terrängskoter och lätt terrängvagn får inte köras på allmän väg, utan bara på enskilda vägar, men det finns undantag. Den som vid färd med ett sådant terrängmotorfordon behöver korsa en väg som inte är enskild får göra det via den kortaste lämpliga sträckan. Detsamma gäller om det med hänsyn till terrängförhållandena är nödvändigt att färdas på vägen. Vid färd på väg får fordonet köras högst i 20 km/timmen.

Tung terrängvagn på hjul får köras på väg, även allmän väg.

En förare av ett terrängmotorfordon som kör ut från terrängen ska stanna fordonet innan han eller hon kör ut på en väg. Föraren ska lämna företräde till trafikanter på vägen.
Citera
2019-12-07, 23:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anus.Dos.Deminos
En film på en likadan maskin som ts, den går ju som ett skollat troll!!!

Hur många meter skidres har du gjort?

Har du dragit andra nya skotrar med din ET?

https://youtu.be/kemQSOz6ryk
fast ET:n på den där filmen är mycket slöare än min...hehe .. hade lagt upp lite filmer från när jag kör satan, men vill va anonym så inte folk i min närhet blir avundsjuka... vet ej exakt hur många meter man stegrat men skulle tippa på en 30-40 meter på rullen.. det räcker med att gasa så reser sig maskinen utan problem..

har fått bogsera en Yamaha Apex Turbo på 230hk uppför en jävlig backe en gång med ET'n... han fastnade men jag kunde hjälpa honom loss .. hehe.. de gick lite tungt men jäveln på Apex'en erkände att han hade skidorna på tvärs och bromsade medan jag bogserade..

Mvh Johan
Citera
2019-12-07, 23:45
Medlem
Anus.Dos.Deminoss avatar
Citat:
har fått bogsera en Yamaha Apex Turbo på 230hk uppför en jävlig backe en gång med ET'n... han fastnade men jag kunde hjälpa honom loss .. hehe.. de gick lite tungt men jäveln på Apex'en erkände att han hade skidorna på tvärs och bromsade medan jag bogserade..

Mvh Johan
Sjukt, vilken jävla maskin, hur många horsepowers har du i det där aset?
Citera
2019-12-08, 04:19
Medlem
Kisiragis avatar
Hehe, ja jävlar vad Yamaha kan göra skotrar hehe. Minns när jag ställde upp med en -85 BR 250 i hillcross förra vintern, rmk 850 hade inte en suck. hehe.

// Hehe
Citera
2019-12-08, 07:42
Moderator
Arne.Ankas avatar
Övriga fordon --> Trafik och körkortsfrågor
/Moderator
Citera
2019-12-08, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Får ens en skoter eller fyrhjuling köra på landsvägen? Jag tvivlar på det. Du får köra i skogen bredvid landsvägen och då kan du inte köra så fort för då kör du på träd och djur.
Min bil är fyrhjulig..
Citera
2019-12-08, 09:29
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av durmazbrorsa
Min bil är fyrhjulig..
Med fyrhjuling syftar man på motorcyklar med 4 hjul
https://sv.wikipedia.org/wiki/Fyrhjuling
Citera
2019-12-08, 09:36
Medlem
Jag undrar "vart" någonstans polisen blev imponerad?
Citera
2019-12-08, 09:44
Bannlyst
Citat:
hej.. min Yamaha ET340 1982 går som tusan.. men hur fort får man köra på landsvägen med skotern..? är de samma som för bilarna..? eller gäller nåt annat kanske.. hehe.. skotern gör lätt över 140kmh på vägarna.. men vad får man för straff om man drar på..? har blivit stoppad en gång pga ingen nummerplåt o fick böta.. men polisen vart imponerad över skotern.. riktigt fräsch maskin... o helvete vad den varvar .

drog ifrån en Polaris 800 PRO RMK 2017 förra vintern med ET:n... de va jämt från början men sen vid slutet så började ET:n öppna upp spjällen rejält.. o helvete, ni förstår inte vilka satans maskiner de där är... helt original också.. hehe.. enda felet är att ramen är sned eftersom ja for in i ett träd förut.. men de påverkar inte körningen.. man susar fram .. hehe..

men hur fort får de gå egentligen??.. o vad tror ni polisen gör..?? tvekar på att de kan köra ikapp mig men om de skulle göra de så va skulle hända?.. hehe..

Mvh Johan

Och till vardags kör du en Lloyd...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in