• 3
  • 4
2019-12-09, 02:35
Bannlyst
https://www.youtube.com/watch?v=nsm6pPK65iw

här ser ni bara ett exempel .. hehe..

Mvh Johan
Citera
2019-12-09, 02:39
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C20
Kan tänka mig ungefär - måste ju va galet
Framförallt accelerationen man har med skoter. Jag har kört lite grann i norra Norrland trakterna runt Kiruna (har släkt där) - kommer inte ihåg vilken det modell, men det var definitivt ingen värstingmaskin.
Kom dock upp i 122 km/h (mätt med GPS) på en plogad isväg på en sjö - och då var det i stort sett toppfart. Men ändå rätt bra fart på en bra fart på en plogad väg som var plogad med svängar också, som en bana för isracing (riktigt kul att köra)
Det coolaste var ju dock 0-100 som gick på typ 4 sekunder - kan tänka mig en sån där som du har går det väl på typ 2-3 sek

Köra på en sån väg eller på leder med packad snö, är ju rätt likt att köra bil (riktigt kul). Lederna är dock ofta så skumpiga, att det är svårt att hålla mer än 50-70 p g a det.
Lössnö kräver däremot en helt annan teknik. Känns som man ska välta i svängarna, om det inte går väldigt långsamt. Man måste kompensera med att flytta sin egen vikt och lägga tyngd på den sidan som är inåt i svängen.
Man har ju set filmer från oplogade sjöar mm dom som verkligen kan köra på sånt underlag också
- fan vad det går
Sen har dom snabbare maskiner också såklart. Men mycket hänger nog på föraren skulle jag tro.

Förövrigt - sliter det inte rätt mycket på medarna att köra på asfalt? Sen borde man ju inte få nån vidare styrförmåga heller. Jag har dock sett moddade versioner med hjul istället för medar, som dom kör på vägar med - då kan man ju även köra på sommaren. Det ser ju riktigt skoj ut.
Dock i Norrland är ju vägarna ofta täckta med snö vintertid och det är så lite trafik att snön aldrig körs bort. Då kanske man kan köra längre sträckor på vägar, även med en skoter i standardutförande.
Slappna av, jeppen är ju inte frisk
Citera
2019-12-19, 11:21
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyz
utanför Göteborg

Mvh Johan
Göteborg?
Finns det snö där nere?😄
Citera