2019-12-08, 13:14
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Förstår inte riktigt vad folks politiska åtaganden har med saken att göra. Jag är vänster och tycker att polisen får oförtjänt mycket kritik. Det här är ett undantag dock.

Du är vänster och anledning till att du idag för fram "och tycker att polisen får oförtjänt mycket kritik"
det är ren taktik där du stämmer i bäcken.

När det kommer till en realitet då gör du genast undantag, då sviker du polisen så som ni inom vänstern alltid har gjort och därför så har vi idag ett samhälle med på en tok för hög kriminalitet.
Citera
2019-12-08, 13:15
Medlem
Sluta larva er!

Det fattar ni väl att Polisens uppgift inte är att direkt på plats (utan rättegång) utdela straff (kroppsstraff som vi inte ens har i ett civiliserat land).

Ni tycker det är OK för att ni gör antaganden om personens etnicitet och vad han kan ha gjort innan och utgår från att det inte kunde drabba er själva. Men det fattar ni väl att det måste finnas regler i ett rättssamhälle och att Polisen behöver hålla sig till reglerna? Vart skulle gränsen gå för när det är OK att spöa upp buset? Är det den enskilde polismannen som avgör på plats? Hur överklagar man ett straff som redan utdelats?
Det är ju en annan sak att Polisen behöver använda våld ibland för att förhindra brott eller övermanna någon som gör motstånd. Men att misshandla någon som redan är bojjad och ligger på marken, med ansiktet neråt... det är uppenbart övervåld.
Kanske vill ni flytta till Saudi Arabien med spöstraff och diktatur?

EDIT: I situationer där personen fortfarande kan utgöra en fara så får man ha mer förståelse för att polisen i en pågående situation inte har facit i hand och att de måste fatta sina beslut snabbt utan att ha fullständig information. Då är det lätt för folk att sitta med facit i hand, spola videor fram och tillbaka och ibland orättvist "döma" polisen som kanske upplever risk för sitt liv och inte har tid att fundera. Men detta är inte en sådan situation.
Senast redigerad av TigerKid2 2019-12-08 kl. 13:26.
Citera
2019-12-08, 13:17
Medlem
Tål man inte lite snö borde man kanske inte flyttat hit!
Citera
2019-12-08, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Du är vänster och anledning till att du idag för fram "och tycker att polisen får oförtjänt mycket kritik"
det är ren taktik där du stämmer i bäcken.

När det kommer till en realitet då gör du genast undantag, då sviker du polisen så som ni inom vänstern alltid har gjort och därför så har vi idag ett samhälle med på en tok för hög kriminalitet.
Fast problemet är ju att Dåvarande Alliansen iiockså är högst bidragande till situationen. Till och börja med så var det ju en viss Reinfeldt som bad folket att "öppna sina hjärtan" Och var det inte Moderaterna som lade ner ett antal polisutbildningar som dom nu i en ren desperation vill öppna upp igen? Nu är ju detta inte en politiktråd så jag ber om ursäkt för OT men du måste förstå att oavsett vart man står politiskt så går det alldeles utmärkt att hylla polisen. Just i detta fall anser jag att polisen i fråga agerat alldeles för vårdslöst, men i övrigt verkar polisyrket vara det mest otacksamma jobb som finns.
Citera
2019-12-08, 13:25
Medlem
Soda--Pops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angestmannen
En gissning om händelsen: Den gripne kör det vanliga "Jag ska knyllar din mama" m.m. polisen tröttnar "Du verkar lite överhettad lille vän, vi kanske ska svalka av dig lite..."
Inget att se, cirkulera.
Det är ingen gissning, snarare texten på ett förtryckt formulär för interna utredningar. Polismannen har bara att kladda på en signatur undertill så läggs utredningen ner.
Citera
2019-12-08, 13:31
Medlem
Sen handlar det ju inte om att "tåla lite snö". Föreställ dig att vara bojjad, så du kan inte ta emot med händerna när du släpas via fötterna med ansiktet ner mot marken.
Citera
2019-12-08, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Kanske inte fungera så, bara för man är bojad, så är man lätt hanterad. Det här kriminella aset har visat på extrem bad attityd emot polisen.

De hanterar antagligen sådana situationer dagligen, så det kan de klara. Normalt är de väl minst två och om det inte räcker så får de kalla på förstärkning, eller om det går köra fram bilen närmare så de kan lyfta in honom.

Jag tvivlar inte på att han kan ha haft dålig attityd eller varit enormt frustrerande. Det gällde ringa narkotikainnehav, våldsamt motstånd och brott mot knivlagen så galen pundare kanske? Men vid det här laget var han redan bojad som sagt.
EDIT: Även om man själv aldrig hör till polisens klientel kan man föreställa sig att en släkting eller vän hamnar snett i livet, går ner sig i droger, får någon psykos och beter sig som en idiot. Skulle det vara OK att han behandlas hur som helst efter att han omhändertagits och är bojjad? Och accepterar man sådant så kommer folk att dö förr eller senare. Kan gälla gamla alkisar med eller folk som bara är psykiskt sjuka.
Senast redigerad av TigerKid2 2019-12-08 kl. 13:42.
Citera
2019-12-08, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fragglarnas-arme
Mitt förtroende för polisen ökar när dom börjar ta till våld..
❤️ ❤️ ❤️ ❤️
Fan dags att dom sätter ner foten
Sluta dalta med kriminella,
Får dom ett hot mot sig om att bli knullade eller dom hotar deras familj. Skjut den jäveln som hotar dirr med minst 5 skott i bröstet eller 2 i huvudet,
Sluta tycka synd om dom kriminella..
..

lite extremt men jag, när man går in i invandrartäta förorter bör man ta upp agressions nivån. brushorna bör inte känna att det kan bete sig hur som helst. minsta lilla uppkäftighet så lappar man tilll dem...
Citera
2019-12-08, 13:53
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Sen handlar det ju inte om att "tåla lite snö". Föreställ dig att vara bojjad, så du kan inte ta emot med händerna när du släpas via fötterna med ansiktet ner mot marken.
Kanske kan lära nån att det är besvärligt att bli behandlad så och eventuellt ha det i åtanke nästa gång man konfronterar snuten = konsekvensanalys
Citera
2019-12-08, 14:24
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av protekk
För det första så kan du vara idiot själv. Kan du inte diskutera utan att vara nedvärderande så svara inte ens på mina inlägg.

För det andra så ska man kunna hantera sin ilska och impulser, speciellt om man är någon med ett skjutvapen. Vi lär väl se ett Deandre Brunston (killen som blev beskjuten med 81 skott för att han inte gjorde som polisen ville) fall i Sverige också snart om det fortsätter som det gör.
Men det kanske du vill?

"Den kriminelle bryter lagen med sitt bebistantrum, vad ska polisen göra?"
De ska göra det de gjorde men det skulle tagit stopp efter att bojorna var på för då har de gjort det de skulle göra och inte börjat misshandla/trakassera/kränka när man är oskadliggjord och inte heller kan försvara sig.
Jaja i en perfekt värld är alla perfekta. Men så ser inte verkligheten ut.
Människor som mästrar andra brukar själva vara långt ifrån perfekta.

Besides så vet inte du om det berodde på dålig impulskontroll eller ett val som polisen gjorde. Det senare är mer troligt för en polis som inte har impulskontroll fungerar inte som polis.
Ibland skiter folk i reglerna.
Reglerna som finns är som jag skrev anpassade till en stat som fungerar. En stat där medborgarna respekterar polisen.
Eftersom en del av våra nyanlända inte gör det så måste reglerna göras om.

Vi kan inte ha regler som i slutändan ger brottslingen mer skydd än både offer och polisen.

Bold är ganska intressant för din dubbelmoral, du kräver av mig att jag ska vara hövlig, du kräver det av polisen, men inte av brottslingen. Något är skevt här.

Jag tittade på filmen en gång till .

Citat:
Ursprungligen postat av tunagubben
https://delivery.youplay.se/r/E4CEE

scrolla ner till TV så finns den där

Han hade säkert fått gå om han inte vägrat, han gjorde ju liksom ingen ansats att göra nåt annat än att vägra röra på sig.

Menar du att poliser ska bära folk som bebisar? Vet du hur tungt det är att lyfta en människa som gör sig lealös? Det är näst intill omöjligt.
Som jag skrev, ett trotsigt barn. Det måste få konsekvenser.
Han verkar ju så tjurig att han fortsätter att att vara leallös trots behandlingen.
Det är faktiskt hans val.
Senast redigerad av Gertrud1 2019-12-08 kl. 14:33.
Citera
2019-12-08, 14:25
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAKEDJAKE
Vet ej om detta är rätt forum att posta i?Det borde ju vara brottsligt iaf. Polis pular in massa snö under jackan på en bojad man som ligger på marken samt släpar runt honom som en sopp påse ca 15 m hållandes i fötterna. länk till tidnigs artikel/video https://www.ekuriren.se/nyheter/eski...sm5293572.aspx

De har ju verkligen sinne för proportioner aktivisterna på Ekuriren.
Citera
2019-12-08, 14:27
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Fast problemet är ju att Dåvarande Alliansen iiockså är högst bidragande till situationen. Till och börja med så var det ju en viss Reinfeldt som bad folket att "öppna sina hjärtan" Och var det inte Moderaterna som lade ner ett antal polisutbildningar som dom nu i en ren desperation vill öppna upp igen? Nu är ju detta inte en politiktråd så jag ber om ursäkt för OT men du måste förstå att oavsett vart man står politiskt så går det alldeles utmärkt att hylla polisen. Just i detta fall anser jag att polisen i fråga agerat alldeles för vårdslöst, men i övrigt verkar polisyrket vara det mest otacksamma jobb som finns.

Reinfeldt monterade ned något alldeles men att skadan var ju redan skedd vad Reinfeldt gjorde det var att utnyttja alla brister, typ som att ränna in kofoten i ett ruttet hus och dra applåder på det. Otroligt cyniskt och kallhamrat
Sverige är politik rakt igenom ända ned i kriminaliteten men att det är OT men att det borde inte vara så för att det är dagens sanning.
Vi kommer aldrig att stå fri ifrån kriminalitet däremot så måste vi få bort den ifrån gatorna då den riktar sig mot våra barn och ungdomar och att deras jakt på pengar till droger drabbar oss vanliga medborgare.

Där så bär din sida skuld att vi har hamnat i ett sådan rent ut sagt tragisk situation.
Framtiden, hur blir det med alla dom unga som pundar på opiater och psykofarmaka ja allt som dom kommer över?
Det måste till krafttag rakt över, polis, skola, vi kan inte förlora det här framtiden kommer inte att förlåta oss om vi bara låter detta gå.
Senast redigerad av Hursomhelsting 2019-12-08 kl. 14:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in