Citat:
Ursprungligen postat av
protekk
För det första så kan du vara idiot själv. Kan du inte diskutera utan att vara nedvärderande så svara inte ens på mina inlägg.
För det andra så ska man kunna hantera sin ilska och impulser, speciellt om man är någon med ett skjutvapen. Vi lär väl se ett Deandre Brunston (killen som blev beskjuten med 81 skott för att han inte gjorde som polisen ville) fall i Sverige också snart om det fortsätter som det gör.
Men det kanske du vill?
"Den kriminelle bryter lagen med sitt bebistantrum, vad ska polisen göra?"
De ska göra det de gjorde men det skulle tagit stopp efter att bojorna var på för då har de gjort det de skulle göra och inte börjat misshandla/trakassera/kränka när man är oskadliggjord och inte heller kan försvara sig.
Jaja i en perfekt värld är alla perfekta. Men så ser inte verkligheten ut.
Människor som mästrar andra brukar själva vara långt ifrån perfekta.
Besides så vet inte du om det berodde på dålig impulskontroll eller ett val som polisen gjorde. Det senare är mer troligt för en polis som inte har impulskontroll fungerar inte som polis.
Ibland skiter folk i reglerna.
Reglerna som finns är som jag skrev anpassade till en stat som fungerar. En stat där medborgarna respekterar polisen.
Eftersom en del av våra nyanlända inte gör det så måste reglerna göras om.
Vi kan inte ha regler som i slutändan ger brottslingen mer skydd än både offer och polisen.
Bold är ganska intressant för din dubbelmoral, du kräver av mig att jag ska vara hövlig, du kräver det av polisen, men inte av brottslingen. Något är skevt här.
Jag tittade på filmen en gång till .
Citat:
Ursprungligen postat av
tunagubben
https://delivery.youplay.se/r/E4CEE
scrolla ner till TV så finns den där
Han hade säkert fått gå om han inte vägrat, han gjorde ju liksom ingen ansats att göra nåt annat än att vägra röra på sig.
Menar du att poliser ska bära folk som bebisar? Vet du hur tungt det är att lyfta en människa som gör sig lealös? Det är näst intill omöjligt.
Som jag skrev, ett trotsigt barn. Det måste få konsekvenser.
Han verkar ju så tjurig att han fortsätter att att vara leallös trots behandlingen.
Det är faktiskt hans val.