2019-12-06, 09:49
Medlem
angestmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackSm1th
Oavsett om den gripne förtjänade eller inte.
Inte okej. Inte konstigt att allmänhetens förtroende för polisen är lågt. Detta gör inte saken bättre.

Tvärt om, det är pga att polisen är så djävla mesiga som förtroendet är lågt, det är så där "Svensson" vill att buset ska tas!
Citera
2019-12-06, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammaray68
Humor, men detta tilltaget kommer stå dom dyrt. Jag blir mäkta förvånad om inte detta leder till disciplinera åtgärder, såsom avstängning utan lön under utredning, prickning mm.
Slöddret kommer givetvis att inkassera ett hyfsat skadestånd oxå, minst ett 5 siffrigt belop.
Varför inte bara köra ut avskrädet i skogen och slå sönder det?

Ankdammspoliser blir aldrig avstängda utan lön - avstängning med lön - sen efter utredning
kanske löneavdrag
Citera
2019-12-06, 09:51
Medlem
Det är brottsligt. Absolut. Oavsett vem som släpas. Men Sveriges poliser begår en massa brott numera då de ej pluggat ordentligt till yrket. Kraven är låga för anställning i dagens samhälle. Jag läste häromdagen att polisen stjäl beslagtaget material - så det ser ut så här 2019.
Senast redigerad av SuperiorityWatch 2019-12-06 kl. 09:54.
Citera
2019-12-06, 09:55
Medlem
Gammaray68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Ankdammspoliser blir aldrig avstängda utan lön - avstängning med lön - sen efter utredning
kanske löneavdrag

Ok, då vet jag hur det fungerar, tack för info.
Men jag är övertygad om att dom kommer få betala för detta. Tyvärr.
Citera
2019-12-06, 09:59
Medlem
Sun Rulers avatar
Viktigt att agera iskallt och mota Olle i grind innan det blir en snöbollseffekt av polisens agerande som slutar med gul snö!

Dock inte ok agerat av polisen även om jag finner det lite humoristiskt.
Citera
2019-12-06, 10:31
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Ett för den gripne helt ofarligt sätt att få in honom på andra tankar än att sätta sig till motvärn. En klok åtgärd. Onödigt att använda batongen när det finns snö.

Polisen kanske skulle ha klipulver/nypon med sig i utrustningen som standard för att lugna ner stökiga personer? Lyckades inte nån brittisk hemlig agent under andra världskriget få den franska tillverkaren av flytvästar för de tyska ubåtsbesättningarna att blanda in klipulver i materialet? Genialiskt.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2019-12-06 kl. 10:34.
Citera
2019-12-06, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackSm1th
Oavsett om den gripne förtjänade eller inte.
Inte okej. Inte konstigt att allmänhetens förtroende för polisen är lågt. Detta gör inte saken bättre.
Helt riktigt en polis skall vara proffesionell i annat fall så skall denne entledigas från tjänsten.
Om mannen skulle omhändertas så räcker det att boja honom och köra densamme till stationen.
Citera
2019-12-06, 11:37
Medlem
StayTrippys avatar
Förespråkar inte kriminalitet alls, inte på något sätt alls.

Tycker dock att detta är oacceptabelt som in åt helvete! Poliser ska motverka all sorts kriminalitet, inte på något sätt tämja på lagen, förnedra människor som i detta fall och absolut inte skada människor. Har man valt att bli polis måste man vara beredd på att föregå med absolut högsta bästa exempel, att kunna vara beredd på all sorts motgång inom yrket.
Poliser är där för att hålla samhället i schack, hoppas alla håller med mig om det.
Precis som vilket yrke som helst med någon sorts av makt ska det inte missbrukas överhuvudtaget, det kan vara allt ifrån rektorer, lärare till politiker och poliser TILL OCH MED. Finns ju regler inom dessa yrken med makt också hur man får agera mot problem eller annan sorts motgång.

Det är sånt här skit som tillkommer med stora konsekvenser, media svartmålar och spottar ut allt möjligt om detta och försöker äta så mycket som möjligt på det. Folket kan börja tvivla eller se mer negativt på polisen. Människor som haft negativa åsikter om polisen innan kommer minst sagt tycka bättre om polisen utan nu sker ju ännu mer hat och inte någonting förebyggande kommer att ske på något sätt alls.

Utöver andras åsikter och konsekvenser tycker jag att det är ett riktigt pissigt beteende, idioter till max. Nu var det bara ena polisen som gjorde detta som syns på klippet, han måste varit extremt mobbad som barn för vem fan kommer ens på idéen? Pajas. Först en ladd-torsk som hängs ut och nu detta, ifrån samma stad också. Bra jobbat!

Jag förespråkar inte kriminalitet alls på något sätt.
Citera
2019-12-06, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammaray68
Humor, men detta tilltaget kommer stå dom dyrt. Jag blir mäkta förvånad om inte detta leder till disciplinera åtgärder, såsom avstängning utan lön under utredning, prickning mm.
Slöddret kommer givetvis att inkassera ett hyfsat skadestånd oxå, minst ett 5 siffrigt belop.
Varför inte bara köra ut avskrädet i skogen och slå sönder det?
"Varför inte bara köra ut avskrädet i skogen och slå sönder det?"[/quote]
Vi lever i en demokratisk stat och jag hoppas att demokratin skall bestå, då behöver vi inte poliser med nazistsympatier. Polisen har medel att sköta sitt arbete på ett korrekt sätt, i annat fall så är de inte bättre än klientelet de skall hålla efter.
Citera
2019-12-06, 12:56
Medlem
Smegmas avatar
Att bli släpad som en sopp påse, alltså, hur lågt kan man sjunka?
Citera
2019-12-06, 13:35
Medlem
Tok-Franss avatar
artikeln i tidningen är låst.
Finns filmen att beskåda på någon alternativ plats?
Citera
2019-12-06, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
artikeln i tidningen är låst.
Finns filmen att beskåda på någon alternativ plats?

https://delivery.youplay.se/r/E4CEE

scrolla ner till TV så finns den där
Senast redigerad av tunagubben 2019-12-06 kl. 13:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in