2019-12-08, 11:15
Medlem
Insults avatar
Han ropar att han ger upp.. ja då har han förmodligen varit dum innan konstapeln låter tjuven åka lite pulka med sitt eget ansikte. Jag har inga problem med detta, men förstår att det finns personer som har det - nämligen folk som inte inser hur verkligheten är och skriker att polisen utövar maktmissbruk. Detta va bara lite hämnd förmodligen för att tjuven varit dum
Citera
2019-12-08, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Är det någon som kan läsa artikeln och kan berätta om det där finns något uttalande från polisen om saken?

Här är ett uttalande från polisområdeschefen i Södermanland.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...ndfangslad-man
Citera
2019-12-08, 11:40
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoBo84
Här är ett uttalande från polisområdeschefen i Södermanland.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...ndfangslad-man
synd att blatten som filmar har parkinson så han behöver hålla telefonen upprätt.

tack för länken!
ser tyvärr inte så mycket på filmen så det kan ju ha hänt vad somhelst i den egentligen.
Citera
2019-12-08, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackSm1th
Oavsett om den gripne förtjänade eller inte.
Inte okej. Inte konstigt att allmänhetens förtroende för polisen är lågt. Detta gör inte saken bättre.

Mitt förtroende för polisen ökar när dom börjar ta till våld..
❤️ ❤️ ❤️ ❤️
Fan dags att dom sätter ner foten
Sluta dalta med kriminella,
Får dom ett hot mot sig om att bli knullade eller dom hotar deras familj. Skjut den jäveln som hotar dirr med minst 5 skott i bröstet eller 2 i huvudet,
Sluta tycka synd om dom kriminella..
..
Citera
2019-12-08, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fragglarnas-arme
Mitt förtroende för polisen ökar när dom börjar ta till våld..
❤️ ❤️ ❤️ ❤️
Fan dags att dom sätter ner foten
Sluta dalta med kriminella,
Får dom ett hot mot sig om att bli knullade eller dom hotar deras familj. Skjut den jäveln som hotar dirr med minst 5 skott i bröstet eller 2 i huvudet,
Sluta tycka synd om dom kriminella..
..
Så polisen ska alltså få gå så långt de själva vill och även vid hot då få avrätta någon på plats?
Citera
2019-12-08, 12:24
Medlem
Steff83s avatar
Polisen gått plåga lite mer slödder för min del.
Citera
2019-12-08, 12:27
Medlem
vemsfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angestmannen
Tvärt om, det är pga att polisen är så djävla mesiga som förtroendet är lågt, det är så där "Svensson" vill att buset ska tas!

Exakt! Haha, det är fan inte lågt för att polisen skulle vara ”tuffa” mot buset idag!
Citera
2019-12-08, 12:57
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Så här är det: I normala fall tycker jag att det daltas alldeles för mycket med kriminella och att polisen får skit vad dom än gör men i detta fall har ju polisen agerat helt felaktigt. Någon typ av bestraffning lär det bli.

Det är vårat samhälle som det är fel på.
Politiker och svansen politiskt korrekta vill se resultat men vägrar att man tar tag i problem utan att saker ska ske via teoretiska resonemang!
Har du någonsin sett någon som har lyckats med prata en glödlampa på plats?

I Frankrike så har jag sett Polis stå i totalt underläge mot bus och gå segrande ur, det är inga som står filmar med sina mobiler utan att folk är i regel nöjda med resultatet.
Jag har en favorit där fyra välväxta påtända män gick amok på en uteservering och att det hela hamnade ute på gatan mitt framför mig och mitt sällskap, in kommer en polisbil ut kommer en manlig och kvinnlig polis dom nickar till oss och skrider till verket, den kvinnlig polisen sätter en side kick rakt i pallen på den hånflinande ledaren en stor hårig fan som åker i backen och sedan djävlar anamma så fick dom stryk, två poliser mot fyra man sedan ringer dom efter en piket och buset kastas in där bak, det gick raskt undan.
Fransmännen stod typ och applåderade och nickande gillande, dom har mobiler men att ingen filmade.
En sådan där lite skitsak här i Sverige det skulle säkert inbegripa två polisdistrikt och ta timmar i anspråk med full media täckning, det är så som det skapas "Kungar" av rena pissluffare och att polisen får stå och skämmas.
Senast redigerad av Hursomhelsting 2019-12-08 kl. 13:05.
Citera
2019-12-08, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Det är vårat samhälle som det är fel på.
Politiker och svansen politiskt korrekta vill se resultat men vägrar att man tar tag i problem utan saker ska ske via teoretiska resonemang, har du sett någon som har lyckats med prata en glödlampa på plats?

I Frankrike så har jag sett Polis stå i totalt underläge mot bus och gå segrande ur, det är inga som står filmar med sina mobiler utan att folk är i regel nöjda med resultatet.
Jag har en favorit där fyra välväxta påtända män gick amok på en uteservering och att det hela hamnade ute på gatan mitt framför mig och mitt sällskap, in kommer en polisbil ut kommer en manlig och kvinnlig polis dom nickar till oss och skrider till verket, den kvinnlig polisen sätter en side kick rakt i pallen på den hånflinande ledaren en stor hårig fan som åker i backen och sedan djävlar anamma så fick dom stryk, två poliser mot fyra man sedan ringer dom efter en piket och buset kastas in där bak, det gick raskt undan.
Fransmännen stod typ och applåderade och nickande gillande dom har har mobiler men att ingen filmade.
En sådan där lite skitsak här i Sverige det skulle säkert inbegripa två polisdistrikt och ta timmar i anspråk med full media täckning, det så man skapar Kungar av rena pissluffare och att polisen får stå och skämmas.
Förstår inte riktigt vad folks politiska åtaganden har med saken att göra. Jag är vänster och tycker att polisen får oförtjänt mycket kritik. Det här är ett undantag dock.
Citera
2019-12-08, 12:59
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
En kriminell är inte utsatt, han är farlig för samhället. Polisen begick inte tjänstefel, han har rätt att använda en vissa mängd våld. Du vet inte vad den här GM har för våldskapital och polisen gör bara sitt jobb.. Så Höll till höger Svensson och rösta rätt, så bli vi av med sånt här skit istället.

Här har vi en som fattat. Tänk att vi är så jäddra hjärntvättade i det här landet att vi sitter och ojar oss när polisen är taskig. I Indien nyligen skulle ett gäng våldtäktsmän vallas på en brottsplats, synnerligen brutal historia där offret dog. Tyvärr försökte de sig på ett ”flyktförsök” och närvarande polis var tvungna att meja ner alla fyra. Dessvärre dog de också. Riktig otur.
Så det blev ramaskri och nu pågår en intensiv debatt om polisbrutalitet....Nej, självklart inte. Polismännen hyllas som hjältar.

https://www.google.com/amp/s/amp.the...d-of-hyderabad

Lärdomen här är inte att polisen ska ta lagen i egna händer. Lärdomen är att du, jag, vi står för lag och rätt. Vi följer spelreglerna och visar hänsyn till varandra. Om någon inte vill vara med i den gemenskapen utan vill sabba, utnyttja och förstöra för oss andra - ja, då är det bara bra om polisen pangar lite. Det är ett normalt mindset överallt utom i Sverige.
Citera
2019-12-08, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Enda skillnaden när polisen blir dragen i snön så kommer vänstern applådera det och att ingen kommer behöva be om ursäkt för det.

Tycker fan synd om de som jobbar som poliser, de kan aldrig göra rätt och om polisen hade släppt den drogade knivmannen så hade det kommit upp en film om det och då hade snuten varit för mesig och polischefen hade även då få be om ursäkt

Nu står ju inte valet mellan att antingen släpa en bojad man på marken eller att släppa honom. Vad sägs om alternativet att boja honom och ta till häktet som vanligt?
Citera
2019-12-08, 13:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Nu står ju inte valet mellan att antingen släpa en bojad man på marken eller att släppa honom. Vad sägs om alternativet att boja honom och ta till häktet som vanligt?

Kanske inte fungera så, bara för man är bojad, så är man lätt hanterad. Det här kriminella aset har visat på extrem bad attityd emot polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in