Citat:
Ursprungligen postat av
Azdz
Så här är det: I normala fall tycker jag att det daltas alldeles för mycket med kriminella och att polisen får skit vad dom än gör men i detta fall har ju polisen agerat helt felaktigt. Någon typ av bestraffning lär det bli.
Det är vårat samhälle som det är fel på.
Politiker och svansen politiskt korrekta vill se resultat men vägrar att man tar tag i problem utan att saker ska ske via teoretiska resonemang!
Har du någonsin sett någon som har lyckats med prata en glödlampa på plats?
I Frankrike så har jag sett Polis stå i totalt underläge mot bus och gå segrande ur, det är inga som står filmar med sina mobiler utan att folk är i regel nöjda med resultatet.
Jag har en favorit där fyra välväxta påtända män gick amok på en uteservering och att det hela hamnade ute på gatan mitt framför mig och mitt sällskap, in kommer en polisbil ut kommer en manlig och kvinnlig polis dom nickar till oss och skrider till verket, den kvinnlig polisen sätter en side kick rakt i pallen på den hånflinande ledaren en stor hårig fan som åker i backen och sedan djävlar anamma så fick dom stryk, två poliser mot fyra man sedan ringer dom efter en piket och buset kastas in där bak, det gick raskt undan.
Fransmännen stod typ och applåderade och nickande gillande, dom har mobiler men att ingen filmade.
En sådan där lite skitsak här i Sverige det skulle säkert inbegripa två polisdistrikt och ta timmar i anspråk med full media täckning, det är så som det skapas "Kungar" av rena pissluffare och att polisen får stå och skämmas.