2019-12-06, 08:20
Medlem
BAKEDJAKEs avatar
Vet ej om detta är rätt forum att posta i?Det borde ju vara brottsligt iaf. Polis pular in massa snö under jackan på en bojad man som ligger på marken samt släpar runt honom som en sopp påse ca 15 m hållandes i fötterna. länk till tidnigs artikel/video https://www.ekuriren.se/nyheter/eski...sm5293572.aspx
Citera
2019-12-06, 08:24
Bannlyst
Men Fyfan, Snö I Jackan, Ni Vet Hur Ont Det Gör!
Livstid För Polisen!
Citera
2019-12-06, 08:36
Medlem
Citat:
Han släpade honom som om han vore en soppåse. Det gjorde mig rädd.

Det är tur att man kan kanalisera rädslan till de reella problemen i samhället idag........
Förmodligen samma klientel som får panikångest av ocensurerade Astrid Lindgren-filmer.
Citera
2019-12-06, 08:37
Medlem
angestmannens avatar
En gissning om händelsen: Den gripne kör det vanliga "Jag ska knyllar din mama" m.m. polisen tröttnar "Du verkar lite överhettad lille vän, vi kanske ska svalka av dig lite..."
Inget att se, cirkulera.
Citera
2019-12-06, 08:38
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Det måste vara en av bästa nyheter jag sett . På länge
Citera
2019-12-06, 08:44
Medlem
Kan någon berätta vad som händer i videon?

Finns den att se någon annanstans?
Citera
2019-12-06, 08:49
Medlem
Utgår ifrån att det är "mannen" dom släpper runt på och trycker snö innanför jackan på.

Helt rätt, förvånad att man ser sånt här så sällan ändå. Skulle varit värre stryk än lite snö för den påtända negern med kniv som troligtvis slagit en tjej.
Gör man motstånd när man blir gripen förtjänar man pisk, det vet båda parter.
Citera
2019-12-06, 08:53
Medlem
Det som händer i klippet är ungefär:
Polisen sitter på mannens rygg och stoppar in snö innanför jackan. Mannen skriker typ sluta, sluta. Sen reser sig polisen upp, tar tag i mannens ben och drar honom mot polisbilen på ett sätt så att ansiktet/huvudet släpas i marken.
Citera
2019-12-06, 09:02
Medlem
Så det förmodat kriminella lilla äcklet som är med och belastar samhället med skyhöga belopp samt medverkar till att göra livet piss för dess omgivning börjar gnälla över att få snö innanför kläderna? Wow, vilken tuffing! 😁 Allt jidder om att "knolla din mamma" osv - och sen grinar den efter en vanlig pulning som vilken random pojke och flicka som helst råkat ut för på skolgården...

Säger inte att jag tycker det är ok av polisen att göra så - de borde vara betydligt med proffsiga - men jag har all förståelse för att det även brister för dem ibland.

Och de hade inte behövt släpa den som den påse skräp den är om den hade följt med frivilligt. Eller typ - varit en laglydig skötsam medborgare..

Seriöst.. vilken jävla mes. Åhh neej - snöööö! 😂
Citera
2019-12-06, 09:06
Medlem
JackSm1ths avatar
Oavsett om den gripne förtjänade eller inte.
Inte okej. Inte konstigt att allmänhetens förtroende för polisen är lågt. Detta gör inte saken bättre.
Citera
2019-12-06, 09:17
Medlem
Det var väl inte så farligt. Så skojar ungarna med varandra på mellanstadiet och på fritids. Ynkligt gnällande av den nya adeln. Lägg ner.
Citera
2019-12-06, 09:49
Medlem
Gammaray68s avatar
Humor, men detta tilltaget kommer stå dom dyrt. Jag blir mäkta förvånad om inte detta leder till disciplinera åtgärder, såsom avstängning utan lön under utredning, prickning mm.
Slöddret kommer givetvis att inkassera ett hyfsat skadestånd oxå, minst ett 5 siffrigt belop.
Varför inte bara köra ut avskrädet i skogen och slå sönder det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in