2020-06-20, 12:41
Medlem
Knuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Nej. Jag lyssnar på Gott Snack, men Jesper kan inte motstå att dela med sig av alla sina problem. En vanlig människa som nästan är 30 skulle skämmas över att leva som ett fyllo, men Jesper verkar stolt över det så som han tvättar sin smutsiga byk i offentligheten. Helt fel forum att försöka få behandling för sin alkoholism, ångest, rädsla och depression i en live-podd.
Det är väl just det som är hans största USP och stor del varför han är så otroligt hyllad av de flesta Gott snack lyssnare. Han är inte en inskolad mediaman som bara går på repeat varje dag. Jag tror han vinner mycket på att vara sig själv och prata om djupa saker också. Inte bara det vanliga ”Ligga med P3”-snacket eller relationsradion. Det blir så jävla uttjatat.

Medan Tora enligt dig är Sveriges roligaste och smartaste person? Det säger nog mer om dig faktiskt. Din agenda lyser tydligt igenom. Vänsterblivna Stockholmstjejer finns det gott om
Senast redigerad av Knux 2020-06-20 kl. 12:44.
Citera
2020-06-20, 13:15
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knux
.
Oj, oj, oj, du är inte klok. Vad du just har gjort dig själv till åtlöje.

Citat:
Det är väl just det som är hans största USP och stor del varför han är så otroligt hyllad av de flesta Gott snack lyssnare. Han är inte en inskolad mediaman som bara går på repeat varje dag. Jag tror han vinner mycket på att vara sig själv och prata om djupa saker också. Inte bara det vanliga ”Ligga med P3”-snacket eller relationsradion. Det blir så jävla uttjatat.

Eller hur, jag går utanför dörren och direkt hör jag hyllningskören till Jespers ära.

Det handlar inte om att vara en "inskolad mediaman". Det finns otal podcasts gjorda av personer som inte är "inskolade mediamän". Det är bara rent sunt förnuft att förstå vad man fläker ut i en podcast och vad man håller till sig själv.

De pratar inte några "djupa saker". De beter sig som högstadieelever med sitt prat om ångest, osäkerhet och tjejer, och Jespers sök efter bekräftelse. Han skulle tjäna på att hitta maskulina förebilder, bygga upp mer självförtroende och bli mer alpha.

Konstruktivt tips: De pratade för ett tag sedan med Calle Schulman, och kom då in på gym och träning. Tidigare har de också nämnt MMA. Mer av detta! De borde också ha med maskulina hjältar och prata mer om maskulinitet. Hur kan de ha ett återkommande segment om Tjej-nytt, men inte något om hur man blir manlig??

Citat:
Medan Tora enligt dig är Sveriges roligaste och smartaste person? Det säger nog mer om dig faktiskt. Din agenda lyser tydligt igenom. Vänsterblivna Stockholmstjejer finns det gott om

Hahaha, idiot. Det var ett citat från Jesper. Det är Jesper som i Gott Snack har beskrivit Tora som Sveriges roligaste och smartaste tjej.

Det säger en del om Jesper, eller hur? Ledsen att rasera din bild av honom.
Citera
2020-06-20, 14:05
Medlem
Knuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Han skulle tjäna på att hitta maskulina förebilder, bygga upp mer självförtroende och bli mer alpha.

Konstruktivt tips: De pratade för ett tag sedan med Calle Schulman, och kom då in på gym och träning. Tidigare har de också nämnt MMA. Mer av detta! De borde också ha med maskulina hjältar och prata mer om maskulinitet. Hur kan de ha ett återkommande segment om Tjej-nytt, men inte något om hur man blir manlig??

Hahaha, idiot. Det var ett citat från Jesper. Det är Jesper som i Gott Snack har beskrivit Tora som Sveriges roligaste och smartaste tjej.

Det säger en del om Jesper, eller hur? Ledsen att rasera din bild av honom.
Både han och Fredrik sa väl det med en varsin flaska bubbel innanför västen? Skulle någon med över en promille i kroppen säga till mig att jag var Sveriges snyggaste och smartaste så måste det inte vara sant vet du Men du vet väl inte vad alkohol gör med kroppen eftersom du är religös?
Med det sagt låter på dina nyktra posts som att du genuint tycker hon är det

Tycker snacket om manlighet, vem som är beta och alfa är ganska tröttsamt. Men man har ju pratat en del med Navid Modiri om det.
Senast redigerad av Knux 2020-06-20 kl. 14:47.
Citera
2020-06-20, 18:24
Medlem
bfjs avatar
Citat:

Precis, är väl just den anledningen varför man väljer att lyssna podd istället för radioskval
Citera
2020-06-21, 00:53
Medlem
Han Edvard Olsson som de hade med i fredagsavsnityet (19/7) var den mest blåsta person jag hört i radio.
Citera
2020-06-21, 12:07
Medlem
aemkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hestetaren
Han Edvard Olsson som de hade med i fredagsavsnityet (19/7) var den mest blåsta person jag hört i radio.
Inte hunnit lyssna på hela. Men hon Romina från liberalerna lät väldigt vettig. Hon kunde snacka gott.

Är det inte lite dumt att man fördelar sina lyssnare på 3 olika appar? Jag tänker att det vore smartare om alla kör ”Podcaster”-appen så man kan komma med på topplistan.
Vad jag vet så används Acast och Patreon appen av många. En tanke bara!
Citera
2020-06-21, 14:19
Medlem
Knuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hestetaren
Det var lite kul att han inte riktigt kunde stå för att han tyckte Joel Kinnaman var en bra skådis och förebild. ”Är inte han lite cool ändå?”
Nä, han var inte riktigt med i snacket. Ville inte bjuda på något smaskigt alls. SVT-fierad
Citera
2020-06-21, 16:32
Medlem
Citat:
Det var lite kul att han inte riktigt kunde stå för att han tyckte Joel Kinnaman var en bra skådis och förebild. ”Är inte han lite cool ändå?”
Nä, han var inte riktigt med i snacket. Ville inte bjuda på något smaskigt alls. SVT-fierad
Jag tror bara att han var korkad. Snygg och korkad. Men Gud ger sällan med båda händerna. Han körde ju den där ”rimligt”-grejen som svar på alla frågor. Jag blev fan förbannad på riktigt de två sista gångerna.
Citera
2020-06-21, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aemkei
Inte hunnit lyssna på hela. Men hon Romina från liberalerna lät väldigt vettig. Hon kunde snacka gott.

Är det inte lite dumt att man fördelar sina lyssnare på 3 olika appar? Jag tänker att det vore smartare om alla kör ”Podcaster”-appen så man kan komma med på topplistan.

Romina var bra, men liberaler för mig framstår som någon sorts religiös kult. Frälsta fanatiker som ska rädda världen.
Men med det sagt så är det trevligt när det kommer seriösare ämnen på tapeten och att inte alla måste hålla med varandra.
Citera
2020-06-21, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aemkei

Podcaster hostar inte Podcasts, utan det är en RSS-länk. Och sista meningen förstod jag inte riktigt, känns som podcast är ett nytt medie för dig va?
Citera
2020-06-21, 17:14
Medlem
Citat:

Knepigt att ha med killar i den åldern. Nyss blivna 20, man har inte kommit in vuxenvärlden och identifierar sig kanske mer med gymnasiet. Hans egenupplevda maktbalans var nog lite sne.

Sedan märktes det att han var förberedd på att koppla på den vuxna sidan men fick istället lite mer avslappnade Gotte Snacket som vi älskar. Jag tror inte mediatränarna han har utsatts för har förberett honom för förtals-knappar och frågor om han tar avstånd från män som är klumpiga i sängen...

Han skulle kommit in med en mer avslappnad inställning och lyssnat mer på podden innan. Var plågsamt när han försökte byta ämne ifrån Toras sex-tjejnytt, pucken passades snabbt tillbaka till Tora.
Citera
2020-06-21, 17:44
Medlem
Knuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Knepigt att ha med killar i den åldern. Nyss blivna 20, man har inte kommit in vuxenvärlden och identifierar sig kanske mer med gymnasiet. Hans egenupplevda maktbalans var nog lite sne.

Sedan märktes det att han var förberedd på att koppla på den vuxna sidan men fick istället lite mer avslappnade Gotte Snacket som vi älskar. Jag tror inte mediatränarna han har utsatts för har förberett honom för förtals-knappar och frågor om han tar avstånd från män som är klumpiga i sängen...

Han skulle kommit in med en mer avslappnad inställning och lyssnat mer på podden innan. Var plågsamt när han försökte byta ämne ifrån Toras sex-tjejnytt, pucken passades snabbt tillbaka till Tora.
Ja idén att baka in tjejnytt med Tora i hans intervju hade kunnat bli roligt och smaskigt ifall han var lite bjussigare och inte tog allt på så stort allvar. En del 20 åringar är väldigt frispråkiga. För Toras tjejnytt var bra, och killarna körde på och ville få in Edward(?) i det goda snacket. Men det var förgäves.

Han skulle ha lyssnat lite innan han kom dit som du säger. Då hade han kanske varit lite mer förberedd på att snacka lite gotte.

Men Romina som sagt var frispråkig och var tydlig med vad hon stod för och inte. Politiker brukar ha krampaktigt svårt med det annars.
Senast redigerad av Knux 2020-06-21 kl. 17:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in