2020-06-21, 17:46
Medlem
Knuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hestetaren
Jag tror bara att han var korkad. Snygg och korkad. Men Gud ger sällan med båda händerna. Han körde ju den där ”rimligt”-grejen som svar på alla frågor. Jag blev fan förbannad på riktigt de två sista gångerna.
Aa ”är det rimligt?” blev lite som ett ”nu vill jag fly härifrån”. Jag tror inte man ska bry sig så mycket om hur man kommer uppfattas i radio och istället blåsa på. Oftast de som uppskattas mest med bjussiga människor i radion.
Citera
2020-06-22, 16:02
Medlem
Aaronwanbissakas avatar
Färjan Håkan var en riktig rolig gäst. Om Gott snack gänget åker till Visby i sommar så måste det bli livesändning från Håkans bar. Fritt med bubbel, lite sång, lite quiz, öppen sluttid osv!!

Håkans machete anekdot var ändå något extra haha. Sjuka thailändare.
Senast redigerad av Aaronwanbissaka 2020-06-22 kl. 16:32.
Citera
2020-06-22, 21:39
Medlem
Äntligen mer Fredrik idag när all airtime inte togs av Jesper. Visst han kan ha sina moments men håller inte som main act. Upprepande o ofta tomma anekdoter som inte går i mål ens när de vässats. O låg ribba för "älskvärd". Skiter ju i gästerna förutom de han vill ut på krogen med.... O hans s v å r a medelklasstrauman, tonårsfunderingar i en 30-årig kropp... Guld med Fredriks mer genomarbetade funderingar. Blås på mer!
Citera
2020-06-22, 23:23
Medlem
Ganska tydligt att Jespers roll när de har gäster att ställa lite mer svåra "utmanande" frågor. De frågor som i vanliga fall görs av "lyssnare".

Hatet är helt orimligt, inget gott snack utan Jesper.
Citera
2020-06-23, 09:37
Medlem
YuriOrlovs avatar
Att par puckar Fredrik om du läser detta:

- Medarbetare (dessutom avlönade) som är med i LIVE radio kommer inte för sent. Punkt. Kom för sent slutade man med efter man flyttar hemifrån. Pinsam nivå.

- Programmet är som bäst när Fredrik styr skutan - ibland tycker jag han lutar sig för långt bak i stolen och låter dom andra ro båten vilket bara resulterar att dom inte kommer framåt.

- Jesper är som en pojkvän man älskar i början för sina tillkortakommanden med sedan bli outhärdlig genom att samma sakar återkommer HELA tiden. Han måste bredda sitt register ihop med gästerna bland annat och sluta cirkulera i samma resonemang. Han är en guldgruva men behöver styras upp.

- Var inte så förtjust i Tora från början men har märkt att hon fungerar bäst i sina egna uppstyrda segment och ihop med gäster. Mycket bra ihop med politiska gäster då hon har lite koll och läst på.

- Ni glömmer KONTEXTEN - berätta för mig som ny lyssnare vem ni menar med "Berra" som ni refererar till. Segment på 5-10 minuter kan annars för mig vara helt bortkastade.

- Fixa ljudet.

Ni är bäst!
Citera
2020-06-23, 14:39
Medlem
Helt enig med ovan, Jesper måste sluta komma sent. Jesper är mysig och smart och gillar ändå era fyllehistorier men det blir för oseriöst när det är varje dag speciellt när ni har en seriös gäst som idag som verkligen totalsågade er (vilket iofs var rätt drygt av honom). Idag var ni för dåligt pålästa för er gäst, Julia är gullig men hon kan liksom inte leda programmet som idag, vet inte hur många gånger hon sa ”mmm” ”åh ja” och andra orelevanta utspel på saker Staffan sa.
Citera
2020-06-23, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YuriOrlov
Att par puckar Fredrik om du läser detta:

- Medarbetare (dessutom avlönade) som är med i LIVE radio kommer inte för sent. Punkt. Kom för sent slutade man med efter man flyttar hemifrån. Pinsam nivå.

- Programmet är som bäst när Fredrik styr skutan - ibland tycker jag han lutar sig för långt bak i stolen och låter dom andra ro båten vilket bara resulterar att dom inte kommer framåt.

- Jesper är som en pojkvän man älskar i början för sina tillkortakommanden med sedan bli outhärdlig genom att samma sakar återkommer HELA tiden. Han måste bredda sitt register ihop med gästerna bland annat och sluta cirkulera i samma resonemang. Han är en guldgruva men behöver styras upp.

- Var inte så förtjust i Tora från början men har märkt att hon fungerar bäst i sina egna uppstyrda segment och ihop med gäster. Mycket bra ihop med politiska gäster då hon har lite koll och läst på.

- Ni glömmer KONTEXTEN - berätta för mig som ny lyssnare vem ni menar med "Berra" som ni refererar till. Segment på 5-10 minuter kan annars för mig vara helt bortkastade.

- Fixa ljudet.

Ni är bäst!

Bra inlägg, håller med allt förutom att jag verkligen uppskattat Tora sen start även om jag tycker att hon är bättre nu. Särskilt bra liknelse med pojkvän.

Jag tar mig friheten att lägga till några:

- Fredrik måste ta ännu mer av en Fredrik Wikingsson-roll (framförallt när det kommer till Jesper) med att sy ihop trådar och mer aktivt redaktörsarbete, det vill säga att bryta av och återfokusera på gästen när det blir för mycket fokus på Jesper. Förstår att det kan vara svårt för Fredrik med tanke på att Jesper blir oerhört nere av kritik.

- Högre krav på medarbetare som e avlönade. Uppskattar verkligen Fredriks och Toras mer uppstyrda och “skrivna” segment eller prator. Det behöver inte vara varje dag, men hade varit kul om det var mer skriptat någon dag i veckan. Kanske från Max sen när han börjar fakturera? Mer Tankesmedjan-stil på segmenten kanske.

Det jag är trött på vad gäller Jesper är ständiga frågor i stil med “fick jag kritik nu?”, inte kul att lyssna på. Filip Hammar fåt hela tiden kritik och tillsägelser av Fredrik, men tar det på rätt sätt för han vet själv om sina brister och vet att Fredrik gör det med kärlek. Om han nu vill bli älskad av alla så borde han se kritiken (inte all, men när riktat från Fredrik) som konstruktiv, som han kan förbättra och om han gör det kan han långsiktigt bli ännu mer älskad. Jesper inse att du är grundälskad istället (av publik och redaktion), men att man fortfarande kan rikta kritik.

Tycker Fredrik verkar mer skärpt överlag sen Bakispodden, det är kul att se.
Citera
2020-06-25, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolorean
Bra inlägg, håller med allt förutom att jag verkligen uppskattat Tora sen start även om jag tycker att hon är bättre nu. Särskilt bra liknelse med pojkvän.

Jag tar mig friheten att lägga till några:

- Fredrik måste ta ännu mer av en Fredrik Wikingsson-roll (framförallt när det kommer till Jesper) med att sy ihop trådar och mer aktivt redaktörsarbete, det vill säga att bryta av och återfokusera på gästen när det blir för mycket fokus på Jesper. Förstår att det kan vara svårt för Fredrik med tanke på att Jesper blir oerhört nere av kritik.

- Högre krav på medarbetare som e avlönade. Uppskattar verkligen Fredriks och Toras mer uppstyrda och “skrivna” segment eller prator. Det behöver inte vara varje dag, men hade varit kul om det var mer skriptat någon dag i veckan. Kanske från Max sen när han börjar fakturera? Mer Tankesmedjan-stil på segmenten kanske.

Det jag är trött på vad gäller Jesper är ständiga frågor i stil med “fick jag kritik nu?”, inte kul att lyssna på. Filip Hammar fåt hela tiden kritik och tillsägelser av Fredrik, men tar det på rätt sätt för han vet själv om sina brister och vet att Fredrik gör det med kärlek. Om han nu vill bli älskad av alla så borde han se kritiken (inte all, men när riktat från Fredrik) som konstruktiv, som han kan förbättra och om han gör det kan han långsiktigt bli ännu mer älskad. Jesper inse att du är grundälskad istället (av publik och redaktion), men att man fortfarande kan rikta kritik.

Tycker Fredrik verkar mer skärpt överlag sen Bakispodden, det är kul att se.
Väl talat! Håller med till fullo och även mycket bra inlägg från YuriOrlov.

Kul att se att det finns fler människor som faktiskt önskar kvalité, innehåll och engagemang i intressanta gäster istället för (Jespers) ointresse om allt som inte handlar om var gäster dricker öl eller hur mycket de tjänat på whatever. Jag uppskattar Jesper för hans obryddhet/okänsla för vad som egentligen bör sägas men kan bli tröttsamt i längden.

Uppskattar fortfarande podden vilket faktiskt är imponerande med tanke på varje dag, utan att tillsynes vara inlästa på vare sig gäst eller schema. Antar dock att Fredrik får det att funka utan att det märks. Helt grymt.

Och Tora. Helt grym. Mer än en ynka dag i veckan är hon väl värd? Och Julia har fantastiskt skönt avslappnad approach och flyter med perfekt. Fanny gör sig nog bättre i det hon gör annars.
Citera
2020-06-25, 05:17
Medlem
Run3s avatar
I tisdagens avsnitt kallar Fredrik Jespers livsstil för "destruktiv".

Har han varit utan el länge? Konstig grej att inte fixa direkt. Runt 05:00 i avsnittet pratade de om det. Hans föräldrar fixade el åt honom i Midsommarkransen. Och tydligen så har Fredrik hjälpt med väckning under en längre tid. Asså, han är ju 28 år, alltså inte ett barn längre.

Försover sig ofta gör han också. Varför?

Han är fortfarande skriven på en lägenhet i Midsommarkransen https://www.ratsit.se/19910810-Lars_...JF8mKOk28VLvLY Så jag antar att han (utöver att inte fixa el) inte heller har orkat adressändra på Skatteverkets hemsida?

På samma adress i Midsommarkransen/Hägersten så verkar hans föräldrar och en syster bo. Har han alltså bott hemma fram tills väldigt nyligen?

Allt låter så konstigt. Är något fel på honom? Fredrik beskrev det ändå som destruktivt.

Jag förstod dock inte helt om det är ett förstahands- eller andrahandskontrakt som Jesper har nu på Söder. Jag antar att det är förstahands, i.o.m. att han är ansvarig för att skaffa elavtal. Hade inte förvånat mig om den strulpellen också har struntat i att skaffa en hemförsäkring. Åtminstone när jag bodde i en hyresrätt för ett antal år sedan, så var jag tvungen enligt hyresavtalet att teckna en hemförsäkring. Så Jesper kanske bryter mot sitt hyresavtal ifall det är så att han inte har en hemförsäkring.
Senast redigerad av Run3 2020-06-25 kl. 05:31.
Citera
2020-06-25, 05:41
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murklans
Helt enig med ovan, Jesper måste sluta komma sent. Jesper är mysig och smart och gillar ändå era fyllehistorier men det blir för oseriöst när det är varje dag speciellt när ni har en seriös gäst som idag som verkligen totalsågade er (vilket iofs var rätt drygt av honom). Idag var ni för dåligt pålästa för er gäst, Julia är gullig men hon kan liksom inte leda programmet som idag, vet inte hur många gånger hon sa ”mmm” ”åh ja” och andra orelevanta utspel på saker Staffan sa.
Det är nästan dagligen fyllehistorier ja. I alla fall mer oftare än de "3" gångerna per vecka som Jesper påstår sig "ha utgång".

Har Jesper bott hemma fram tills nu. Och nu tjänar han äntligen lite pengar. Och det enda han gör nu är att supa bort sina pengar? Låter ju lite alkoholist.

Intresserad av att veta hur många gånger i veckan han faktiskt är ute och festar och dricker. Jag tror inte att han varit helt ärlig tidigare när han räknat hur många gånger i veckan det sker.

Citat:
Ursprungligen postat av Dolorean
Förstår att det kan vara svårt för Fredrik med tanke på att Jesper blir oerhört nere av kritik.

Det jag är trött på vad gäller Jesper är ständiga frågor i stil med “fick jag kritik nu?”, inte kul att lyssna på. .
Ironiskt, för Tora har inte tagit något i betalt för sin medverkan. Däremot fakturerar Jesper för sin medverkan.

Jesper har väl aldrig förberett sig inför sändning? Jag gillar också Toras förberedda segment med tjejnytt, det är väldigt underhållande. Märkligt att Jesper tycks slippa undan att förbereda något alls i veckan. Förstår att det kan vara svårt att hinna förbereda ett segment dagligen (om han är med så ofta), men någon eller några gånger i veckan i alla fall? Fredrik hinner ju med ibland att skriva ett segment.

Sedan så instämmer jag om att Jespers osäkerhet är högst tydlig väldigt ofta.
Citera
2020-06-25, 06:16
Medlem
Run3s avatar
Blir svårare för Gott Snack att driva med Martin Sonebys försovningar framöver, när de själva har Jesper som tycks försova sig både oftare och längre än Martin.
Citera
2020-06-25, 22:05
Medlem
Wetterbergs avatar
Imorgon slår man hårt på PK-trumman med temat "White privilege". Av fyra gäster är samtliga svarta. Gissningsvis kommer programmet bestå av konstant gnäll om hur rasistiskt allt är i Västvärlden. Lite fakta om någon från Gott snack läser:
- araberna tog fler svarta slavar än var européerna gjorde.
- slaveriet avskaffades i världen under 1800- och 1900- talen på initiativ av européer.
- det var afrikaner som fångade in svarta slavar och sålde sedan vidare dessa till européer/araber.
- även afrikaner höll européer som slavar.
- svarta har det bättre (ekonomiskt) i USA och Europa än vad de har det i Afrika.
- de flesta svarta som dödas i USA dödas av andra svarta.
- fler vita än svarta dödas av polisen i USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in