Citat:
Ursprungligen postat av
YuriOrlov
Att par puckar Fredrik om du läser detta:
- Medarbetare (dessutom avlönade) som är med i LIVE radio kommer inte för sent. Punkt. Kom för sent slutade man med efter man flyttar hemifrån. Pinsam nivå.
- Programmet är som bäst när Fredrik styr skutan - ibland tycker jag han lutar sig för långt bak i stolen och låter dom andra ro båten vilket bara resulterar att dom inte kommer framåt.
- Jesper är som en pojkvän man älskar i början för sina tillkortakommanden med sedan bli outhärdlig genom att samma sakar återkommer HELA tiden. Han måste bredda sitt register ihop med gästerna bland annat och sluta cirkulera i samma resonemang. Han är en guldgruva men behöver styras upp.
- Var inte så förtjust i Tora från början men har märkt att hon fungerar bäst i sina egna uppstyrda segment och ihop med gäster. Mycket bra ihop med politiska gäster då hon har lite koll och läst på.
- Ni glömmer KONTEXTEN - berätta för mig som ny lyssnare vem ni menar med "Berra" som ni refererar till. Segment på 5-10 minuter kan annars för mig vara helt bortkastade.
- Fixa ljudet.
Ni är bäst!
Bra inlägg, håller med allt förutom att jag verkligen uppskattat Tora sen start även om jag tycker att hon är bättre nu. Särskilt bra liknelse med pojkvän.
Jag tar mig friheten att lägga till några:
- Fredrik måste ta ännu mer av en Fredrik Wikingsson-roll (framförallt när det kommer till Jesper) med att sy ihop trådar och mer aktivt redaktörsarbete, det vill säga att bryta av och återfokusera på gästen när det blir för mycket fokus på Jesper. Förstår att det kan vara svårt för Fredrik med tanke på att Jesper blir oerhört nere av kritik.
- Högre krav på medarbetare som e avlönade. Uppskattar verkligen Fredriks och Toras mer uppstyrda och “skrivna” segment eller prator. Det behöver inte vara varje dag, men hade varit kul om det var mer skriptat någon dag i veckan. Kanske från Max sen när han börjar fakturera? Mer Tankesmedjan-stil på segmenten kanske.
Det jag är trött på vad gäller Jesper är ständiga frågor i stil med “fick jag kritik nu?”, inte kul att lyssna på. Filip Hammar fåt hela tiden kritik och tillsägelser av Fredrik, men tar det på rätt sätt för han vet själv om sina brister och vet att Fredrik gör det med kärlek. Om han nu vill bli älskad av alla så borde han se kritiken (inte all, men när riktat från Fredrik) som konstruktiv, som han kan förbättra och om han gör det kan han långsiktigt bli ännu mer älskad. Jesper inse att du är grundälskad istället (av publik och redaktion), men att man fortfarande kan rikta kritik.
Tycker Fredrik verkar mer skärpt överlag sen Bakispodden, det är kul att se.