2020-09-11, 22:57
Medlem
Kewks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AxelDeLarge
För mig var det tvärtom, Varan-tv-killen var nog den tråkigaste och mest intetsägande gästen hittills. Får massor med lätta softball-frågor men kan inte producera ett enda intressant svar. Att han är gift med VD:n för Cirkus Cirkör verkade som ett uppslag till en intressant diskussion, men han kunde ju bidra NOLL. Tjejdiskussionen i början var visserligen lite svajig bitvis, men det var ändå småintressant att få höra deras uppfattning kring "tjockhet". Dock verkade de ju ha svårt att skilja på att fysiskt aktiv/hälsosamt liv är objektivt sett bra, samtidigt som att ångest och skuldkänslor kring sin egen kropp kan vara dåligt och påfrestande.

Tomten Ken Ring kom väl inte ens? Vilket jag tänkte direkt när jag såg att han var bokad. Kommer han verkligen dyka upp i en liten studio på söder en fredagsmorgon kl. 7?

Bra skrivet,håller med till 100%. Förövrigt sa väl Fredrik att Ken är hemma med sjukt barn.Antagligen ett svepskäl.(?)
Citera
2020-09-11, 23:25
Medlem
Inget vidare att lyssna på, ett gäng verklighetsfrånvända muppar som lever i sin lilla stängda bubbla fylld av synd, och de försöker dra ned andra i träsket. Försöker prata som F&F, dåliga kopior.

Väldigt imponerad dock över att de lyckades styra upp ett telefonsamtal med självaste Jonas Falk i Spanien. Det var helt fantastiskt, om än kort.

Well done!
Citera
2020-09-12, 09:57
Medlem
Det bästa av gott snack jag någonsin hört var första timmen i fredags. Förmodligen var det för att Jesper inte var inne och förstörde varenda diskussion med en pissig top 3-lista eller en ölhistoria.
Senare förstörde han såklart hela programmet med sin närvaro.

Att Fredrik planerar att lägga ner tjejnytt för att de "inte har råd" kommer nog bli dödsstöten för min del. Tjejnytt med Tora är det enda som har någon som helst behållning i detta programmet. Att han väljer att betala lön till Jesper (som inte tillför ett skit av värde) istället för Tora är helt sjukt.

Jesper "vi ska nog inte prata för gott om knark, det är ju farligt"
Jesper 2 sekunder senare "Jag älskar att gå på bläckan, alkohol är inget farligt, bla bla fucking bla.

Hoppas Jesper försvinner så att programmet blir lyssningsbart.
Citera
2020-09-12, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slimmbo2
Det bästa av gott snack jag någonsin hört var första timmen i fredags. Förmodligen var det för att Jesper inte var inne och förstörde varenda diskussion med en pissig top 3-lista eller en ölhistoria.
Senare förstörde han såklart hela programmet med sin närvaro.

Att Fredrik planerar att lägga ner tjejnytt för att de "inte har råd" kommer nog bli dödsstöten för min del. Tjejnytt med Tora är det enda som har någon som helst behållning i detta programmet. Att han väljer att betala lön till Jesper (som inte tillför ett skit av värde) istället för Tora är helt sjukt.

Jesper "vi ska nog inte prata för gott om knark, det är ju farligt"
Jesper 2 sekunder senare "Jag älskar att gå på bläckan, alkohol är inget farligt, bla bla fucking bla.

Hoppas Jesper försvinner så att programmet blir lyssningsbart.

Du kommer vara saknad. <3
Citera
2020-09-13, 15:06
Medlem
Vill börja med att säga att Jesper ÄR en stor del av behållningen med gott snack: han är mestadels underhållande.

Men maken till irrationell, inkonsekvent och emotionell människa får man leta efter:

- Påstår att han "kan ta kritik" fast att han är den mest lättstötta personen i gott snack. Det räcker med att en person har en annan åsikt än honom för att personen ska kvalificeras som "otrevlig".

- Generaliserar vilt om folkslag och kulturer (vilket är kul), skrattar med när Tora tar upp negativa generaliseringar om tjejer (vilket också är kul), MEN blir defensiv så fort någon säger något negativt och generaliserande om män.

Sammanfattningsvis: han låter inte andra spela på samma spelregler som honom själv. Han får skämta gränslöst om det han tycker är OK att skämta om, men blir sur när andra skämtar om saker som träffar honom.

Förra veckans tjejnytt var olidligt att lyssna på eftersom att Jesper konstant avbröt för att argumentera emot. Friktion behövs, men eftersom att det är Toras segment hade det räckt om han brutit in någon enstaka gång, stället för att ta över segmentet. Både Caroline och Tora var tålmodiga och bemötte hans argument på ett respektfullt sätt, ändå gnäller han i efterhand om hur "otrevlig" Caroline var och att hon "gick till attack" mot honom, när Jesper var den enda som uppvisade negativa känslor (sur, defensiv, irriterad).
Citera
2020-09-13, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linje40
Frej Larsson bottnar inte i att använda yääni, men jag tycker det var fint att han verkade vara så intresserad av människor runt omkring sig.

Yäääääni vad menar du? Vilka mer slang är det förbjudet att använda som vit man?

Citat:
Första gången jag inte lyssnar hela avsnittet, jag är inte målgrupp, det förstår jag, men vad är det som är bra med det här?

Om du lyssnat på alla avsnitt och det tog dig så lång tid att inse att du inte gillar programmet är det snarare ett svaghetstecken hos dig.
Citera
2020-09-14, 11:06
Medlem
lisa.emilia1990s avatar
Är ett STORT fan, har lyssnat på nästan alla avsnitt sedan start, och nu har det alltså gått så långt att jag var tvungen att starta konto här på flashback bara för att kunna skriva ner lite tankar kring programmet jag spenderat så mycket tid med i mina hörlurar.

First thing first: ÄLSKAR hur ni bashar Parisa. Har jobbat med henne på några produktioner, och hon är alltså fullständigt vidrig. Härskartekniker, självupptagen/narcissistisk och ofta ett riktigt jäkla as. HUUUR kan svenska folket inte se hur hemsk hon är, jag tycker att det går igenom rutan så tydligt. Hennes senaste produktion kvartsamtal känns bara som en kuliss så Parisa ska kunna glänsa och visa sig smartare än de som hon intervjuar. Man kan nästan bli fnittrig i möten med henne, för hon är lite som en karikatyr på sig själv. Fortsätt granska!!

Och, när jag ändå skriver i min första flashbacktråd så kommer här en skamlös recension på programledarna, med reservation att jag, som jag skrev innan, ÄLSKAR SKITEN. Men ändå lite saker jag tänkt på under alla dessa timmar, och som jag och mina kompisar som också lyssnar på har snackat lite om:

Fredrik - tycker att Fredrik är otrolig på sitt jobb som ankare, att kunna balansera mellan att vara the voice of reason, samtidigt som han är syrlig och rolig. Otroligt! Om jag ska säga nåt negativt är det kanske alla hans pedo-skämt, som nästan bara känns tvångsmässiga och inte så roliga. Som att han MÅSTE få in en pedofilreferens i varje avsnitt. Var roligare de första gångerna än nu. Men överlag, lyser som en stark stjärna. Älskar dessutom när han vågar vara personlig och sårbar.

Jesper. ÄLSKAR Jesper, tycker att han adderar till så mycket till programmet. Speciellt nu när han är nykter på vardagarna och lite vassare. Däremot tycker jag att det är synd att han är/har blivit så lättkränkt. Tar ofta död på samtalen eftersom han blir kränkt och stämningen blir lite svajig. Det bästa som finns är ju folk som kan skratta åt sig själv. Känns som att det har blåst lite vindar internt mellan redaktionen, och att han nu försvarar sig själv och sin persona med näbbar och klor, vilket man kan höra som lyssnare. Det är nog det enda som skaver lite, för annars är han så jäkla smart, allmänbildad, rolig och charmig. Och ja, kanske att han borde bli lite bättre på att ställa frågor och låta intresserad av de andra runt bordet. Men missförstå mig rätt - utan Jesper blir samtalen ofta platta och förutsägbara, så han är ju svinviktig för innehållet.

Calle - varför inte han med hela tiden? Och pratar hela tiden? Han är otrolig! Grundad, snäll, skön och som lyssnare känner man sig alltid trygg och på bra humör när han är med i diskussionen.

Hannes - awww, så lillgammal, så dryg och precis så som alla är när de är unga och tror att de har koll på hela världen. Ibland roligt att lyssna på, ibland outhärdligt. Kanske mest outhärdligt tbh.

Ghettopanelen med Sylvia - tyckte att hon var femplus. Var är hon? Otroligt underbar person! Content-stjärna av rang!

Casper, samma låda som Calle. Svårt att toppa likeability-nivån här. Gullig!

Max - varför är inte han med oftare? Och Gunilla. ÄLS på båda!

Tora. Underbar. Men är tjejpanelen lite överhypad eller? Alltså missförstå mig, den är femplus, men ”enda anledningen till att jag lyssnar” - kommentarerna är lite överdrivna eller? Då tycker jag att Sylvias segment var minst lika bra, kanske lite roligare till och med för hon var så jävla skön och ofiltrerad.

Gud, blev en roman! Aja, hoppas ni orkat läsa till slutet. Sammanfattningsvis, det här är det roligaste som hänt den svenska poddvärlden. Nyskapande, genuint och med en smart edge. Fortsätt det otroliga jobb ni gör! TACK!
Citera
2020-09-14, 13:48
Medlem
Roland Janssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lisa.emilia1990
Är ett STORT fan, har lyssnat på nästan alla avsnitt sedan start, och nu har det alltså gått så långt att jag var tvungen att starta konto här på flashback bara för att kunna skriva ner lite tankar kring programmet jag spenderat så mycket tid med i mina hörlurar.

First thing first: ÄLSKAR hur ni bashar Parisa. Har jobbat med henne på några produktioner, och hon är alltså fullständigt vidrig. Härskartekniker, självupptagen/narcissistisk och ofta ett riktigt jäkla as. HUUUR kan svenska folket inte se hur hemsk hon är, jag tycker att det går igenom rutan så tydligt. Hennes senaste produktion kvartsamtal känns bara som en kuliss så Parisa ska kunna glänsa och visa sig smartare än de som hon intervjuar. Man kan nästan bli fnittrig i möten med henne, för hon är lite som en karikatyr på sig själv. Fortsätt granska!!

Tycker verkligen du skall kopiera in din info om Parisa i denna tråd (FB) Parisa Amiri (Redaktör Nöjesguiden) då jag, utan att ha träffat människan, länge misstänkt att hon är ett as och en dålig förlorare (bygger det på hennes ansiktsuttryck i På Spåret där hon verkligen inte kan hålla masken om det går det minsta dåligt). Dock kan jag inte minnas att vi har diskuterat henne i denna tråden?

I övrigt, bra förstainlägg
Citera
2020-09-14, 14:10
Medlem
lisa.emilia1990s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roland Jansson
Tycker verkligen du skall kopiera in din info om Parisa i denna tråd (FB) Parisa Amiri (Redaktör Nöjesguiden) då jag, utan att ha träffat människan, länge misstänkt att hon är ett as och en dålig förlorare (bygger det på hennes ansiktsuttryck i På Spåret där hon verkligen inte kan hålla masken om det går det minsta dåligt). Dock kan jag inte minnas att vi har diskuterat henne i denna tråden?

I övrigt, bra förstainlägg

Åh! Finns alltså en hel tråd om Parisa, underbart, haha! Jag refererade till att Gott Snack har pratat om henne flera gånger i podden. Blir alltid lite glad när de dissar henne, för jag tycker att det verkar råda någon konstig koncensus kring vilket geni hon är. Och absolut, visst, hon är svinsmart, men hon är också en förskräcklig människa irl. En av de värre, och då har jag ändå jobbat med ganska många mediemän i mina dagar
Citera
2020-09-14, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Yäääääni vad menar du? Vilka mer slang är det förbjudet att använda som vit man?

Om du lyssnat på alla avsnitt och det tog dig så lång tid att inse att du inte gillar programmet är det snarare ett svaghetstecken hos dig.

1. Inga utom yääni, frågor på det?
2. Gillar programmet, det är den trötta bruden som var med Tora och Julia jag inte orkar med.
Citera
2020-09-14, 14:22
Medlem
Citat:
1. Alla utom yääni, frågor på det?
2. Gillar programmet, det är den trötta bruden som var med Tora och Julia jag inte orkar med.

1. Yääääni vad menar du? Är alla ok eller alla förbjudna förutom yäääääääni?

2. Ja, nya bruden är rätt skitnödig. Rätt trött och förstår inte vad hon gör där - rubbar balansen totalt.

edit: nu editera du ditt inlägg så stryk nummer ett. Ska skriva ner att yäääääääni är förbjudet.
Citera
2020-09-18, 17:36
Medlem
En rättning Jesper, Vasalund tränas av min gamla tränare Dalibor Savic. Han är i och för sig också galen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in