2019-11-23, 11:11
Medlem
Frozzzts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Kanske har skrivits. Men designen har att göra med hur den skall tillverkas. Bilen viks ihop. Origami ladies and gentlemen. Svetsas på ett färre antal ställen. Vi krock deformeras bilen och kraften sugs upp i deformationen och som sedan kan räta ut sig igen.

Men kul med rutorna. Ful trots allt men nytänk.

Din första del med effektivare tillverkning lät vettig, men stycket om "reverserad deformation" lät bara dumt. Vad menar du där?
Citera
2019-11-23, 11:15
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Onekligen. Men den är garanterat inte lika bra som en "normal" pick-up eftersom en normal pick-up går att köra dussintals mil längre på en dag, och ännu längre i svinkyla.

Hur många dussin ska vi lägga till de 80 milen?

År 2021 är säkert Teslas nya batteri klart.
Noteera att räckvidden är 500+ miles.
Citera
2019-11-23, 11:18
Medlem
Förutom att den blir fulare än den redan är, innebär inte det triangelformade baksidan att den blir mer opraktisk för att lasta saker som sticker ut lite?
Citera
2019-11-23, 11:19
Medlem
tokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av home-sapiens
Du har just bevisat att bilen är allt annat än flopp. Hur många andra pick-ups har en egen tråd på Flashback och som dessutom toppar mest lästa trådarna? Att göra en pick-up som ser ut som alla andra hade varit en flopp.

Haha sant. Jag kanske är Elon Musk.

Men helt ärligt, jag börjar gilla skapelsen nu, efter floppen lagt sig. Sett en del klipp från en del som fått åka i den. Verkar mäktigt.
Citera
2019-11-23, 11:22
Medlem
tokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Om man är miljömupp och kör "väldigt, väldigt tunga stenar" så är den nog given i garaget på Värmdö.
Troligen kommer alltså biståndsminister Isabella Lövin med familj att ställa sig i kö direkt för en slik skapelse.

Skämt åsido, så kommer man nog att vänja sig vid utseendet och uppskatta det man tyckte var fult och avvikande vid första anblicken. Det har väl gått så med den där bilen som kom för tio år sedan med en hög bisarr front. Den blev ingen hit, men man reagerar inte längre på åbäket.

Att Teslan skulle bli vanlig på landsbygden i den amerikanska mellanvästern, som är pickupens naturliga habitat, är väl mer tveksamt. De har ju lite svårt t o m för japanska bilar där, så el ses nog som lite knapsu. Och med en elbil går det ju inte att praktisera "rolling coal".

Jag börjar gilla den. Haha. Det är något annat liksom.
Citera
2019-11-23, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av har
Förutom att den blir fulare än den redan är, innebär inte det triangelformade baksidan att den blir mer opraktisk för att lasta saker som sticker ut lite?
Man kan rulla upp baksidan så att den blir som en vanlig pickup länk.
Citera
2019-11-23, 11:34
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frozzzt
Din första del med effektivare tillverkning lät vettig, men stycket om "reverserad deformation" lät bara dumt. Vad menar du där?

De diskuterades om inte det härdade stålet i krock skulle krossa den mötande bilen och inte deformeras som normala krockgodkända bilar. Det härdade stålet såg jag också som ett problem. Men där är just denna konstruktion av vikningen som rör sig istället för att knycklas ihop. Om den "rätar ut" sig eller inte får väl krocktester visa närmare, men inte omöjligt med ett så hårt stål.
Citera
2019-11-23, 11:36
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av har

Du kan inte last saker som sticker ut på sidan, de får sticka ut baktill med en liten flagga.
Citera
2019-11-23, 11:42
Medlem
Undrar hur långt man kommer kunna köra med den när den är tungt lastad och med släp. Känns som en ganska avgörande faktor om den ska nyttjas som pickup.

Förövrigt tycker jag återigen att det är synd att Tesla slösar bort sådan potential i drivlinan genom att i mitt tycke bygga bilar som känns billiga.

Hade mycket väl kunnat köpa en Tesla om de byggt en lyxbil som jag kan använda som motorvägslok. Antal mil per laddning kommer i framtiden inte vara något problem, men som jag sagt tidigare är en bil betydligt mer än bara drivlina.
Citera
2019-11-23, 11:58
Medlem
Känns som flakytan blir rätt lidande.. Bilden med ATVn ger mig feelingen av Skoda Pickup-size..

Vindrutekrossen var ju också hygglig stolpe ut där man inte tänkt hela vägen, kullagerkulor är generellt extremt hårda jämfört med låt säga det mesta, det är en orsak att stålkulor är rätt vanliga i bomber!
Jag antar att det hade gått klart bättre om Musken langat fram Glocken och pangat på rutan.
Citera
2019-11-23, 12:04
Medlem
Bluebeast72s avatar
Vilken flopp,,,

Knappt körbar, skitkvalite o flashbacks zoerunkare blir väl enda köparen i norden.blir väl enda köparen i norden.
Citera
2019-11-23, 12:04
Medlem
yz44s avatar
Utseendemässigt ser den ut att vara designad av en utvecklingsstörd 12-åring.
Finns så många möjligheter till nya lösningar när det gäller elbilar så det är synd att se hur de inte tillvaratas.
EM har gett elbilsbranschen ett uppsving men nu känns det mer som att han har gjort sitt.
Kanske är det nu dags för de stora kanonerna att ta över stafettpinnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in