Flashback bygger pepparkakshus!
2019-11-23, 12:06
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Och hur är säkerheten för den som krockar med denna bil?

Den blir nog ganska rakbladsliknande för eventuella fotgängare som blir påkörda av den i alla fall.
Citera
2019-11-23, 12:12
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Hur är det med deformationszoner och energiupptagning vid krock?
Citera
2019-11-23, 12:55
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Det här är troligtvis den råaste bil jag någonsin sett. Cyperpunk 2020😎
Kolla interiören och framlyktorna på kvällen:

https://youtu.be/oTZ84U-K_5k

Men jag förstår inte hur priset bara kan vara ca 40.000$? En vanlig Volvo ligger runt 600.000SEK och de flesta Tesla kryper upp kring miljonen.
Hur kan den vara så billig? Vad är haken?
Citera
2019-11-23, 13:07
Medlem
mandelbiskviers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Det här är troligtvis den råaste bil jag någonsin sett. Cyperpunk 2020😎
Kolla interiören och framlyktorna på kvällen:

https://youtu.be/oTZ84U-K_5k

Men jag förstår inte hur priset bara kan vara ca 40.000$? En vanlig Volvo ligger runt 600.000SEK och de flesta Tesla kryper upp kring miljonen.
Hur kan den vara så billig? Vad är haken?

Priset gäller på andra sidan Atlanten.
Citera
2019-11-23, 13:09
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Vilken flopp,,,

Knappt körbar, skitkvalite o flashbacks zoerunkare blir väl enda köparen i norden.blir väl enda köparen i norden.

Va? Har du redan testat?
Citera
2019-11-23, 13:12
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mandelbiskvier
Priset gäller på andra sidan Atlanten.

Det förstår jag men vad menar du, att i Sverige kommer prislappen bli det dubbla?

Kommer lägga en beställning under dagen. Råaste jag sett.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2019-11-23 kl. 13:41.
Citera
2019-11-23, 13:38
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljungbacken666
Jag och frugan var uppe och kollade på releasen.
När bägge rutorna sprack så var jag helt säker på att de skulle köra in den riktiga bilen.
Satan så ful den var!
Men nu börjar börjar jag gilla den lite mer. Absolut inte pga utseendet men det verkar som att den skall vara väldigt tålig och praktisk. Priset verkar ju inte heller vara illa.
En rostfri bil är ju något man har drömt om.
Väntar på att se mer detaljerade bilder inifrån och förvaringslösningar.

Jag hade missuppfattat att den skulle börja säljas i december men såg nu att det var först i slutet av 2021. Fan värre än när Microsoft lanserade telefoner ett halvår efter visning.

Jag tror dom tar liten risk när dom säger rostfri, för den rostar inte första 10 ändå och sen är batteriet slut så ingen vill ha den i andra hand. Elbilar är som datorer, vem vill ha en 5 år gammal?
Citera
2019-11-23, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Man fäller ner lämmen drar ut rampen och backar så flyttar man bakomvarande bil.

Hur många som bor inne i staden har pickup idag?

Finns ju ett flygplan med liknande design, F-117_Nighthawk:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Lockheed_F-117_Nighthawk.

Kommer Cybertruck inte heller att synas på radarn?

200 000 förhandsbokningar?

Byggnadsfirmor/ entreprenad gillar sånna trucks, känner dock ingen personligen som har en amerikansk pickup, inte så vanligt
Citera
2019-11-23, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Jag tror dom tar liten risk när dom säger rostfri, för den rostar inte första 10 ändå och sen är batteriet slut så ingen vill ha den i andra hand. Elbilar är som datorer, vem vill ha en 5 år gammal?

Nja inte riktigt samma som datorer.
Elmotorer har inte samma utveckling som processorer. Sen hoppas jag solid state batterier blir verklighet.
Då blir batterierna riktigt billiga och bra. Elbilar har ju visat sig ha ett riktigt bra andrahandsvärde redan nu.
Citera
2019-11-23, 13:54
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpidersNmonkeys
Byggnadsfirmor/ entreprenad gillar sånna trucks, känner dock ingen personligen som har en amerikansk pickup, inte så vanligt
Byggfirmor köper Dodge, Mercedes, Volkswagen eller Mitsubishi. Utseendet lär stöta bort betydligt fler än det attraherar. Livslängden på en udda design är dessutom kortare än en klassisk design.
Citera
2019-11-23, 14:46
Medlem
Haloumis avatar
Det här är en taktik för att få aktiekursen att gå ner lite. Mäktigt folk som bestämt denna strategi och blankat aktien före visningen av denna bil. Sedan gick aktien ned 6% och dom kammade hem storkovan. Blir extra tydligt att man beställt floppen med krossade rutorna också.

Samtidigt får Tesla visa upp en pickup som man vet alla fanboys i världen kommer försvara. Det visar fanboysens sanna jag. Dom kan släppa något så in i helvete fult som detta och ändå sitter folk och säger att den minsann är snabbare än en F150. Och att den såg ful ut först men sedan jävlar blev den snygg. Haha. Sjukt.
Citera
2019-11-23, 15:27
Medlem
Silvermoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Den blir nog ganska rakbladsliknande för eventuella fotgängare som blir påkörda av den i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Hur är det med deformationszoner och energiupptagning vid krock?

Krocksäkerheten är intressant. Jag jobbar med sånt men har ingen insyn i just Tesla.
Saken är ju den att det finns lagkrav, både på fotgängarskydd och sånt som deformationszoner påverkar. Om de kommit så här långt så har de med all säkerhet redan kollat det och frågan är om de vågar frångå trenden med 5 stjärnor i NCAP som är betydligt tuffare än lagkraven.

Iofs kan de kamma en del NCAP-poäng på förarassistans men de får inte ha hur dåliga resultat annars ändå... Blir intressant att se!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in