2019-11-23, 02:36
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpidersNmonkeys
Hur ska man lyckas parkera detta fordon i stockholms innerstad, finns ju inte parkeringsrutor för detta monster

Man fäller ner lämmen drar ut rampen och backar så flyttar man bakomvarande bil.

Hur många som bor inne i staden har pickup idag?

Finns ju ett flygplan med liknande design, F-117_Nighthawk:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Lockheed_F-117_Nighthawk.

Kommer Cybertruck inte heller att synas på radarn?

200 000 förhandsbokningar?
Senast redigerad av PeterNoster 2019-11-23 kl. 02:44.
Citera
2019-11-23, 02:41
Medlem
ErnstRamsteiners avatar
Haha enbart denna tråd säger allt. Hur många Peaguots, eller hur de stavas, eller en den fd svenska bilen Volvos modeller som släpps om 2-3 år är på heta ämnen? Kommer givetvis sälja som smör. Tyckte också den såg lite skum ut vid första anblicken. Sedan vill jag ha den. Bara för att. Speciellt för att reta de jag vet kommer störa sig på den.
Citera
2019-11-23, 03:11
Medlem
klubbes avatar
Beställde precis en dual motor!
Kör tunga stenar ibland och behöver en bil som pallar med vikten...
Citera
2019-11-23, 09:30
Medlem
Sorry ... oerhört ful!

Och det okrossbara pansarglaset funkade ju sådär.

Aktien störtdyker ...
Citera
2019-11-23, 09:47
Medlem
Vilken jävla helvete bil va ful fan, har Elon fått hjärncancer? fan värre än märket elon, någon som köper saker där ens? dammsugare? Ser ut som något från 90 talet, röven på bilen kunde var Kitts knightrider kusin, såg så jävla b och gammalt ut, är det nostalgia tid? hjärncancer tider säger jag. FYFAN
Citera
2019-11-23, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Första intrycket wtf, vilken ful kärra.
Andra intrycket, vart beställer jag.

Är det så du träffade din fru också?
Citera
2019-11-23, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WbZV
Sannolikheten för att monstret någonsin kommer till försäljning är väl ändå inte så stor? Av alla Musks vansinniga projekt så är det bara en bråkdel som är verklighetsförankrade. Skulle de inte bygga en elektrisk långtradare för något år sedan? Var köper man den? Och det var bara några månader sedan man skulle skynda sig att köpa en Tesla för under miljonen, för när bilarna blev självkörande efter nästa mjukvaruuppgradering skulle priserna stiga tiofaldigt.

Att dom tar emot beställningar betyder att den ska ut på marknaden. Dom 3 mest säljande bilarna i USA idag är pick-ups. Så det är klart den kommer sälja som smör vilket även syns på beställningarna, 200.000 första 5 timmarna. Cybertruck må vara ful vid en första anblick men ställer man den bredvid en F150 så är det som att jämföra en leksakspistol i plast med AK47.

Långtradaren kommer 2020-2021
Sportbilen Roadster kommer 2020-2021
Cybertruck kommer 2021-2022
Modell 3 finns att köpa från ca 499.000 SEK
FSD (självkörning) är för tillfället förbjudet i EU
Senast redigerad av home-sapiens 2019-11-23 kl. 10:13.
Citera
2019-11-23, 10:34
Medlem
Frozzzts avatar
Säga vad man vill om Musk osv, men detta var fan i mig ballt. Outside the box så att säga
Citera
2019-11-23, 10:46
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikenik
Unik design. Om bilen är lika bra, eller bättre, än en "normal" pick-up för samma pris och jag behövde en pick-up skulle jag köpa.

Onekligen. Men den är garanterat inte lika bra som en "normal" pick-up eftersom en normal pick-up går att köra dussintals mil längre på en dag, och ännu längre i svinkyla.
Citera
2019-11-23, 10:47
Medlem
Kosacks avatar
Kommer mig att tänka lite på Hummer H1, fast med futuristisk (eller något) design. Målgruppen är säkert inte hantverkare, eller entrepenadmaskinsförare, eller de som vill ha en Ford F-150.
-> Högavlönade innerstadsbor som vill verka lite coola, och samtidigt inte köpa ett koldioxidmonster att parkera utanför bostadsrätten, så man får skämmas ögonen ur sig ;-)
Citera
2019-11-23, 10:52
Medlem
zlatanskusinbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Inte riktigt vad jag hade förväntat mig när man säger "pickup". Ful som stryk och inget som kan säljas som pickup. Vilken målgrupp hade de tänkt sig. Robocop vill säkert beställa en dock.

Ful absolut men Teslafanatikerna kommer ändå att köpa den. Den har nog ingen framtid i Sverige men i Usa kommer Silicon Valley folket att köa för att köpa den.
Citera
2019-11-23, 11:00
Medlem
Stones avatar
Kanske har skrivits. Men designen har att göra med hur den skall tillverkas. Bilen viks ihop. Origami ladies and gentlemen. Svetsas på ett färre antal ställen. Vi krock deformeras bilen och kraften sugs upp i deformationen och som sedan kan räta ut sig igen.

Men kul med rutorna. Ful trots allt men nytänk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in