Citat:
Ursprungligen postat av
MeggieCleary
Ja helt korrekt. Jag läste om ett fall och såg bilder från övervakningskamera där en ung kille tvingades under hot att ta ut pengar från bankomaten och ge till rånarna. Efteråt ville rånarna tacka och ta i hand. Offret tog dessa i handen och tackade. Konstigt kan man kanske tycka men han var förmodligen paralyserad av rädsla.
Det här kommer ju ALDRIG att ta slut så länge man tackar sin förtryckare. Ibland är det läge att ta lite stryk för att slippa hata sig själv resten av livet. Dessutom medför det här beteendet att förövarna blir mer och mer fräcka, förr skedde överfallsvåldtäkter i mörka skogar utan allmän insyn, nu sker de i tätbefolkade områden under kameraövervakning (!). Kan det ha något samband med att offren ”fryser till is” och inte på något sätt tänker signalera att något hemskt händer dem?
Om jag var tvungen att välja mellan en misshandel eller våldtäkt skulle jag utan tvekan ta stryk. Jag skulle inte vilja leva vidare och älta i huvudet att jag nog borde ha försökt göra motstånd. Kräket som våldtog på toan verkade inte ens fatta att han begick ett övergrepp. Tack så jävla mycket, idiot.