2019-12-04, 13:05
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
fb går i takt med polisen. Inte riktigt hundra att mordet skett i lägenheten men polisen har det som hetast i nuläget.

Så dags för analys av bild.
Var i Uddevalla exakt är detta? Bilden ska röra sig om eldningsplatsen skorna och glasögonen. Muren på baksidan måste väl någon uddevallaboende känna igen?.

https://minfil.com/J7h4s0D1nd/sg_png
Kan säga till 99.9% att det är lgh
Där är mina källor säkra.
Citera
2019-12-04, 13:07
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Då borde man inte gått ut initialt med att man kan tänka sig/hoppas att hon faktiskt fortfarande var vid liv. Nej, jag tror inte det finns någon film. Jag är övertygad om att mordet inte är så noga planerat. Detta har han kommit på samma dag, eller dagarna innan, pga svartsjuka. Tror jag i alla fall.

Källa på det? Näää - tänkte väl det.

Bara fria fantasier och sensationssnack. Detta om att det skulle finnas en film om mordet.
OM det skulle finnas = då har de bevis som räcker och blir över.

Helt fantastiskt IQbefriat tänk. Att GM skulle filma dådet.

Ett mord planeras inte så ofta och GM tänker oftast inte så heller. De flesta mord sker i "det svartnar i sinnet och förståndet" dvs "här och nu"! Sedan får de panik och försöker tänka logiskt vilket inte brukar bli som de tänkt sig för att dölja dådet för att de är inblandade. Det är då det börjar bli riktigt makabert såsom bl a kan innehålla styckning av BO (men inte alltid - det finns andra sätt också) och bortforslande och städning av brottsplatsen.

Paragraf 7 (det som i polisarbetet kallas för "lilla sinnesundersökningen") måste göras då de måste utesluta/alt. bekräfta att dådet har skett i stundens ingivelse - alternativt så går man vidare med "stor sinnesundersökning" som ska påvisa att GM har bestående osundhet i sin mentala hälsa.

Idag står det rubriker i media (nyheterna) att "misstänkt brottsplats" är den häktade 22-åringens bostad. Det material (rätt mycket) har tagits ifrån lägenheten och måste ha gett resultat i brottsutredningen när dessa saker har analyserats - min tro ska väl tilläggas.

- - -

Fruktansvärt tragiskt att de redan nu vet att Wilma är avliden. Vi får hoppas att de hittar resten av kroppen - dels för att kunna åtala ngn person/personer för dådet. Men främst - för de anhöriga. De behöver "få hem" Wilma för att kunna ordna med begravning i sin bottenlösa sorg. Man begraver liksom inte "en kroppsdel" - utan man behöver få "hem" hela kroppen. Sedan behöver de få vetskap om vad som hände deras tös. Att spekulera /här och på andra sociala medier/ gör dem INTE gott.
Det förvärrar snarare deras möjlighet att bearbeta sorgen.
Citera
2019-12-04, 13:09
Medlem
Bambambis avatar
Från Aftonbladet idag
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wPJJa5/misstanken-har-mordades-wilma-17

”Efter begäran om åtalsförlängning kommer en ny häktningsförhandling sannolikt hållas på fredag.
– Det ser inte ut som att han kommer medge åtalsförlängning utan han verkar vilja komma till tals vid en omhäktningsförhandling, säger åklagare Jim Westerberg.”

Undrar vad han vill säga då? Och varför vänta med att säga det istället för att prata nu?
Citera
2019-12-04, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Källa på det? Näää - tänkte väl det.

Bara fria fantasier och sensationssnack. Detta om att det skulle finnas en film om mordet.
OM det skulle finnas = då har de bevis som räcker och blir över.

Helt fantastiskt IQbefriat tänk. Att GM skulle filma dådet.

Ett mord planeras inte så ofta och GM tänker oftast inte så heller. De flesta mord sker i "det svartnar i sinnet och förståndet" dvs "här och nu"! Sedan får de panik och försöker tänka logiskt vilket inte brukar bli som de tänkt sig för att dölja dådet för att de är inblandade. Det är då det börjar bli riktigt makabert såsom bl a kan innehålla styckning av BO (men inte alltid - det finns andra sätt också) och bortforslande och städning av brottsplatsen.

.
Källa på vad?
Citera
2019-12-04, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daxshandlaren
Intressant, och positivt

Verkligen inte.

Den nya åklagaren får hela fallet att verka vackligt. Åklagarens saknad av precision och konkretion blir påtaglig, han borde inte uttala sig alls när han tyvärr mest svamlar. När man är i början av ett brott och saknar all form av objektiva rekvisitmoment så kan man inte bara luta sig tillbaka på de subjektiva, vilket den nya åklagaren verkligen gör i artikeln du upplever som positiv. Finns inget positivt alls med den artiken.
Citera
2019-12-04, 13:13
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Wilmas pappa måste vara en riktig svensk fjant och hen. Visst, det var nog svårt att vara ihop med en svensk häxa som troligen mamman har varit. Men cuckifieringen är uppenbar här. Att som pappa tillåta sin söta 17-åriga korkade dotter att vara ihop med sånt här brunt muslimpack som kurder är.
Ja, cuckismen är stark här. Svenska pappor bör uppfostra deras döttrar bättre i muslimfrågan. Kommer din dotter hem med en kurdisk pojkvän så har du misslyckats som förälder.

Citat:
Ursprungligen postat av PaulPaljett
Du bör ringa ditt närmaste vattenreningsverk och be om att få komma på studiebesök.
Inte ens om du skulle få för dig att tömma en container med blod i avloppet skulle det synas där. Det är sådana enorma mängder vatten som strömmar genom. I sagda reningsverk strömmar det igenom 7 miljoner kubik vatten per år. Det är ca 800 kubik i timman, eller 13 kubik per minut.
Jag är såklart medveten om att några liter blod späs ut ganska fort i så stora mängder vatten som ett vattenreningsverk behandlar dagligen (du är ju rena raketforskaren som klarade av att lista ut sådana självklarheter på egen hand ), och att det är en svår uppgift för forensiker att försöka hitta Wilma's blod via den vägen. Men jag talar om DNA-spår här. Samtidigt bör det ju inte vara en totalt omöjlig uppgift att undersöka det ena och det andra, särskilt avloppsrören i kurdo tishko's lägenhet, och topsa lite färska DNA-rester och lite högre halter av hemoglobin och anti-kroppar, vita blodceller osv än vad som vanligtvis förekommer i avloppsrör.

Hur är det med hundarna, har de lyckats sniffa sig fram till Wilma's blod?
Senast redigerad av EliasAlucard 2019-12-04 kl. 13:17.
Citera
2019-12-04, 13:19
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollflickan89
Och sen ska mördarens föräldrar mörda den som mördade deras son då? Det blir en ond spiral.. Det finns inget som rättfärdigar att mörda någon.
Detta är givetvis väldigt tragiskt men tyvärr kan inte ett mord till få någons barn tillbaka.

Fast det är skillnad.

Att ta livet av en mördare är rättvist.
Att ta livet av en oskyldig är aldrig rättvist.
Likväl är någon som tar livet av en oskyldig, en ond mördare.
En som tar livet av samma mördare, är en god mördare, en rättvisans man.

Om Englas pappa slog ihjäl Anders Eklund, hade du sagt att han är lika ond som Eklund då?
En pedofil som våldtog, mördade och brände upp hans dotter?

Det går definitivt att rättfärdiga.

Samma sak här. En styckmördare som har ihjäl Wilma, går aldrig att rättfärdiga.
En fader som har ihjäl styckmördaren, går definitivt att rättfärdiga. Detta förstår t o m rättssystemet som lägger stor vikt vid omständigheterna och det emotionella stadie man hamnar i.

The good and the bad.
Det finns ingen moralisk rätt i att hämnas på en god mördare och det skulle heller aldrig ske om den fadern visste att sonen hade styckmördat en annan faders oskyldiga dotter. I 9/10 fall hade t o m pappan förstått att det var självförvållat, sen finns det alltid undantag.

Hämnd får aldrig tillbaka någon, men det kan dämpa hatet mot personen som gjorde det för när den personen är borta finns inget mer att göra. Och man vet att personen aldrig går fri eller kan unna sig ett gott liv - och framför allt vet man att rättvisan har vunnit. Man vet att den personen som valde att släcka en annan oskyldig persons liv aldrig kommer kunna leva och njuta av det liv som flickan förtjänade, men aldrig fick uppleva. Detta är rättvisa, och väldigt väldigt logiskt.
Senast redigerad av -DaRude- 2019-12-04 kl. 13:24.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Verkligen inte.

Den nya åklagaren får hela fallet att verka vackligt. Åklagarens saknad av precision och konkretion blir påtaglig, han borde inte uttala sig alls när han tyvärr mest svamlar. När man är i början av ett brott och saknar all form av objektiva rekvisitmoment så kan man inte bara luta sig tillbaka på de subjektiva, vilket den nya åklagaren verkligen gör i artikeln du upplever som positiv. Finns inget positivt alls med den artiken.

Helt enig med dig . Uttalandet känns inte alls positiv . Begära förlängd åtalstid med nya uppgifter att dom har en misstänkt brottsplats i mgms bostad . Alltså det känns som att dom i nuläget har väldigt lite på fötterna . Tidigare uttalande från advokaten att hon var förvånad över att mgm blev häktad på dom svaga grunderna som lades fram stärker också den känslan .

Vist tycker jag tystnaden är bra från åklagare/polis . Men när dom ändå släpper nått så känns det fruktansvärt spretigt .
Känns bara som det blir mer oklarheter .
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Skändats? Vad mer skända kan man göra när man mördat och styckat någon?

Styckningen i sig är skändning, så fort medveten åverkan öht görs på en kropp. Kan ju vara mer också, det vet vi inte ännu.
Citera
2019-12-04, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordAmok
Jag misstänker ändå att han spolat ner kroppen efter ha styckat den i mkt små bitar. Huvudet gick inte och möjligtvis andra delar som han blivit tvungen att åka i väg med. Alt lämnat i soptunnan.

Eftersom det gått så många dagar innan misstanke om brott så har han kanske med sin far haft lång tid att skära och hacka

Skulle jag få bestämma skulle jag ta dit en vvs firma som filmar avloppet, och besöka reningsverket i hop om fynd.

Iallafall om det inte hittas mer ute i naturen.

Att mordplatsen är i hans lägenhet styrker denna möjlighet ännu mer.

Jag börjar tro att delarna har bränts på värmeverket. Om inte nuvarande bevisning håller (som kan vara sms eller bilder tagna med mobil) kommer han inte att kunna dömas för mord, utan bara styckningen.
Citera
2019-12-04, 13:25
Medlem
Labanoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
fb går i takt med polisen. Inte riktigt hundra att mordet skett i lägenheten men polisen har det som hetast i nuläget.

Så dags för analys av bild.
Var i Uddevalla exakt är detta? Bilden ska röra sig om eldningsplatsen skorna och glasögonen. Muren på baksidan måste väl någon uddevallaboende känna igen?.

https://minfil.com/J7h4s0D1nd/sg_png

Jag vet EXAKT var detta är, det är strax ovanför Dynamitbacken, och mer detaljer finns i inlägget jag skrev till monocerotis kl. 10:46 idag!

Inlägget här -> (FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.
Citera
2019-12-04, 13:32
Medlem
Labanoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanos
Jag vet EXAKT var detta är, det är strax ovanför Dynamitbacken, och mer detaljer finns i inlägget jag skrev till monocerotis kl. 10:46 idag!

Inlägget här -> (FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Tillägg till inlägg (FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Det är samma plats som visats bl.a. på tv i nyhetsinslagen med lite mer omkringliggande miljö, det är därför jag är så säker på min sak. Brukar löpträna där ofta.
Senast redigerad av Labanos 2019-12-04 kl. 13:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in