2019-12-01, 00:35
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vishking
Precis man vet ju att det fullkomligt dräller av döda människor runt om i Sverige med likadana tatueringar så det säger ingenting faktiskt.

Sannolikhetsläran i skolan kan inte ha kommit särskilt naturligt för dig..

Men är du korkad på riktigt?

Hur många med en specifik tatuering har avlidit och försvunnit inom de senaste 10 dagarna? Det är ju inget skelett eller kranium som hittats. En rättsläkare behöver ungefär en kvart på sig att bestämma ungefärlig tid för frånskiljande / döden.
Det vimlar ju liksom inte av kvinnor saknade inom tio dagar i Uddevallaområdet.

Nivån på många av inläggen här slår någon sorts rekord,, sanna mina ord!
Citera
2019-12-01, 00:35
Medlem
2019-11-14? eller 2019-11-15?
"En natt i slutet på förra veckan, alltså vid samma tid som den sista kända observationen av Wilma gjordes, så hörde grannen tunga steg i trapphuset.
– Det var inga vanliga steg, utan det lät extra högt. Jag tänkte att det kanske var någon som var full eller så, men nu vet jag inte vad jag ska tro.
– Jag öppnade ytterdörren för att se vad som stod på, men då var det ingen där."

om vitne var så vaken så borde GM släpat allt på första vändan.
tung väska som slår i trappstegen.
vad framkommit så var hon 1,65 lång.
kapad vid lårbenet så halva längden kvarstår, tillräckligt för att få ner hela kroppen i hyfsad stor koffert/resväska.
troligt polis hittat övre delen och nu letar effter två ben för att få mer bevis om eventuella skador och en hel W till familjen att begrava.
Citera
2019-12-01, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
En sak som man inte förstår- varför väntade polisen 5 dagar för att förhöra Wilmas pojkvän och genomsöka hans bostad? Wilma kanske log kvar skadad i hans lägenhet

Hon anmäldes väl försvunnen lör/ sön. Grips tisdag. De är 2 dagar... får polisen in en anmälan att hon är försvunnen så släpper de nog inte allt de har för att gripa pojkvännen samma minut. Även om jag förstår ” hur du tänker”
Citera
2019-12-01, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Dröjde det två dagar från första förhör till gripande eller inte? Vem dillar?

Och att avgöra hur effektivt och proffsigt de har jobbat går ej för någon utomstående som saknar fakta att avgöra.
Kanske borde de utifrån vad som framkom vid anmälan att tagit in mgm direkt, vad vet vi?

Jag skrev: MGM anhållen misstänkt för mord, 2 dagar efter att anmälan om försvunnen person är gjord.

Han förhördes redan samma dag hon anmäldes försvunnen. De hade ingen misstanke om brott då. Så jo, att fatta beslut om särskild händelse, starta sök och anhålla honom 2 dagar efter anmälan är grund nog för mig iallafall, att tycka de gjort ett VÄLDIGT bra jobb
Citera
2019-12-01, 00:38
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Dröjde det två dagar från första förhör till gripande eller inte? Vem dillar?

Och att avgöra hur effektivt och proffsigt de har jobbat går ej för någon utomstående som saknar fakta att avgöra.
Kanske borde de utifrån vad som framkom vid anmälan att tagit in mgm direkt, vad vet vi?
De behövde nog bevis för att anhålla honom, det tog ca 2 dygn och det är snabbt.
Han var säkert misstänkt innan tisdagen men de behövde som sagt bevis för att kunna anhålla
Citera
2019-12-01, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Men är du korkad på riktigt?

Hur många med en specifik tatuering har avlidit och försvunnit inom de senaste 10 dagarna? Det är ju inget skelett eller kranium som hittats. En rättsläkare behöver ungefär en kvart på sig att bestämma ungefärlig tid för frånskiljande / döden.
Det vimlar ju liksom inte av kvinnor saknade inom tio dagar i Uddevallaområdet.

Nivån på många av inläggen här slår någon sorts rekord,, sanna mina ord!

Jag skulle nog vilja påstå att tatueringar är bra signalement så jag håller givetvis med om även en tatuering har sin plats i eventuell identifiering.
Citera
2019-12-01, 00:41
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Av naturliga skäl kan jag absolut inte gå in närmare på vilka mina källor är. Då röjer jag dem. Och det kommer aldrig att hända.

Och, igen. Jag hävdar inte att det ÄR så. Men allt talar för att det är just huvudet man funnit, som gör att man med säkerhet kan hävda att Wilma med hundra procents säkerhet inte lever längre.

Hade det "bara" varit en arm, ett ben eller ett finger, så hade det inte kunnat uteslutas att Wilma fortfarande är i livet. Men vi får se vad som mer framkommer i den här ytterst tragiska historian.

Jag ljuger aldrig, varken härinne eller någon annanstans. Vi får se vad som är de riktiga uppgifterna i det här fruktansvärda fallet. Förhoppningsvis vi mer säkra svar, bara inom några dagar från nu.

Ännu ett inlägg som är totalt galet!

Det går alldeles utmärkt att avgöra om en person var avliden när kroppsdelen frånskiljdes från kroppen.
Oavsett vilket fynd som polisen gjort kan man avgöra om personen var vid liv när styckningen skedde.
Citera
2019-12-01, 00:42
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Polisen visste inte ens att hon var försvunnen före söndag den 17 november. Samma dag förhördes pojkvännen.

Mycket kan man alltid vara efterklok om, men ser inte vad polisen skulle gjort annorlunda just där. Det var till och med ovanligt snabbt handlat av dom, för att vara ärende om försvunnen person.
Vadå inte visste?
En ung, söt tjej försvinner under natten till den 14 nov. Hennes syster skickar massa oroliga inlägg i sociala nätverk. Vad gör polisen då? Väntar i 3 dygn med anmälan, sedan ringer per telefon (!!) till pojkvännen, sedan väntar ytterligare 2 dygn för att undersöka pojkvännens bostad. Är det bra jobb? Skulle polisen kommit hem till pojkvännen samma dag som anmälan togs emot, kanske skulle man hittat hennes kropp i bostaden redan den 17 november.
Citera
2019-12-01, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gravedigger69
Vet man vart kroppsdelen var funnen?

Någon säger Orust/ varekil. Men de är bara rykten.. var på Orust den dagen å mötte en jävla massa polisbilar
Citera
2019-12-01, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DontGetStuck
2019-11-14? eller 2019-11-15?
"En natt i slutet på förra veckan, alltså vid samma tid som den sista kända observationen av Wilma gjordes, så hörde grannen tunga steg i trapphuset.
– Det var inga vanliga steg, utan det lät extra högt. Jag tänkte att det kanske var någon som var full eller så, men nu vet jag inte vad jag ska tro.
– Jag öppnade ytterdörren för att se vad som stod på, men då var det ingen där."

om vitne var så vaken så borde GM släpat allt på första vändan.
tung väska som slår i trappstegen.
vad framkommit så var hon 1,65 lång.
kapad vid lårbenet så halva längden kvarstår, tillräckligt för att få ner hela kroppen i hyfsad stor koffert/resväska.
troligt polis hittat övre delen och nu letar effter två ben för att få mer bevis om eventuella skador och en hel W till familjen att begrava.

Det betvivlar jag. Men har du Källa så ....
Citera
2019-12-01, 00:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vishking
Vad i helvete jiddrar du om? Vi pratar om att identifiera en person.

Om du tror att man behöver DNA för att berätta att man har hittat en person eller delar av en person när man har så säkra kännetecken som tatuering att gå på så får du väl tro det då...

Vad är det du inte förstår? Polisen behöver säkrare data än en tatuering för att tvärsäkert uttala sig om att en person är död, i media och till anhöriga.

Om det bara hade varit en tatuering hade de avvaktat med uttalandet tills det gjorts en analys av DNA, tänder eller fingeravtryck.

Alternativt använt en mycket vagare formulering. I stil med: "vi har gjort fynd som kan tyda på framsteg i sökandet efter Wilma".
Citera
2019-12-01, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Vekligt trams.

Oskyldig efter straffet? Nej, gärningen blir inte ogjord bara för att man suttit inne.

Och inget straff i Sverige är jämförbart med den handling gärningsmannen utfört mot en oskyldig person.

Att mörda sin dotters mördare är höjden av rättvisa. Finns inget som är mer logiskt faktiskt.

Och sen ska mördarens föräldrar mörda den som mördade deras son då? Det blir en ond spiral.. Det finns inget som rättfärdigar att mörda någon.
Detta är givetvis väldigt tragiskt men tyvärr kan inte ett mord till få någons barn tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in