2019-12-04, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Kan säga till 99.9% att det är lgh
Där är mina källor säkra.

Om källorna när säkra ... hur kan de veta detta?
MGM berättat?
Citera
2019-12-04, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Från Aftonbladet idag
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wPJJa5/misstanken-har-mordades-wilma-17

”Efter begäran om åtalsförlängning kommer en ny häktningsförhandling sannolikt hållas på fredag.
– Det ser inte ut som att han kommer medge åtalsförlängning utan han verkar vilja komma till tals vid en omhäktningsförhandling, säger åklagare Jim Westerberg.”

Undrar vad han vill säga då? Och varför vänta med att säga det istället för att prata nu?

Ja nu blev det konstigt..
Citera
2019-12-04, 13:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanos
Tillägg till inlägg (FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Det är samma plats som visats bl.a. på tv i nyhetsinslagen med lite mer omkringliggande miljö, det är därför jag är så säker på min sak. Brukar löpträna där ofta.

För oss som inte hinner läsa varenda inlägg, men ändå önskar följa med, kan du pricka ut platsen på en karta?
Citera
2019-12-04, 13:52
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Ja nu blev det konstigt..
Ja jag fick läsa om artikeln flera ggr men är fortf ett frågetecken.
Vi får väl vänta tills det sker då
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Säkra kan vi inte vara men det är i dagsläget väldigt sannolikt att hon blivit styckad då en kroppsdel blivit funnen och polisen fortsätter leta efter delar. Det är som du säger inte alla som skulle klara av att stycka en människa, rent mentalt. Hur är man funtad om man kan sätta igång och såga eller hugga?

Lyssnar man till personer i W närhet så har W blivit styckad. Wilmas biologiska mammas nya mans syster uttrycker sig så här på facebook.

"Jag borde inte ta en öl till. Men det borde jag nog ändå. Borde nog inte röka. Men jag behöver nog det. Jag borde inte må illa hela tiden men det gör jag. Jag mår illa av att veta att någon har mördat och styckat min brors bonusdotter. Min svägerskas dotter. Deras barns syster. Jag borde inte tänka så mycket. Jag borde bara sova just nu. Men jag kan inte. För vetskapen om att Wilma inte kommer tillbaka och vetskapen om att någon tagit en 17-årig flickas liv gör ont i hela kroppen. Ett liv som knappt hade börjat. Ett liv som någon valt att släcka. Vetskapen om att hon inte kommer vara den sista som mördas av en man hon hade en relation med."
Citera
Medlem
TrueBeautys avatar
Detta får tas bort om det blir en dubblett, jag orkar inte gå igenom alla +1500 sidor för att kolla upp detta.
Men bilden i Aftonbladet stämmer överens med den som misstänkts här på flashback's hemadress.
Just sayin'!

https://imgur.com/a/T74LUve
Citera
2019-12-04, 13:54
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Om källorna när säkra ... hur kan de veta detta?
MGM berättat?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wPJJa5/misstanken-har-mordades-wilma-17
Citera
2019-12-04, 13:54
Medlem
Citat:

Men exakt vad det är som mannen vill berätta kommer att stanna i rättssalen. Åklagaren kommer att begära att den delen av förhandlingen sker bakom stängda dörrar.

Kunde man ge sig fan på.
Citera
2019-12-04, 13:56
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Men exakt vad det är som mannen vill berätta kommer att stanna i rättssalen. Åklagaren kommer att begära att den delen av förhandlingen sker bakom stängda dörrar.

Kunde man ge sig fan på.
Förhoppningsvis kommer något ut efter
Citera
2019-12-04, 14:00
Medlem
Citat:

Advokaten får inte säga ett knyst vilket man förstår från polisens sida yppandeförbud, han får heller ej ta emot hälsningar eller annat utifrån.. vilket han kanske hade räknat med, nu vill han föra talan för han vill ha ut ett budskap, som ändå inte kommer ut då de lär bli inom stängda dörrar!

ett alternativ är att han vill säga det han vet om allt, så arbetet med en rättegång kan starta, dvs utan kropp, kanske han vill bli dömd innan kroppen hittas? Kommer tusen tankar och anledningar i knoppen nu.
Citera
2019-12-04, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Att hon inte har haft det bra i sin egen familj tror jag stämmer. Det kan man läsa inte bara mellan raderna tycker jag... Och att ena eller båda föräldrarna är missbrukare känns ju också som en riktig lågoddsare ärligt talat, vem låter sin sjuttonåring driva för vinden så som Wilma verkar ha gjort?

Wilma´s mamma är inte missbrukare, däremot så har de två kroniskt sjuka barn hemma som tar upp mycket tid.
Jag har sagt det tidigare, Wilma hade en bra relation med mamman och hon har inte drivit vind för våg.
Men vad gjorde du när du var 17 år? Hade dina föräldrar stenkoll på dig?
Citera
2019-12-04, 14:09
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Advokaten får inte säga ett knyst vilket man förstår från polisens sida yppandeförbud, han får heller ej ta emot hälsningar eller annat utifrån.. vilket han kanske hade räknat med, nu vill han föra talan för han vill ha ut ett budskap, som ändå inte kommer ut då de lär bli inom stängda dörrar!

ett alternativ är att han vill säga det han vet om allt, så arbetet med en rättegång kan starta, dvs utan kropp, kanske han vill bli dömd innan kroppen hittas? Kommer tusen tankar och anledningar i knoppen nu.
Så kan det absolut vara men varför just då tänker jag, varför inte nu direkt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in