2019-12-04, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
”YB_Sodermalm” är en känd polis.
(YB= Yttre Befäl)

”[...] områdespolis i Trygghetsgruppen Södermalm, samt som yttre befäl inom utryckningsverksamheten på Södermalm , Stockholm City”

Dessutom hittar jag ingen tweet med det innehållet.
Postaren @Parasolltroll får gärna komma med nåt underlag.

Tycker det är bra om alla som hänvisar till offentlig persons uttalande även visar källa på detta, tex med en enkel länk.

Den enda kommentar YB/Söder skrivit är denna:

”Man hoppas ju alltid så innerligt att det inte ska sluta såhär. En död flicka, förkrossade anhöriga. Så sorgligt, så onödigt.”

https://www.twitter.com/yb_sodermalm

Jag har dumpat båda. PM:a mig om du vill ha dem.
Citera
2019-12-04, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Något liknande har nämnts här tidigare, långt tillbaka i tråden. Minns inte om det var en gissning från postare sida eller om det var något denne hade hört.

Har faktiskt rätt länge haft en tanke om att det kan finnas någon sanning i detta och att gm varit så turligt korkad. Att jag har tänkt så är för att det eventuellt kan vara därför som polisen så tidigt gick ut med att de misstänkte mord bakom försvinnandet, mån 18 nov har jag för mig, alltså redan innan anhållandet av gm den 19 nov.
Då borde man inte gått ut initialt med att man kan tänka sig/hoppas att hon faktiskt fortfarande var vid liv. Nej, jag tror inte det finns någon film. Jag är övertygad om att mordet inte är så noga planerat. Detta har han kommit på samma dag, eller dagarna innan, pga svartsjuka. Tror jag i alla fall.
Citera
2019-12-04, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
”YB_Sodermalm” är en känd polis.
(YB= Yttre Befäl)

”[...] områdespolis i Trygghetsgruppen Södermalm, samt som yttre befäl inom utryckningsverksamheten på Södermalm , Stockholm City”

Dessutom hittar jag ingen tweet med det innehållet.
Postaren @Parasolltroll får gärna komma med nåt underlag.

Tycker det är bra om alla som hänvisar till offentlig persons uttalande även visar källa på detta, tex med en enkel länk.

Den enda kommentar YB/Söder skrivit är denna:

”Man hoppas ju alltid så innerligt att det inte ska sluta såhär. En död flicka, förkrossade anhöriga. Så sorgligt, så onödigt.”

https://www.twitter.com/yb_sodermalm

https://twitter.com/skitiiibara?s=09
Citera
2019-12-04, 12:50
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanos
Javisst är det kul med självklarheter.. Men jag hade ju hoppats att du även kunde fylla på med vad som hittades vid Dynamitbacken. Och lägga till det i din sammanfattning.
Detta är ett område som I17 regementet hade. Var gränsen går när det heter Bulid låter jag stå osagt. Börjar området vid foten av Dynamitbacken eller längre upp.
Säger bara i vägskälet Y
Dessa platser är inte långt ifrån varandra.
Citera
2019-12-04, 12:51
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
fb går i takt med polisen. Inte riktigt hundra att mordet skett i lägenheten men polisen har det som hetast i nuläget.

Så dags för analys av bild.
Var i Uddevalla exakt är detta? Bilden ska röra sig om eldningsplatsen skorna och glasögonen. Muren på baksidan måste väl någon uddevallaboende känna igen?.

https://minfil.com/J7h4s0D1nd/sg_png

Skulle väldigt gärna kunna se original fotot.
Mina Nikon kameror har inbyggd GPS i EXIF som är lagrad i fotot.

Kanske fotografen också kommer ihåg var bilden togs.
Citera
2019-12-04, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daxshandlaren
När är sista dagen för att väcka åtal?

I teorin aldrig. Utredningshäktning kan pågå tills preskriptionstiden för brottet infaller, och för mord finns ingen längre.
Citera
2019-12-04, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007
alla elever har en kurd i hemmet eller släkt som har en kurd i hemmet

Du menar kanske att FLICKORNA är tysta? Inte "eleverna" generellt?
Citera
2019-12-04, 12:58
Medlem
silbersky007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheCallOfKtulu
I teorin aldrig. Utredningshäktning kan pågå tills preskriptionstiden för brottet infaller, och för mord finns ingen längre.

https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/misstänktes-bostad-tros-vara-mordplatsen-mannen-begärs-omhäktad-1.21135997

mgm omhäktas idag
Citera
2019-12-04, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulPaljett
Du bör ringa ditt närmaste vattenreningsverk och be om att få komma på studiebesök.
Inte ens om du skulle få för dig att tömma en container med blod i avloppet skulle det synas där. Det är sådana enorma mängder vatten som strömmar genom. I sagda reningsverk strömmar det igenom 7 miljoner kubik vatten per år. Det är ca 800 kubik i timman, eller 13 kubik per minut.

Jag misstänker ändå att han spolat ner kroppen efter ha styckat den i mkt små bitar. Huvudet gick inte och möjligtvis andra delar som han blivit tvungen att åka i väg med. Alt lämnat i soptunnan.

Eftersom det gått så många dagar innan misstanke om brott så har han kanske med sin far haft lång tid att skära och hacka

Skulle jag få bestämma skulle jag ta dit en vvs firma som filmar avloppet, och besöka reningsverket i hop om fynd.

Iallafall om det inte hittas mer ute i naturen.

Att mordplatsen är i hans lägenhet styrker denna möjlighet ännu mer.
Citera
2019-12-04, 13:00
Medlem
Labanoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Detta är ett område som I17 regementet hade. Var gränsen går när det heter Bulid låter jag stå osagt. Börjar området vid foten av Dynamitbacken eller längre upp.
Säger bara i vägskälet Y
Dessa platser är inte långt ifrån varandra.
Jovisst, men Bulid i folkmun i Uddevalla avser oftast området i skogen på västra sidan av Fjällvägen/gamla Färgelandavägen, alltså väster om Hovhult t.ex., medan Bjursjön och Dynamitbacken ligger ju långt (flera km) öster om den vägen. För Dynamitbacken är då en separat fyndplats för sig.
Citera
2019-12-04, 13:02
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
skitiiibara

@skitiiibara
30 nov.

Mer
Svar till @YB_Sodermalm
Fina wilma du har det bättre nu
0 svar
0 retweets
0 gillanden

Svara

Retweeta

Gilla

Det är ett svar på denna tweet:

https://twitter.com/YB_Sodermalm/status/1200411284715556864

Jaha då var det ett svar [u]till [/b] YB :-)

Den här kontot @skitiiibara verkar vara ett troll. Bara en massa nonsenstweets. Nån incel utan verkligt liv.

https://www.twitter.com/skitiiibara
Citera
2019-12-04, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daxshandlaren
Måste man inte göra det typ 2 veckor efter häktning?

Häktning (på sannolika skäl) kan meddelas per tvåveckorsperioder. Grunden skäligen i en vecka. Därefter måste ny förhandling hållas. Den kan vara enkel och formell om mt medger omhäktning eller som i det här fallet en fullständig omhäktningsförhandling med mt närvarande då hen har möjlighet att yttra sig. Så fortlöper det tills åtal väcks eller utredningen läggs ned, och i mordfall finns ingen tidsgräns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in