2019-12-03, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diabeteskoma
Nu är det så att en blatte har mördat henne. Återigen sticker svarting-asen ut och begår bestialiska brott mot befolkningen som tagit emot dem och gett dem allt.
Du fattar inte varför folk tröttnar på blattesvin då? Isf är du ju troligen en inavlad neger.
Nej då, jag fattar inte alls varför hederliga svenskar inte tröttnar på alla kriminella galningar som jusus-rörelsen i stockholm har importerat under 30år!!
Hur dumma kan väljare bli - att underlätta för dårpolitiker att förstöra rättssäkerheten för den lilla människan. För såna som stackars wilma!!
Citera
2019-12-03, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Okej, tack. Då var det som jag trodde: ingen recidivrisk.

Han hade ju bara en flickvän.

Säger väl mer eller mindre att han till pappers har ett fläckfritt förflutet.

Citat:
Ursprungligen postat av AtlanticOcean
Har läst mycket i denna tråden då jag själv bor i Uddevalla och själv jobbar inom hemtjänsten. Detta är vad jag hört av folk som känner MGMs familj samt folk som jobbat med MGM. Sen om det är sant eller inte vågar jag inte svära på.
1. MGM var timvikarie och har därför jobbat i flera grupper och i många områden i Uddevalla.
2. Både MGM och W*ilma har använt droger, det har även hittats apodospåsar som MGM har stulit i källaren i MGMs hyreshus.
3. MGM ska ha sagt till sina arbetskamrater att offret ska ha umgåtts med konstigt folk (missbrukare) och tagit hem dem till hans lägenhet och att han var trött på det.
4. MGMs arbetskamrater förstår ingenting utan ser honom som en väldigt snäll och trevlig person.
5. MGMs familj har tagit hand om W*lma då hon inte haft det bra i sin egen familj. Eventuellt så ska en eller båda av hennes föräldrar själva haft problem med nån sorts missbruk.
6. MGM har beskrivits av flera som träffat honom som ganska trög och ganska ointelligent. Många menar att om han är skyldig så har han fått hjälp då han inte är tillräckligt smart för att kunna planera vad han ska göra med kroppen osv.

Detta är som sagt saker jag hört från olika personer, känner inte någon ur vare sig MGMs familj eller i W*lmas familj och kan inte med säkerhet säga vad som är sant eller inte. Men flashback är ju en sida för spekulationer och rykten..

Mer och mer pekar på droger. Flera skribenter är ni nu som påtalat att det hittats droger på adressen W och MGM huserat. Att den informationen nått oss ser jag som högst trolig. Polis måste ju spåra "drogförrådet" och det spåret leder givetvis till hans arbetsplats och där börjar personal sedan tissla och tassla runt fikabordet.
Citera
2019-12-03, 14:44
Medlem
nordiceagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Säger väl mer eller mindre att han till pappers har ett fläckfritt förflutet.

Mer och mer pekar på droger. Flera skribenter är ni nu som påtalat att det hittats droger på adressen W och MGM huserat. Att den informationen nått oss ser jag som högst trolig. Polis måste ju spåra "drogförrådet" och det spåret leder givetvis till hans arbetsplats och där börjar personal sedan tissla och tassla runt fikabordet.

Ja... droger känns ju allt mer som ett troligt inslag under förutsättningen att denna information stämmer. Det känns knappast otroligt.
Citera
2019-12-03, 14:45
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
https://www.google.com/amp/s/nyheter24.se/amp/nyheter/brott-straff/937056-17-ariga-wilmas-misstankte-mordare-kan-genomga-sinnesundersokning

MGM kan genomgå sinnesundersökning:

Baserat på åklagare Jim Westerberg uttalande ser jag ingen anledning längre att tvivla på att BO blev styckad.

Det måste väl finnas tillräckligt övertygande bevisning om att ett brott har begåtts för att en sinnesundersökning skall bli aktuell så de kan ju likagärna mena att fyndet av kroppsdelen är nödvändigt för att styrka att ett brott har begåtts.

Men jo jag håller med om att det allra mest sannolika så klart är att han styckat henne och att åklagarens uttalande onekligen får det att låta som om det rör sig om ett styckmord.
Citera
2019-12-03, 14:51
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AtlanticOcean
Har läst mycket i denna tråden då jag själv bor i Uddevalla och själv jobbar inom hemtjänsten. Detta är vad jag hört av folk som känner MGMs familj samt folk som jobbat med MGM. Sen om det är sant eller inte vågar jag inte svära på.
1. MGM var timvikarie och har därför jobbat i flera grupper och i många områden i Uddevalla.
2. Både MGM och W*ilma har använt droger, det har även hittats apodospåsar som MGM har stulit i källaren i MGMs hyreshus.
3. MGM ska ha sagt till sina arbetskamrater att offret ska ha umgåtts med konstigt folk (missbrukare) och tagit hem dem till hans lägenhet och att han var trött på det.
4. MGMs arbetskamrater förstår ingenting utan ser honom som en väldigt snäll och trevlig person.
5. MGMs familj har tagit hand om W*lma då hon inte haft det bra i sin egen familj. Eventuellt så ska en eller båda av hennes föräldrar själva haft problem med nån sorts missbruk.
6. MGM har beskrivits av flera som träffat honom som ganska trög och ganska ointelligent. Många menar att om han är skyldig så har han fått hjälp då han inte är tillräckligt smart för att kunna planera vad han ska göra med kroppen osv.

Detta är som sagt saker jag hört från olika personer, känner inte någon ur vare sig MGMs familj eller i W*lmas familj och kan inte med säkerhet säga vad som är sant eller inte. Men flashback är ju en sida för spekulationer och rykten..

Att hon inte har haft det bra i sin egen familj tror jag stämmer. Det kan man läsa inte bara mellan raderna tycker jag... Och att ena eller båda föräldrarna är missbrukare känns ju också som en riktig lågoddsare ärligt talat, vem låter sin sjuttonåring driva för vinden så som Wilma verkar ha gjort?
Citera
2019-12-03, 14:51
Medlem
https://www.expressen.se/gt/pojkvannen-halls-helt-isolerad-fran-omvarlden/

"Han har också begärt att pojkvännen ska genomgå en mindre rättspsykiatrisk undersökning, för att bedöma om mannen kan misstänkas lida av en allvarlig psykisk störning.
– Det är inte sällan att man förordnar detta i samband med häktningar när det gäller grova våldsbrott.
I det här fallet är det ett mycket grovt våldsbrott och till detta kommer att det hittats en kroppsdel, konstaterar Jim Westerberg".

Mycket grovt våldsbrott! Är det vad man sett i MGMs lägenhet? Eller genom märken på kroppsdelen som hittades? Låter som att det då inte rör sig om en olyckshändelse eller kvävning eller strypning. Eller menar de grovt våldsbrott i den bemärkelsen att Wilma blev styckad efteråt? Fast så tolkar inte jag det eftersom han uttrycker sig "och till detta kommer att det hittats en kroppsdel". Då låter det ju som att Wilma orsakats stor skada och stort lidande och sedan styckats efteråt 😟🥺
Citera
2019-12-03, 14:53
Medlem
Den nytillsatte åklagaren meddelar att Tishko är fullständigt isolerad, får inte kommunicera utåt, inte läsa eller ta del av medier och att bevisläget är "bättre och klarare".
Citera
2019-12-03, 14:56
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
https://www.expressen.se/gt/pojkvannen-halls-helt-isolerad-fran-omvarlden/

"Han har också begärt att pojkvännen ska genomgå en mindre rättspsykiatrisk undersökning, för att bedöma om mannen kan misstänkas lida av en allvarlig psykisk störning.
– Det är inte sällan att man förordnar detta i samband med häktningar när det gäller grova våldsbrott.
I det här fallet är det ett mycket grovt våldsbrott och till detta kommer att det hittats en kroppsdel, konstaterar Jim Westerberg".

Mycket grovt våldsbrott! Är det vad man sett i MGMs lägenhet? Eller genom märken på kroppsdelen som hittades? Låter som att det då inte rör sig om en olyckshändelse eller kvävning eller strypning. Eller menar de grovt våldsbrott i den bemärkelsen att Wilma blev styckad efteråt? Fast så tolkar inte jag det eftersom han uttrycker sig "och till detta kommer att det hittats en kroppsdel". Då låter det ju som att Wilma orsakats stor skada och stort lidande och sedan styckats efteråt 😟🥺

Jag tror att de menar att ett mord är ett mycket grovt våldsbrott.
Citera
2019-12-03, 14:56
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Det måste väl finnas tillräckligt övertygande bevisning om att ett brott har begåtts för att en sinnesundersökning skall bli aktuell så de kan ju likagärna mena att fyndet av kroppsdelen är nödvändigt för att styrka att ett brott har begåtts.

Men jo jag håller med om att det allra mest sannolika så klart är att han styckat henne och att åklagarens uttalande onekligen får det att låta som om det rör sig om ett styckmord.

En P7:a kan göras för att säkerställa alternativt utesluta. En psykolog, utbildad på bl a utredningsarbete kan nå ett resultat - ingan annan skulle kunna nå. Tiden för 7:an är dock knapp, varför nya "förhör" kan initieras....
Citera
2019-12-03, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nordiceagle
Ja... droger känns ju allt mer som ett troligt inslag under förutsättningen att denna information stämmer. Det känns knappast otroligt.
Droger? Visst men de kommer nog inte i nån större mängd från hans arbetsplats... Om han möjligt lyckas sno åt sig några oxascand, propavan nån stesolid osv.. Är det inte hållbart då det ganska snart skulle märkas om vårdtagare får ett ändrat beteende vid tillfällen han arbetat....
Citera
2019-12-03, 14:59
Medlem
Marsipanankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheCallOfKtulu
För att tvångsvårdas på rättspsykiatrisk anstalt krävs också fällande dom.

Citat:
Ursprungligen postat av Catulla
Intressant. Det kan förklara glappet mellan W och hennes familj, som på något sätt lyser igenom i de olika vittnesbörden.

Jag har också hört detta med droger, och att det var därför som W inte fick bo hos föräldrarna utan ska någon tid ha bott på ett behandlingshem eller liknande.

Vad gäller apo-dos har jag sett hur påsar ligger slängda o gömda i byrålådor hos äldre med hemtjänst. Det är livsfarligt och ingen tar ansvar. Dödlig dos för alvedon är inte många tabletter och att det får förekomma hos äldre åldersdementa tangerar gränsen för anmälan till IVO. Det kan handla om allt från alvedol till sömntabletter. Hur lätt som helst

Mycket tragiskt att en Ung tjej inte kan ”fångas upp” innan det gått för långt.
Hade det varit min dotter hade jag gjort ALLT och ännu mer. Jag hade aldrig gett mig.
Citera
2019-12-03, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Hur tänker du, polisen har fått massor av tips, uppemot 100 om dagen. Två stora frivilligorganisationer har hjälpt till i sökandet. Polisen har sökt med båt, undervattens sonar, hund och samtidigt sitter ett rejält team och kollar upp tekniska och fysiska fynd. Det är inte jättekonstigt att de får ihop pusslet och kunde göra det här avgörande fyndet till slut. Inte som att det krävs erkännande

Nu skrev jag ju "vissa erkännanden", inte att MGM säger "det var jag, jag erkänner".

Exempelvis: att MGM säger: jag skjutsade Wilma till Svartsjön och det var det sista jag såg av henne och då vet ju polisen att söka vid Svartsjön.
Senast redigerad av InteMuhammed 2019-12-03 kl. 15:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in