2019-12-02, 09:09
Medlem
Kindwolfs avatar
Hittar ingen information bland alla amatörspekulationer, påhopp och sedvanligt rasistsvammel.

Är matnyttig info samlad någonstans?
T.ex vet någon vilken kroppsdel som hittats?

Står detta någonstans ber jag om ursäkt. Kollat igenom ganska många sidor, men vem pallar lusläsa allt irrelevant 😅
Citera
2019-12-02, 09:10
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Hur ska du ha det? Tycker du att det är helt och hållet hans fel eller inte?
Det är helt och hållet hans fel till att han mördade, men ansvaret ligger inte helt och hållet på honom; man har ett eget ansvar som kvinna och förälder.
Citera
2019-12-02, 09:10
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Som jag har visat i detta Flashback-inlägg:
(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Och som kan ses i dessa två Twitter-inlägg och tillhörande cacher:

13 november 2019, kl. 10:49 svensk tid:
https://twitter.com/wilmanouvelle/st...52934400512001
http://web.archive.org/web/201911131...52934400512001

13 november 2019, kl. 16:06 svensk tid,
https://twitter.com/wilmanouvelle/st...32527568236544
http://web.archive.org/web/201911131...32527568236544

, så sker namnändringen på kontot "1186054619388092416" från "angelshollywoo" till "wilmanouvelle", troligen innan någon ens hade börjat sakna Wilma. Och det skulle vara en bot eller människa som kan se in i framtiden som har gjort namnändringen i så fall.
Så sannolikt är det Wilmas mördare som ligger bakom dessa konton, vem hen nu är.
Tror svaret är att ta reda på vem @96Yoseff är och jag tror inte det är MGM. Var det inte så att ett konto i soppan försvann efter häktning?

Kusinen?

Jag har en stark kandidat till vem denne är, behöver bara lite mer info för att bekräfta.
Senast redigerad av JustLikeMoney 2019-12-02 kl. 09:13.
Citera
2019-12-02, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vWv
Behöver man ens länka till någonting alls gällande det här?

Man kan väl för guds skull lista ut att hon blev mulad för att allt inte står rätt till i huvet på MGM?

Vad han har för problem är ju ingen som vet, det vi vet är att det är något stort jävla problem iaf.

Att hon blev mördad beror inte på något hon har gjort alls, enbart för att MGM är dum i huvet!

Han har säkert hittat på en jävla massa motiv för att mörda henne, men i slutändan så är det troligtvis så att det bara är hittepå ifrån hans sjuka huvudröster
Jag vill bara veta var hon fick sin fakta, om det undgått ditt svagsinne så är detta ett diskussionsforum och du är inte ”forumpolis” så lägg ner din tarvliga attityd du framstår bara löjeväckande.
Citera
2019-12-02, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Det är helt och hållet hans fel till att han mördade, men ansvaret ligger inte helt och hållet på honom; man har ett eget ansvar som kvinna och förälder.

Det är ungefär den logiken män som slår sina kvinnor brukar ha. Dvs att kvinnan har ett ansvar i det hela.
Citera
2019-12-02, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard

Aaah, du kör den klassiska - hon hade utmanande kläder på sig, förtjänade därför att bli våldtagen.
Citera
2019-12-02, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kidrauhl
Jag tror polisbåtarna sökt ganska grundligt västerut. Men kustbevakningen verkar hålla sig mellan roddklubben och bron inne i stan.

Idag verkar de vara lugnt med sökandet, Gps påslagen för sökbåten ca 10 min nu men inga turer alls ännu, igår tror jag dem vart igång runt 8.15 .. kan de hittat vad som behövdes igår? Dem var väldigt effektiva i bäveån igår!
Citera
2019-12-02, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Idag verkar de vara lugnt med sökandet, Gps påslagen för sökbåten ca 10 min nu men inga turer alls ännu, igår tror jag dem vart igång runt 8.15 .. kan de hittat vad som behövdes igår? Dem var väldigt effektiva i bäveån igår!

Jag var precis där och såg när de kastade loss klockan 9 så de börjat allt nu.

Tillägg: De kanske sökte av inre bäveån grundligt igår och jobbar sig utåt idag?
Citera
2019-12-02, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappa66
Jag vill bara veta var hon fick sin fakta, om det undgått ditt svagsinne så är detta ett diskussionsforum och du är inte ”forumpolis” så lägg ner din tarvliga attityd du framstår bara löjeväckande.

Att du kallar andra för att ha svagsinne som heller inte är ett ord, det är för mig orimligt och löjeväckande!
Det heter nämligen att vara svagsint!

Hur som helst så kan du ju inte fråga en människa var hon om det nu är bekräftat det nu faktiskt är en hon har fått sin information ifrån då ”hon” ställde frågor?

I övrigt har jag väldigt lite att säga dig då jag känner att du är på en helt annan ”lägre”nivå utav intelligens än övriga här inne och det skulle helt enkelt tillföra oss absolut ingenting!

Så låt oss gå vidare
Citera
2019-12-02, 09:19
Medlem
Citat:

Tillägg: De kanske sökte av inre bäveån grundligt igår och jobbar sig utåt idag?

Var det i Bäveån man hittade den första kroppsdelen? Vet vi om det även du var med sökning med hjälp av båt? (eftersom det var polisen som hittade den delen)
Citera
2019-12-02, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Men fortfarande återstår att ta reda på vem som ligger bakom kontona. Speciellt undrar jag vem som ligger bakom Twitter-kontot "1619058620", som startades redan 25 juli 2013, när Tishko Ahmed var ca 16,5 år gammal. Det kontot kan som sagt ha haft användarnamnet "tishkoshabaz" ända sedan dess, och varit inaktivt så att inget cache skapats. Men att han runt den 22 okt 2019 plötsligt skulle ha blivit en hängiven Trump-anhängare, det känns väldigt konstigt.
Möjligen att han kan ha fått betalt för att sprida Trump-propaganda i sitt eget namn, men är det inte mer sannolikt att någon annan har gjort det i hans namn?

Man skulle kanske kunna lista ut vilket användarnamn det kontot hade innan det fick namnet "tishkoshabaz", om det hade något annat namn vill säga. Och då kanske det namnet säger något om vem som ligger bakom Wilmas försvinnande. Men det lättaste måste förstås vara att polisen får Twitter att lämna ut uppgifterna.
Men jag vet också att när man raderar sitt Twitter-konto, då raderas alla ens data. Så det kan hända att all info om vem som har startat kontot och vilka användarnamn det har haft, kan vara borta även för Twitter, eftersom det kontot är raderat eller inaktiverat. Så polisen bör skynda sig innan datan kanske raderas från Twitter.
Om det är samma person som har kontona med användarnamnen "96yoseff" och "wilmanouvelle", så har polisen större chans eftersom dessa konton fortfarande är aktiva.

Ett annat sätt vore om det gick att söka i archive.org efter numret "1619058620", ungefär som man kan göra på Google. Men jag har försökt och jag har inte lyckats. Om det gick hade man kunnat hitta alla filer där det numret förekommer, och på så sätt även hitta vilka användarnamn det kontot har haft.
Det är tydligen bara i application/json-filerna som det finns information om vilket kontonummer ett visst användarnamn har haft, se nedan i application/json-filerna för exempel:

http://web.archive.org/web/*/http://twitter.com/tishkoshabaz/*

Men jag vet inte hur archive.org fungerar och varför de i vissa fall sparar cache i olika slags filer. Och jag vet inte heller varför det inte går att söka igenom alla filer de har efter ett visst nummer.

Att söka i cachen för "tishkoshabaz" för att se mönster och vilka hen har kommunicerat med, kan också vara ett sätt att hitta vilket användarnamn hen kanske hade innan 22 oktober 2019. Och när man väl har hittat tidigare användarnamn så kan man söka efter cache på det och kanske hitta fler gamla och raderade inlägg.

Dum fråga men har ALL denna info lämnats till polisen?
Citera
2019-12-02, 09:21
Medlem
Citat:

Såg de flyttat sig till en annan brygga! Hoppas de har allt de vill ha, antar vi får veta något under dagen.
Nu håller man bara andan och hoppas man kan bevisa vad som hänt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in