2019-12-03, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Som vanligt otrevlig. Trist att du aldrig kan hålla en trevlig ton. Ger det dig mycket att sätta dig på andra?

Jag tar polisens ord för lite mer trovärdig än ditt.

– Innan kroppsdelen hittades kunde man inte med säkerhet säga att Wilma var avliden, så rubriceringen mord har ju stärkts, sedan vill jag inte gå in så mycket mer på det andra.

Tro på vad du vill, utgången sedan anhållan har varit mord. Rubriceringen brukar sättas rätt bred i början av ett fall, för att gardera sig. Här skalade åklagaren ist ner rubriceringen till endast mord.
Citera
2019-12-03, 13:10
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalleibiza
Jo. Merparten av alla inlägg här på Flashback som rör den misstänkte gärningsmannens härkomst är totalt värdelösa och irrelevanta. De är dessutom många gånger okunniga och fördomsfulla . Punkt jävla slut.
Sedan är alla delar av en gärningsmans bakgrund, personlighet och hälsa intressanta för en motivbild. Men i 90 fall av 100 är det en kombination av sådana förutsättningar som lett fram till händelsen. Jag är heligt trött på förenklade och idiotiska orsakssamband typ "kurder gillar att stycka folk i Allahs namn". Det är TRAMS. Punkt jävla slut.
Det här är utanför ämnet men på grund av trams och påhoppningar är vi några som slutat skriva i tråden bara så folk vet att tramset har förstört kanske bra diskussioner.
Citera
2019-12-03, 13:10
Medlem
Citat:
Detta är troligen hennes första pojkvän. Hon var 15 år när de träffades. Naiv. Tror gott om alla. HUR skall hon ha erfarenhet nog att avgöra hur den här killen fungerar? Man har inte erfarenhet av sånt här när man är tonåring. Man kan inte se tecken på något som man inte sett sånt innan. Vi samlar på oss erfarenheter hela livet - och hon var definitivt inte någon veteran på relationer, som man kanske kan tänka sig att en 40-50-åring kanske kan vara.

Inget av detta är Wilmas fel. Enbart Ahmeds. Lås in honom och släng nyckeln.

Jag har en god vän. Hon är 50 om några få år. Tilsammans med en riktig psyko. 0 åtaganden (korrekt ord?) som barn eller någonting. Massa varningar. Men hon stannar.

"men vi har jo trevligt ihop också". Jag: "som vad?" Inget svar. Inget!

Så det med ålder... Tja. Träffar man på en riktig psyko så är dom rätt goda på att manipulera.
Citera
2019-12-03, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Tro på vad du vill, utgången sedan anhållan har varit mord. Rubriceringen brukar sättas rätt bred i början av ett fall, för att gardera sig. Här skalade åklagaren ist ner rubriceringen till endast mord.
Självklart rubricerar de mord, annars hade de inte fått så hela stora kraftsamlingen. Och de MISSTÄNKTE mord redan från start, men de visste inte. För de hade ingen kropp. Fr o m nu kommer jag överhuvudtaget bara scrolla förbi dina inlägg. Du skriver enbart självklarheter som en 10-åring klarat att lista ut om hon är läskunnig.
Citera
Medlem
Citat:
Aha, du tänker så. Det har jag själv aldrig trott eftersom detta inte KAN vara ett hedersbrott. Däremot tror jag pappan VET vad sonen gjort, och eventuellt hjälpt till att tillhandahålla bil, kanske dessutom varit med att forsla iväg kvarlevorna. Pappan är inblandad med nån sorts vetskap i alla fall.

Sonen har begått mordet i affekt. Och styckat henne i badrummet. Troligen har han också blivit/varit knäpp. Herregud - det finns ett par mordfall där jag haft svårt med nattsömnen under mycket lång tid efter jag läst vissa fupar eller på annat sätt varit involverad i ett mord. Kan bara tänka mig hur knäpp jag blivit om jag själv hade styckat en kropp. Fullt utvecklad psykos vad gäller mig efter det.
På vilket sätt har du tidigare varit involverad i mord?
Citera
Medlem
Jesus vad tråden sväller. Intresset är verkligen stort

Men helt omöjligt att hänga med i svängarna.

Någon som vill sammanfatta senaste dagarna eller veckan? Med ett par meningar max?
Senaste veckans hetaste spår eller faktauppgifter osv..?

Tack på förhand
Citera
2019-12-03, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Jag har en god vän. Hon är 50 om några få år. Tilsammans med en riktig psyko. 0 åtaganden (korrekt ord?) som barn eller någonting. Massa varningar. Men hon stannar.

"men vi har jo trevligt ihop också". Jag: "som vad?" Inget svar. Inget!

Så det med ålder... Tja. Träffar man på en riktig psyko så är dom rätt goda på att manipulera.
Jo, men hon känner honom, och har VALT att leva med honom. Ungefär som ett husdjur. Han ger henne inget alls, bara tar, men han "är ibland trevlig och ett sällskap ändå". Har hört det från egna närstående. Det finns MÅNGA idioter därute. Men jag tror inte Wilma såg något sånt förutom sista månaderna och försökte göra sig fri. Hur gör man det på ett bra sätt när man är 17? Snegla på Tova - hon försökte, och är också död.
Citera
2019-12-03, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ok. Borde fattat det, läste slarvigt.

Ja nog lutar det kraftigt åt omhäktning, oavsett mgms inställning. Menar inget annat. Och håller med om att en förhandling kan vara ett sätt för försvaret att få ut lite mer info om utredningen från åkl.

Flykt- och kollusionsfara kommer åkl säkert att påtala/hävda, men kanske inte ändå recidiv?

Jag har inte sett häktningsframställan,vet inte vad rätten kryssat i sin mall. Kanske recidivfara inte var med?

Ja och det är just kollisionsfaran försvaret vill att åklagaren skall förklara lite närmare, så bäst är att sätta sig emot häktning. Lite info kan försvar få, med tur....
Citera
2019-12-03, 13:20
Medlem
Citat:
Jag har inte sett häktningsframställan,vet inte vad rätten kryssat i sin mall. Kanske recidivfara inte var med?

Ja och det är just kollisionsfaran försvaret vill att åklagaren skall förklara lite närmare, så bäst är att sätta sig emot häktning. Lite info kan försvar få, med tur....

Det är ju så att en åklagare, under omhäktningsförhandling, i vart fall i någon mån måste kunna visa att utredningen går framåt och att misstankarna stärks. Så lite info får allt försvaret/den misstänkte.
Det är ju dessutom så att åklagaren MÅSTE visa/lägga fram allt utredningen visar. MEN åklagaren får själv bestämma när detta skall läggas fram och under vilka former. Det är med andra ord lite tjuv-och-rackarspel under en sådan här förundersöknings gång.
Citera
2019-12-03, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Nu hänger jag inte med. Du skriver att det bara är svenska rasister som insinuerar att MGM är psykiskt störd. Förklara gärna vad du menar med det.
Har du belägg för att han har utsatts för tortyrförhör?
Så klart att du inte kan hänga med!
Hur det går till när pursvenska rassar, övertygade om att de har haffat GM, bär sig åt med förhörandet? Sånt får du aldrig läsa om.
Och varför bry sig, det viktiga är ju att nån torskar på stackars vilmas död!
Citera
2019-12-03, 13:30
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Så klart att du inte kan hänga med!
Hur det går till när pursvenska rassar, övertygade om att de har haffat GM, bär sig åt med förhörandet? Sånt får du aldrig läsa om.
Och varför bry sig, det viktiga är ju att nån torskar på stackars vilmas död!
Och hans rasistiska advokat är också med på tåget & låter "tortyren" fortgå?

Sitter foliehatten inte lite väl hårt nu?
Citera
2019-12-03, 13:31
Medlem
Citat:

De särskilda häktningsskälen är:

Det finns risk för att Tishko Ahmed avviker eller på annat sätt undandrar sig lagföring
eller straff.
Det finns risk för att Tishko Ahmed genom att undanröja bevis eller på något annat sätt
försvårar sakens utredning.
För brottet är inte föreskrivet lindrigare straff än fängelse i två år och det är inte
uppenbart att skäl till häktning saknas.
Skälen för häktning uppväger det intrång eller men i övrigt som åtgärden innebär för
Tishko Ahmed eller för något annat motstående intresse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in